MojElektromobil

BMW radu 2 s prívlastkom Active Tourer sa nechválne zapísalo do pamäti fanúšikov značky ako prvé BMW s predným pohonom. Taktiež sa stalo prvým vozidlom kategórie MPV v portfóliu bavorskej automobilky. My sme mali možnosť otestovať technologicky najvyspelejšiu verziu s plug-in hybridnou pohonnou jednotkou a športovým M-packetom.

Zároveň sa jedná o najekologickejší a najekonomickejší model z pohľadu prevádzkových nákladov. Nesie značenie BMW 225xe iPerfomance a dokáže jazdiť ako štvorkolka, predokolka, ale aj zadokolka. Automobilka BMW v súvislosti s týmto modelom hovorí o priestore a technike bez kompromisov. Tak sa poďme pozrieť na to, do akej miery sa jej to podarilo naplniť.

 
Na úvod sa v krátkosti pristavíme pri dizajne, keďže sa jedná o čisto subjektívnu záležitosť. Active Tourer nesie typické dizajnové prvky BMW, ktoré sú strihnuté do pomerne konformného štýlu bežných MPV-éčiek. Treba však dodať, že testovanému vozidlu dodáva na väčšej atraktivite aerodynamický balík M (z “M-packet”), za ktorý si priplatíte. O tom, že sa jedná o plug-in hybrid, informuje okolie nápis “eDrive” na C-stĺpikoch.

 

Karoséria

BMW 225xe iPerfomance sa radí svojimi rozmermi 4 342 (dĺžka) x 1 800 (šírka) x 1 556 mm (výška) a rázvorom 2 670 mm do nižšej strednej triedy. “Strihom” karosérie zas medzi tzv. MPV vozidlá, ktoré sú vyššie a mali by poskytovať dostatok pohodlia a komfortu. Takže tu máme MPV nižšej strednej triedy, ktoré by malo byť schopné prakticky poslúžiť menšej rodine.

 

Vnútorný priestor

Bežný cestujúci nájde dostatok priestoru na každom zo štyroch plnohodnotných sedadiel vozidla. A to či už pre nohy, nad hlavou alebo pre ramená. Problém však môžu mať väčšie osoby, ktoré sa môžu cítiť za volantom stiesnenejšie. Predsa len, jedná sa o nižšiu strednú triedu. Active Tourer je 5-miestne vozidlo, avšak ako už býva zvykom, 5. miesto medzi zadnými sedadlami nie je vhodné na dlhšie cestovanie. Na zadných sedadlách sa nachádzajú úchyty Isofix pre 2 detské autosedačky.

Pod zadnou lavicou sa nachádza elektromotor a batéria. Pasažieri na zadných sedadlách preto sedia o 3 cm vyššie, ako v prípade bežnej verzie. Vďaka tomu majú z vozidla lepší výhľad. A keď už sa bavíme o výhľade, treba spomenúť aj A-stĺpiky. Tie sú delené na dve časti, pričom je medzi nimi priezor. To žiaľ nepomáha pri prejazde prudších a tiahlejších zákrut, kedy vodič nemá taký výhľad na vozovku, aký by si želal.

 

“Výhľad cez A-stĺpiky nie je pri prejazde prudších a tiahlejších zákrut najlepší.”

Odkladacie schránky

BMW 2 Active Tourer má slušné množstvo odkladacích schránok. V predných bočných dverách nájdeme až 3 samostatné priečinky. Avšak 1,5 litrovú fľašu do nich nezmestíte. V stredovom tunely nájdeme 2 držiaky na poháre, za nimi, pod lakťovou opierkou, väčší odkladací priestor. Veci schováte aj do samotnej lakťovej opierky.

 
Na stredovej konzole sa nachádza priečinok vhodný na uloženie dokladov a mobilného telefónu. Schránka pred spolujazdcom je osvetlená a klimatizovaná. Na zadnej strane predných sedadiel sa nachádza “sieťovaný” úložný priestor. Stredné operadlo zadnej lavice je sklopné a obsahuje 2 držiaky na poháre.

 

Batožinový priestor

Batožinový priestor BMW 225xe iPerfomance má objem 400 litrov, čo je o 68 litrov menej, ako v prípade verzií s bežným pohonom. Žiaľ, časť batérie zasahuje do oblasti kufra, čím utrpela hĺbka dna. Takže v tomto prípade to predsa len nebude bez kompromisov. Pre porovnanie uvádzame hodnoty batožinového priestoru vozidiel rovnakého segmentu: Mercedes triedy B – 488 l, Volkswagen Golf Sportsvan 500l, Ford C-Max (471 l).

Kufor však nie je len litroch, ale predovšetkým o jeho využiteľnosti. Nájdeme v ňom postranný odkladací priestor, 12V zásuvku, množstvo háčikov aj dodatočné osvetlenie. Za príplatok dostanete aj praktickú sieť, ktorá vám umožní variovanie priestoru.

 
Kameňom úrazu však môže byť preprava relatívne väčšieho detského kočiara. 400 litrov skrátka nedostačuje. Riešením môže byť sklopenie zadných operadiel do prvej z dvoch polôh, v ktorej zvierajú operadlá so sedákom takmer pravý uhol. Potom sa však budete musieť pohrať s inštaláciou detskej autosedačky. V druhej polohe klesnú k “podlahe”. Nezískate tým však úplne rovné dno. Po sklopení zadných sedadiel sa zväčší batožinový priestor na 1 350 l. Priamo z kufra ich však nezložíte.

