Najväčší rast v automobilovom priemysle zaznamenávajú čínske značky. Tie sa dostávajú čoraz viac do popredia, a to nie len na domácom trhu. Vozidlá z Číny ponúkajú zaujímavú cenu, moderné technológie a trochu exotický dizajn. A to sa spotrebiteľom páči.
Čína má 129 automobilových značiek
Najnovšia informácia hovorí o tom, že v Číne je momentálne neuveriteľných 129 automobilových značiek. Mnoho z nich sa zameriava v prvom rade na elektromobilitu, v ktorej vidia najväčší potenciál. Ide o pohon budúcnosti a ak sa pozrieme na čínske predajné čísla, ktoré raketovo rastú, rozhodnutie je to určite správne.

Niektorí odborníci si však myslia, že takýto počet značiek si Čína neudrží. Do roku 2030 by ich malo údajne na trhu zostať len približne 15. Ak sa pozrieme na aktuálne predajné čísla, tak práve čínske BYD je jednotkou na svetovom trhu v predajoch elektrifikovaných vozidiel.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Nový svetový rekord. Tento elektromobil prešiel až 1205 kilometrov na jedno nabitie
- Redakčný test spotreby 40 elektromobilov – ktorý má najnižšiu spotrebu, či najdlhší dojazd?
- Skončí nabíjanie batérií? Výskum MIT prináša revolučné riešenie, ktoré zmení odvetvie
Značka sa silno angažuje aj v Európe, kde plánuje svoje modely aj vyrábať. Vyhne sa tak dodatočným clám, ktoré v minulom roku zaviedla Európska únia. O tejto téme sme podrobnejšie informovali Padlo oficiálne rozhodnutie. Špeciálne clá na čínske elektromobily vstúpia do platnosti v novembri.
Prežijú len tí najsilnejší
Do popredia sa teraz dostávajú aj značky, o ktorých by ste to nepovedali. Napríklad spoločnosť Xiaomi, ktorá je skôr známa ako výrobca spotrebnej elektroniky. Rovnako aj Huawei, ktorý svoje elektromobily predáva pod viacerými značkami a spolupracuje pri tom s ďalšími čínskymi výrobcami. Aj tu je jasne vidieť, že elektromobilita bude v najbližších rokoch významným ekonomickým lákadlom pre celý svet.

Vráťme sa ale k tomu, prečo sú odhady o počte čínskych značiek v roku 2030 pesimistické. Prvým dôvodom je, že práve 15 najvýznamnejších čínskych výrobcov má na svedomí približne 75 percent všetkých dodávok vozidiel. Očakáva sa, že každá z týchto značiek pokorí hranicu milióna predaných vozidiel ročne.
Stane sa teda to, čo sa deje aj v iných odvetviach. Tí najsilnejší a najväčší zostanú, zatiaľ čo tých menších pohltí trh a nebudú stíhať. Aspoň takéto sú prognózy.