MojElektromobil

Čínsky koncern, výrobca elektrických autobusov, osobných aj nákladných vozidiel predstavil svetu novú batériu “Blade Battery”, ktorá má odstrániť pochybnosti a strach z horľavosti najdôležitejšieho komponentu e-vozidiel.

He Long, viceprezident BYD povedal v online predstavení, že viaceré automobilky už kontaktovali BYD so záujmom o odber týchto batérií. Podčiarkol, že BYD bude veľmi rado zdieľať svoje technológie s partnermi s cieľom dosiahnuť benefity v celom priemysle.

He Long - viceprezident BYD
He Long – viceprezident BYD

Nezhorí ani v extrémnych podmienkach

Blade Battery vyvíjal čínsky koncern niekoľko rokov. Jednotlivé články sú usporiadané v radoch a vložené do batériového modulu. Oproti bežnej LFP (lítium-železofosfát) batérii má Blade Battery až o 50% vyššie priestorové využitie.

Pri teste penetrácie klincom batéria nevypúšťala ani dym, ani oheň, a povrchová teplota dosahovala len 30°-60°C. LFP batérie pri penetrácii klincom dosahujú nebezpečnú povrchovú teplotu od 200° do 400°C. Elektromobily s Blade batériou od BYD by tak boli omnoho menej náchylné na vznietenie aj pri vážnom poškodení.

BYD informovalo, že tieto batérie boli vystavené aj extrémnym testovacím podmienkam. Boli demolované, ohýbané, zohrievané v peci na 300°C a “prebité” na 260% kapacity. Žiadny test neskončil vznietením alebo vybuchom.

BYD Blade Battery
BYD Blade Battery

Bezpečnosť nad energetickú hustotu

Podľa BYD by sa mali preteky výrobcov o batériu s čo najdlhším dojazdom a hustotou presunúť na inú trať – absolútnou prioritou by mala byť ich bezpečnosť. BYD hovorí, že práve to priniesla s Blade Battery.

Prvý elektromobil s touto batériou bude BYD Han EV. Automobilka ho plánuje predstaviť v júni, má ísť o štýlový sedan s dojazdom 605 km (NEDC) a výkonom 218 konských síl.

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+