MojElektromobil

FAQ – často kladené otázky

Je to rodinné auto?

Záleží na tom, o akú rodinu sa jedná. Pre rodinu s väčšími deťmi, ho môžeme pokojne odporučiť. Ak však potrebuje prepravovať minimálne stredne veľký kočiar, budete mať problém. Ten sa tam bežným spôsobom (na šírku) skrátka nevojde. Riešením je sklopenie bočnej a strednej opierku zadnej lavice, pričom kočiar naložíte do vozidla pozdĺžne. Potom sa však do zadu zmestí len jedna detská autosedačka.

Je to auto hlavne do mesta?

Ak sa vám jedná hlavne ekonomiku a ekológiu prevádzky, tak áno. Navyše plug-in hybridné ústrojenstvo je ako stvorené na “behanie” po meste. Veď čisto na elektrinu môžete prejsť 34 km a v kombinovanom režime viete jazdiť aj pod 2 litre na 100 km. Jazda je navyše veľmi svižná a plynulá. Keď potrebujete výraznejšie akcelerovať, pripojí sa benzínový motor.

Má športové DNA značky?

Fanúšikov značky určite zaujíma, či v sebe rodinné MPV ukrýva niečo z typického športového DNA značky. My sme sa v športovom režime na kľukatých okreskách vedeli s autom veľmi dobre zabaviť. Avšak nášmu externému kolegovi Máriovi, ktorý je dlhoročným fanúšikom značky, ako aj majiteľom, sa “málilo”. A to najmä kvôli väčšej výške vozidla, ktorá spôsobovala citeľnejšie bočné náklony a hmotnosti, ktorá zas čo to ubrala z reálneho výkonu. Takže záleží na osobných preferenciách.

bmw 225xe

Pre koho je a pre koho nie je?

BMW 225xe odporúčame:

  • Jednotlivcom, ako aj maximálne 4-členným rodinám s väčšími deťmi, ktoré chcú jazdiť ekonomicky, ekologicky a plynulo, a to najmä v mestskej premávke. Podmienkou pre naplnenie týchto atribútov je však každonenné nabíjanie batérie, a tak je nutné mať komfortný prístup k elektrickej zásuvke.
  • Vodičom, ktorí si vedia vychutnať dynamickejšiu jazdu, avšak nečakajú od rodiného MPV závodné výkony.
  • Zákazníkom, ktorí si potrpia na najmodernejšie automobilové systémy, bohatú doplnkovú výbavu, kvalitu spracovania a ergonómiu ovládacích prvkov.

BMW 225xe neodporúčame:

  • Vodičom, ktorí nemajú  komfortný prístup k elektrickej zásuvke, keďže sa jedná o nabíjateľný hybrid, ktorí treba každonne nabíjať ak chcete jazdiť ekonomicky a ekologicky.
  • Rodinám, ktoré potrebujú prepravovať minimálne stredne veľký kočiar.
  • Motoristom, ktorý často jazdia dlhšie trasy po diaľnici, kedy výrazným spôsobom rastie spotreba.
  • Fanúšikom značky, ktorí očakávajú športové jazdné vlastnosti.
  • Priaznivcom pomeru cena/výkon.

Konkurencia

Ak hľadáte rodinné MPV s alternatívnym pohonom, veľa možností nemáte. Na slovenskom trhu máme k dispozícii po jednom zástupcovi pre každý typ pohonu. Za elektromobily je to Mercedes-Benz B ED s dojazdom 200 km (NEDC), za bežné hybridy 7-miestna Toyota Prius+ a za plug-in hybridy testované BMW 225xe iPerformance.

Mercedes Benz B ED

mercedes b ed

  • Typ pohonu: Elektrický
  • Kapacita batérie: 28 kWh
  • Dojazd: 200 km
  • Výkon: 132 kW (180 k), 340 Nm
  • Cena: 39 480 €
  • Štátna dotácia: 5 000 €

Toyota Prius+

  • Typ pohonu: Hybridný
  • Výkon: 100 kW
  • Spotreba: 3,0 l/100 km
  • Cena: od 27 000 €
  • Štátna dotácia: nie
  • Uvedenie na trh: 2016

Záverečné hodnotenie

Aká je teda plug-in hybridná verzia “kacírskeho” BMW radu 2 Active Tourer, ktorá nesie označenie 225xe iPerformance? Z pohľadu priestoru, je to o kompromisoch. Pokiaľ už máte väčšie deti a nepotrebujete prepravovať väčší kočiar, nebudete mať problém. Batožinový priestor 400 l nie je síce na cestu Chorvátska, avšak čo sa týka priestoru na 4 hlavných sedadlách, je na tom Active Tourer naozaj dobre. Výborne poslúži najmä v meste, keď má nabitú batériu a naplno využijete možnosti a výhody hybridného ústrojenstva. Spolupráca oboch motorov funguje naozaj ukážkovo.

bmw 225xe svetla

Nie je to síce žiadny športovec, ak ale nie ste “závodník”, budete si sním vedieť užiť aj zábavu. Pri pokojnej jazde v meste a na okreskách s nabitou batériou sa vám odmení  výbornou spotrebou. Mali by ste sa však čo najviac vyhýbať samostatnej jazde na 1,5 litrovom trojvalci. Ten si bez podpory elektromotora vypýta oveľa viac benzínu, ako by sa patrilo. Vozidlo je nenásytné aj pri diaľničnej maximálke. Keď k tomu pridáme len 36 l palivovú nádrž, vyjde nám, že nie je vhodné na diaľkové trasy. Čisto na elektrinu “dáte” po meste okolo 34 km. Nepodporuje síce rýchlonabíjanie, ale doma ho nabijete za 2 až 4 hodiny, čo nie je počas bežného dňa nijako obmedzujúce.

bmw 225xe svetla

Kabína je výborne odhlučnená a podvozok na pomery BMW príjemne komfortný. Kvalita spracovania a ergonómia ovládacích prvkov je príkladná. Možnosti doplnkovej výbavy sú skutočne rozsiahle. Nebudete mať problém utratiť rozpočet, ktorý ste mali v zálohe pre prípad kúpy “bežného” auta. Čo sa týka ceny, treba si uvedomiť, že je to BMW, ktoré nikdy obzvlášť nevynikalo pomerom cena/”výkon”. BMW 225xe nie žiadnou výnimkou. Jeho cena začína na sume 37 150 €, pričom štát vám naň prispeje sumou 3 000 € z dotačného balíka na podporu elektromobility. Za túto nemalú sumu však dostanete povestnú nemeckú kvalitu.

Nie je to teda vozidlo bez kompromisov, avšak rýchlo sa naň zvyknete. Ako sa hovorí, na dobré sa ľahko zvyká. Ak vás vozidlo zaujalo, neváhajte si ho vyskúšať v rámci testovacej jazdy. Stačí, keď vyplníte náš jednoduchý formulár, o všetko ostatné sa postaráme my.


za

+ výborná, “hladká” spolupráca oboch motorov
+ plynula a tichá jazda na elektromotore
+ spotreba a emisie v hybridnom režime mimo diaľnice
+ slušné jazdné vlastnosti
+ odhlučnenie kabíny
+ kvalita materiálov, spracovania a ergonómia
+ slušný komfort podvozka

proti

spotreba na diaľnici
– neveľký dojazd na elektrinu
– spotreba benzínového motora
– batožinový priestor
– nie moc dobrý výhľad cez A stĺpiky
– cena


Za spoluprácu pri testovaní BMW 225xe ďakujeme nášmu externému redaktorovi Máriovi Šujanskému.

Tento článok je rozdelený na niekoľko častí: 


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

27. júna 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+