BMW začalo s testovaním vodíkového pohonu na verejných cestách

Automobilka BMW sa pustila do ďalšej fázy testovania vlastného vodíkového pohonu s pracovným názvom i-Hydrogen Next. Z interných testov prechádzajú na verejné cesty, pričom už koncom budúceho roka by chceli prezentovať prvé sériové modely. Informuje Electrive.

Mnohé automobilky od vývoja vodíkového pohonu ustúpili a sústredia sa výhradne na batériové elektromobily. Zopár ich však predsa len zostáva aj v tejto téme a medzi ne patrí napríklad Toyota alebo BMW. Známa nemecká automobilka už dlhšie pracuje na vlastnom vodíkovom pohone, ktorý zatiaľ označujú ako i-Hydrogen Next. Podľa najnovších informácií už ukončili testovanie samotného pohonu, vodíkových nádrží, batérie a aj hlavnej kontrolnej jednotky.

Už aj na verejných cestách

V testovaní sa preto posúvajú ďalej a z interných testov prechádzajú na verejné cesty. Zbierať budú potrebné dáta z jazdných systémov, ktoré sa starajú o všetky funkcie súvisiace s jazdou. Práve tie budú chcieť odladiť tak, aby všetko fungovalo spoľahlivo a bez problémov. Nový vodíkový pohon od BMW kombinuje technológie palivových článkov s BMW eDrive technológiou piatej generácie, ktorú už využívajú v modeli BMW iX3. Používané palivové články boli vyvinuté spoločne s Toyotou a dokážu poskytnúť výkon 125 kW.

Súvisiacie články
Náš tip
BMW iX3: prvá jazda s elektrickým SUV, ako zvládlo diaľničný test?

Samozrejme energia z palivových článkov prechádza cez potrebné meniče až do batérie, kde je uskladnená, prípadne dodávaná elektrickému motoru. Všetky vozidlá s vodíkovými palivovými článkami potrebujú aj batériu, nakoľko samé o sebe nedokážu poskytnúť dostatočný výkon v každej situácii. Vďaka batérii môže byť výkon pohonnej jednotky vozidla výrazne vyšší, čím sa pochopiteľne zlepšujú aj jazdné vlastnosti. Zároveň, batéria má za úlohu uskladňovať elektrickú energiu vyrobenú rekuperáciou pri brzdení.

Vodíkové nádrže sú pod tlakom 700 barov a vyrobené sú z uhlíkových vlákien. Uskladniť dokážu 6 kilogramov vodíka, čo v praxi môže stačiť na približne 400 až 500 kilometrov dojazdu. Natankovanie nádrží má trvať iba pár minút. Ak testy na verejných cestách dopadnú dobre, prvé vozidlá s vodíkovým pohonom by automobilka mohla predstaviť už koncom budúceho roka.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.