V poslednom čase to vyzerá tak, že sa prepisuje jeden rekord za druhým. Len nedávno sme písali o tom, ako Lucid Air Grand Touring prekonal rekord dojazdu elektromobilu na jedno nabitie, keď bol schopný prejsť až 1205 kilometrov. Neprešlo veľa času a už tu máme nový rekord, o ktorý sa postaral veľký americký pickup Chevrolet Silverado. Ten dokázal na jedno nabitie prejsť podstatne dlhšiu trasu, no porovnávať by sme tieto dva rekordy rozhodne nemali.
Batéria s kapacitou 204 kWh a mimoriadne nízka spotreba
Chevrolet Silverado ukazuje, že na najvyšších priečkach v rámci dojazdu nemusia byť len aerodynamické sedany. Svoju nevýhodu v podobe veľkosti kompenzuje obrovskou batériou, ktorá má využiteľnú kapacitu až 204 kWh. A to je naozaj veľa.

Počas posledného testu, kedy sa v aute striedalo viacero ľudí a ktorý trval niekoľko dní, dokázal elektromobil prejsť až 1704 kilometrov bez toho, aby bolo nutné nabíjanie. Jeho účinnosť bola mimoriadne zaujímavá, keďže na 1 kWh energie prešiel takmer 8 kilometrov. Spotreba sa tak pohybovala niekde na úrovni 8,4 kWh / 100 km. Ak k tejto skvelej spotrebe pripočítame fakt, že vozidlo má obvovskú batériu, výsledok v podobe rekordu je jasný.
Ako je to vôbec možné? Odpoveďou sú upravené podmienky
Každému, kto sa okolo elektromobility aspoň raz obtrel, teraz prišla na um otázka, ako to vlastne vozidlo dosiahlo. Obrovský a ťažký pickup predsa nemôže mať spotrebu nižšiu ako akýkoľvek malý úsporný elektromobil. Navyše, pickup nebol nijako upravený, teda až na zakrytú korbu, kvôli lepšej aerodynamike.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Bude 30-tisícový elektrický pickup od Fordu koncom populárnych benzínových SUV?
- Nový Guinessov rekord: S týmto elektrickým SUV prešli skoro 1 000 km bez nabíjania
- Ambiciózne elektromobily, ktoré dnes opustené chátrajú. Byton mal potenciál konkurovať viacerým gigantom
Test bol uskutočnený v teplom počasí, avšak s vypnutou klimatizáciou. Hlavným dôvodom mimoriadne nízkej spotreby bola nízka testovacia rýchlosť. Tá sa pohybovala medzi 32 až 40 km/h, čo určite nie je bežná cestovná rýchlosť. Navyše, s autom sa jazdilo po cestách, ktoré nevyžadovali časté zrýchľovanie a brzdenie, išlo podľa možností čo najviac plynulo.
Výsledok z „hypermilingu“ vôbec neodráža reálny dojazd
Z elektromobilu bola tiež odstránená rezervná pneumatika, väčšinu času bol kvôli zníženiu hmotnosti v aute len jeden človek a pneumatiky boli nafúkané na najvyšší možný prístupný tlak. Taktiež kvôli zníženiu spotreby. Pri pohľade na tieto podmienky asi tušíte, že si to šoféri v pickupe veľmi neužívali, no výsledok stál za to.

So spomínaným rekordom Lucidu ho však porovnávať nemôžeme, pretože ten počas svojho testu jazdil normálnou cestovnou rýchlosťou. Viac informácií o tomto teste nájdete v článku Nový svetový rekord. Tento elektromobil prešiel až 1205 kilometrov na jedno nabitie.