MojElektromobil

Chevrolet Bolt je prvým predávaným elektromobilom, ktorý ponúka reálny dojazd nad 350 km a nemá cenu prémiového automobilu. Jeho konkurenti, Tesla Model 3 a Nissan Leaf 2. generácie, ktorí majú priniesť veľmi podobné parametre a ceny, sa dostanú na trh až v druhej polovici tohto roku. Počas svojej krátkej pôsobnosti na trhu, stihol získať množstvo významných ocenení. Na európsky trh zavíta tento rok ako koncernové dvojča pod názvom Opel Ampera-e. V nasledujúcej časti si popíšeme zaujímavosti, ktoré o elektromobile Chevrolet Bolt prezradili jeho konštruktéri.

Náš tip
Opel Ampera-e príde na trh v máji, na ceste sú aj ďalšie elektromobily značky

 

1. Dojazd pri maximálnej rýchlosti činí 256 km

Maximálna rýchlosť Chevroletu Bolt je kvôli optimalizácii dojazdu elektronicky obmedzená na 150 km/h. Pri testovaní konštruktéri zistili, že pri tejto rýchlosti má Bolt dojazd okolo 256 km.

 

2. Sedačky sú asymetrické

Na vonkajšej strane predných sedačiek je integrovaný airbag. Z tohto dôvodu je táto strana viac “vypolstrovaná”. Návrhári Boltu prispôsobili vnútornú časť sedadiel komfortnému prístupu k lakťovej opierke, výsledkom čoho je ich asymetrickosť. Tá je zvýraznená aj odlišným čalúnením.

chevrolet bolt sedacky
Zdroj: MotorTrend

 

3. Diagnostika 1 400 položiek za 0,5 sekundy

Stlačením štartovacieho tlačidla dôjde k diagnostike 1 400 súčastí vozidla, a to do pol sekundy. Napríklad len na kontrolu riadiacej jednotky sa spustí 35 testovacích procesov.

chevrolet bolt diagnostika
Zdroj: MotorTrend

 

4. Inteligentný menič prevodov

Pri nastavení maximálnej úrovne rekuperácie a následnom zastavení pri zaradenej rýchlosti, nedochádza k samočinnému pohybu vpred, ako býva zvykom pri automatickej prevodovke. To by mohlo vodiča pomýliť natoľko, že by opustil vozidlo so zaradenou rýchlosťou. Inžinieri však nastavili prevodovku tak, aby sa po odopnutí pásu a otvorení dverí, automaticky prepla do parkovacieho režimu.

chevrolet bolt prevodovka
Zdroj: MotorTrend

 

5. Karoséria váži menej ako batérie

Ako vieme, batérie elektromobilu tvoria podstatnú časť jeho hmotnosti. Tú sa snažili konštruktéri vykompenzovať ľahkou karosériou, čo sa im za pomoci hliníka a vysokopevnostnej ocele podarilo na výbornú. 60 kWh batéria váži 430 kg, zatiaľ čo karoséria len 370 kg.

 

6. Pohotovostné odpojenie batérie

Kvôli bezpečnosti je možné prerušiť vysoké napätie medzi batériou a elektronickými systémami vozidla. A to pomocou obrovskej klapky umiestnenej pod sedákom zadnej lavice.

Náš tip
Nová generácia Nissanu Leaf zachytená na „špionážnych“ fotografiách

 

7. Rekuperácie presahuje možnosti palubnej nabíjačky

Chevrolet Bolt disponuje vysokoefektívnym rekuperačným systémom. Ten pri brzdení z kopca generuje výkon až 70 kW. To dokonca presahuje možnosti 60 kW palubnej nabíjačky.

 

8. Natavenie maximálnej úrovne nabitia na 90 %

V rámci palubného systému je možné nastaviť maximálnu úroveň nabíjania batérie na 90 %. A to kvôli možnosti dodatočného nabíjania prostredníctvom rekuperácie počas jazdy. Táto možnosť je vhodná pre vodičov, ktorý bývajú vo vyšších polohách a majú cestu do práce “z kopca”.

 

9. Samočistiaca cúvacia kamera

Zadná kamera cúvacieho systému má vlastné čistiace zariadenie. To sa aktivuje vždy po zaradení spiatočky.

chevrolet bolt kamera
Zdroj: MotorTrend

 

10. Indikácia stavu nabitia aj pomocou “Morseovky”

Po zapojení elektromobilu Chevrolet Bolt na nabíjačku, začne LED indikátor umiestnený v strede palubnej dosky, informovať o úrovni nabitia pomocou Morseovej abecedy. 1 bliknutie znamená úroveň nabitia do 25 %,  2 bliknutia  – 25 až 50 %, 3 bliknutia 50 až 75 % a 4 bliknutia nad 75 %. Pri úplnom nabití ostane “LED-ka” svietiť na zeleno.

chevrolet bolt led
Zdroj: MotorTrend

Zdroj: motortrend.com, titulná foto: Chevrolet

eautoportal zdielanie


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

10. apríla 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+