MojElektromobil

Na obrázku nižšie vidíte 50-tisíci plne elektrický autobus vyrobený čínskou spoločnosťou BYD. Je to obrovské číslo v porovnaní s 2 200 elektrickými autobusmi, ktoré sú momentálne v obehu v Európe a približne 400 000 po celom svete (99% z nich v Číne). Čínska BYD oznámila tento významný míľnik 18. januára.

Už 9 rokov výroby

Začiatok výroby elektrických autobusov BYD sa datuje do roku 2010. Prvý model K9 plne elektrického autobusu bol dokončený v Changshe. Čínsky výrobca zatiaľ predal svoje autobusy približne 300 mestám po svete. Letná univerziáda v meste Shenzhen v roku 2011 bola pre BYD zlomovým momentom, keďže kvôli tejto udalosti vstúpilo do prevádzky 200 kusov ich modelu K9. BYD je prvou firmou na svete, ktorá skomercializovala elektrobusy. Kategória „Autobusy s novým pohonom“ (ako ich BYD nazval), zahŕňa čisté elektrobusy, hybridné a plug-in hybridné a autobusy s palivovými článkami. Vďaka zameraniu čínskej vlády na kompletnú elektrifikáciu systémov verejnej dopravy majú aktuálne čisté elektrobusy vyše 80%-ný podiel v hromadnej doprave.

Čínsky roztrieštený trh

Elektrobusy od BYD sa stali realitou nielen vo veľkých čínskych mestách, ale aj v tých stredných a malých. Minulý rok získala spoločnosť BYD v meste Guangzhou vo verejnom tendri zákazku o dodávke neuveriteľných 4 473 kusov elektrobusov. Čínsky trh je veľmi roztrieštený s mnohými výrobcami (aj jeden percentuálny bod trhového podielu predstavuje vyše tisíc vozidiel ročne) a je veľmi nestabilný, čo dokazujú veľké pohyby podielov na trhu v rokoch 2015 až 2016. Správa „Elektrobusy v mestách” agentúry Bloomberg New Energy Finance poskytuje zaujímavé údaje o globálnom trhu s elektrickými autobusmi. Medzi rokmi 2015 a 2016 trhový podiel firmy Yutong vzrástol z 15 na 19%, BYD zo 6 na 13%, firma Zhontong si udržala okolo 10% a podiel Nanjing Jinlong klesli z 10 na 7%.

1. februára 2019
Zdroj: Sustainable Bus,

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+