 
Keďže sú zadné sedadlá delené v pomere 40:20:40, v prípade jedného dieťaťa môžete sklopiť bočnú a strednú opierku zadnej lavice a kočiar umiestniť do vozidla pozdĺžne. Plato kufra sa dá pomerne jednoducho zložiť, nečakajte však žiadne sofistikované riešenie. Zložením strednej opierky získate priestor na prepravu dlhších vecí, napríklad lyží.

 
Pod podlahou kufra by ste márne hľadali rezervu či sadu na lepenie pneumatík. BMW 225xe totiž jazdí na runflatoch, navyše ani jedna z alternatív by sa tam už nevošla. Výšku veka batožinového priestoru pri jeho otvorení si môžete regulovať tlačidlom na kľúči.

“Elektrický pohon “ukrojil” z hĺbky kufra 68 l. Väčší kočiar doň bežným spôsobom nezmestíte.”

Interiér

Fanúšikovia BMW už na prvý pohľad isto rozpoznali, že interiér BMW 225xe je iný, ako v prípade ostatných modelov značky. Týka sa to najmä tvaru stredovej konzoly. Tá je zúžená a predĺžená na výšku. CD mechaniku a ovládanie klimatizácie predeľuje odkladacia schránka, ktorá býva bežne pod klimatizáciou. Nám sa táto zmena celkom pozdáva. Predsa len, je to po dlhej dobe aspoň nejaká zmena, ktorá odlišuje tento model od zvyšku portfólia, ktorého interiéry už máme dostatočne “opozerané”.

 
Kvalita materiálov, spracovania, ovládacích prvkov a mäkčených plastov je na štandardne vysokej úrovni, na akú sme u BMW zvyknutí. Všetke presne lícuje a nič “nevŕzga”. Ergonómii prístrojovej dosky takisto nemáme čo vytknúť. Testované vozidlo malo “prístrojovku” navyše obšitú kožou, čo zvyšovalo prémiovosť interiéru.

Prvky M-packetu boli dostupné aj v kabíne. Elektricky nastaviteľné kožené “M-sedačky” vynikajú vysokým komfortom, pričom dofukovateľné bočné vedenie vás podrží aj pri prudkom prejazde zákrut. Kožou obšitý volant má tu správnu hrúbku, mohol však byť menší. Netreba však zabúdať na to, že sa jedná o rodinné vozidlo, čo sa nie vždy darí. 🙂 Vďaka širokým možnostiam nastavenia predného sedadla a výškovo a pozdĺžne nastaviteľnému volantu, si vhodnú pozíciu za volantom nájde naozaj asi každý.

 
Volič 6 stupňovej prevodovky padne dobre do ruky, jeho chod je však dosť ťažkopádny a nepôsobí najlepším dojmom. Ručná brzda je samozrejme elektronická.

“Interiér BMW 225xe je trošku iný. Kvalita materiálov a spracovania, ako aj ergonómia však ostali zachované. Sú teda na vynikajúcej úrovni.”

Odhlučnenie interiéru

Technici, ktorí mali na starosti odhlučnenie interiéru, urobili svoju robotu naozaj dobre. 1,5 litrový trojvalec nie je zrovna najtichší, jeho špecifický zvuk však do kabíny neprenikne. Akceptovateľný je aj “buchot” spôsobený prejazdom nerovností na spomínaných 18″ diskoch obutých do pneumatík 225/45. Takže nastavenie podvozka a odhlučnenie kabíny je také, ako sa na rodinné vozidlo patrí. Hlavne s ohľadom na charakter značky.

Infotainment

Displej infotainmentu tróni na obvyklom mieste. Má 8,8″, dobré rozlíšenie, umiestnenie aj čitateľnosť. Samotný infotainment iDrive je štandardne výborný, jeho ovládanie je jednoduché a intuitívne. A to vďaka “koliesku” a doplnkovým tlačidlám. Vrchná časť ovládacieho kolieska je navyše dotyková a umožňuje “kreslenie” symbolov. To sa veľmi hodí napríklad pri zadávaní cieľa do navigácie. Jednotlivé písmená názvu cieľa teda môžete “nakresliť”, čo je veľmi praktické.

 

Head-up displej

BMW 225xe je vybavené aj jednoduchšou verziu head-up displeja. Informácie nezobrazuje priamo na čelné sklo, ale na plastový “štít”, ktorý vychádza z vrchu prístrojovej dosky. Podobne ako v prípade Mazdy, avšak tento je možné v prípade potreby elektricky zasunúť. To, aké údaje vám bude zobrazovať, si navolíte v prostredí infotainmentu. Praktické sú pokyny z navigácie, kedy vám zobrazuje najbližší úsek či odbočku. Komplexnejšiu predstavu o trase získate potom pohľadom na centrálny displej. Kooperácia oboch displejov je tak veľkým prínosom.

bmw 225xe head-up displej

Tento článok je rozdelený na niekoľko častí: 


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

27. júna 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+