BMW sa pripravuje na rozsiahlu modernizáciu svojho portfólia, ktorú odštartuje v septembri jeho uvedenie úplne nového elektrického modelu iX3. To predstavuje začiatok prechodu na architektúru Neue Klasse, ktorá bude základom pre všetky budúce modely značky. Hoci technicky zostávajú aktuálne modely na platforme CLAR, dizajnovo sa už výrazne priblížia novej generácii. Prvým zástupcom tohto dizajnového reštartu bude modernizovaný rad 5, kde facelift príde už v roku 2025. Podľa informácií portálu Autocar sa máme naozaj na čo tešiť.
Mohlo by vás zaujímať:
- Ako ušetriť pri kúpe nového auta viac než 16-tisíc eur? Na skladoch sme našli zaujímavé kúsky
- Lacná Tesla nepríde. Elon Musk pod paľbou kritiky, obvinenia z manipulácie trhu a klamstiev
- Cena batérii medziročne výrazne klesla. Stále sú však najdrahšou súčiastkou elektromobilu
Zmeny majú byť oveľa radikálnejšie, než býva pri bežnom facelifte zvykom. BMW chce odstrániť rozdiel medzi „klasickým“ a „novým“ vzhľadom vozidiel a zjednotiť dizajnový jazyk naprieč celým portfóliom. Tento postup potvrdil šéfdizajnér Adrian van Hooydonk aj produktový manažér Bernd Körber. Exteriér prevezme prvky z konceptov Neue Klasse, ako je napríklad výrazná predná maska a upravené proporcie, čím sa modely vizuálne priblížia pripravovaným elektromobilom.
Nový displej aj odstránenie tlačidiel
Zásadné zmeny sa dotknú aj vnútrajška automobilov. Pripravuje sa nový panoramatický systém iDrive s veľkým 17,9-palcovým displejom, rozšíreným head-up projektorom a takmer úplným odstránením fyzických tlačidiel. Tento systém sa ako prvý objaví v iX3 a následne v celom rade, čo nemusí byť pochuti všetkým fanúšikom značky. Navyše aktuálny systém infotainmentu je stále nový a prvýkrát prišiel v modeli i7 pred približne dvoma rokmi.
Napriek dizajnovej premene zostanú technické základy 5-ky nezmenené. Použije naďalej platformu CLAR a pohony ako 2,0-litrový štvorvalec s mild-hybridom (205 k) alebo plug-in hybridom (295 k). Vrcholný model M5 si ponechá 4,4-litrový V8 plug-in hybrid s výkonom až 717 koní, pričom už predchádzajúca generácia si našla svojich odporcov.
Modernizáciou prejde štandardne aj väčšia X5 a následne aj modely 2, X2, 7 a X7. Do roku 2029 by sa na nový dizajn mali prepracovať aj nedávno uvedené modely, aby vzniklo jednotné a moderné portfólio. Modely 4 a 8 majú zatiaľ nejasnú budúcnosť, ktorú značka zatiaľ nechce komentovať. Nová generácia radu 1 sa očakáva najskôr v roku 2028 a už bude založená výhradne na platforme Neue Klasse.