MojElektromobil

Informácie o tom, že automobilka Audi v Číne hľadá nového partnera, od ktorého by mohla odkúpiť platformu pre budúce elektromobily, sa začali objavovať začiatkom júla. Malo by ísť o priamu reakciu na nedosiahnutie očakávaných predajov na čínskom trhu a čoraz silnejšiu konkurenciu zo strany rivalov ako Tesla či dokonca Nio.

Portál Electrive uvádzal, že nemecká automobilka by čínsku platformu využila vôbec prvýkrát, no situácia je vážna a tomuto kroku sa pravdepodobne nevyhne. Debut novej koncernovej platformy Scalable Systems Platform (SSP) mal byť posunutý, no Audi si vzhľadom na aktuálnu trhovú situáciu nemôže dovoliť žiadne zaváhanie vo výrobe elektrických modelov. Výsledkom sú jednania s možnými technologickými partnermi priamo z Číny.

Objavilo sa známe meno

Spočiatku nebolo známe na koho sa značka rozhodla obrátiť ako na seriózneho kandidáta na pozíciu dodávateľa. V hre malo byť viacero možností. Agentúra Reuters ale priniesla nové informácie od dvoch zdrojov oboznámených s touto unikátnou situáciou.

Pomocnú ruku má podať najväčšia čínska automobilka SAIC Motor Corp, ktorú mimochodom vlastní štát. Záujem má byť konkrétne o platformu od automobilky IM Motors zameranej na luxusné elektromobily. Nemecké Audi doteraz pre svoje elektromobily dodávané na čínsky trh vždy využívalo koncernovú platformu MEB.

Nedostatočná ponuka?

To, že by náhle svoj prístup zmenilo je veľmi zaujímavé. Hlavne v kontexte toho, že spolu s Porsche pracuje na novej platforme Premium Platform Electric (PPE) pre pripravované modely ako Audi Q6 e-tron a Porsche Macan Electric. V Číne sa mala platforma PPE začať používať od konca roku 2024.

Situáciu ale možno trochu objasňuje vyjadrenie končiaceho generálneho riaditeľa Markusa Duesmanna, ktorý otvorene uviedol, že značka musí urýchliť vývoj nových modelov aby dokázala reagovať na zvýšený dopyt, najmä na čínskom trhu. Audi si kritiku vyslúžilo aj priamo od šéfa koncernu Volkswagen, Olivera Blume. Ten spomínam nevyužitie masívneho potenciálu, softvérové problémy, ako aj prípravu plánov na výraznú zmenu k lepšiemu.

Značka pritom v Číne za prvý kvartál 2023 predala len niečo cez 3000 elektromobilov, zatiaľ čo konkurenčné BMW dosiahlo 21 646 predaných elektromobilov. V prípade Tesly to bolo dokonca až 137 429 elektromobilov. Na základe týchto čísel to vyzerá tak, že Audi nedokáže naplno využiť potenciál trhu a pomôcť si chce pravdepodobne s čerstvou ponukou postavenou na novej platforme.

Náš tip
Trh s batériami pre elektromobily sa dynamicky mení. Ktoré firmy vyrábajú najviac?
17. júla 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+