MojElektromobil

Zatiaľ čo BMW a Mercedes-Benz sa rozhodli ponúknuť EV alternatívy k svojim luxusným autám i7 a EQS, Audi už chystá novú generáciu A8 len na EV.

Novú generáciu Audi A8, ktorú majú predstaviť už v roku 2024, bude obsahovať vysokovýkonnú hnaciu sústavu EV, ktorú umožňuje nová platforma PPE. Taktiež ponúkne radikálne nový vzhľad, ktorý si výrazne požičiava z konceptu Grandsphere z roku 2021.

Audi A8 e-tron, ako sa očakáva, že sa bude volať, predstavia už na budúci rok. Ak ho porovnáme s nápadným koncepčným vozidlom Grandsphere, bude obsahovať iba mierne zmeny.

Táto dobrá správa pochádza od šéfa dizajnu Audi Marca Lichteho. V rozhovore pre Autocar na margo nedávneho debutu Audi Activesphere koncept povedal:

“Grandsphere je veľmi konkrétny teaser. Nie je ďaleko od toho, čo sa stane s výrobou. Nie je to 1:1, ale je to veľmi blízko.”

Model Grandsphere, ktorý Audi opisuje ako „súkromné ​​prúdové lietadlo na cesty“, sa navrhol predovšetkým na základe svojej kapacity pre autonómne riadenie úrovne 4. Sú to napríklad koncepčné autá Activesphere, Skysphere a Urbansphere.

Audi už skôr uviedlo, že Grandsphere bol zo štyroch konceptov Sphere najbližšie k budúcemu sériovému modelu. A teraz to potvrdili už aj Lichteho slová.

Zdroj: insideevs.com

Ako funguje koncept Grandsphere

Ako sa uvádza v článku insideevs.com, koncept Grandsphere, ktorý sa prispôsobil svojej samoriadiacej technológii, bol navrhnutý tak, aby ponúkol prostredie, ktoré nebude vyžadovať žiadny ľudský zásah na riadení. To znamená, že volant a pedále sa pri jazde stiahnu do priečky do plne autonómneho režimu.

Nové Audi A8 bude vlajkovou loďou novej vlny elektrických vozidiel postavených na novej platforme elektromobilov PPE vyvinutej v spolupráci s Porsche. Ako prvý sa uvedie na trh Audi Q6 e-tron, ktorého predstavenie sa očakáva koncom tohto roka. Po ňom už budú nasledovať elektrické verzie Audi A4 a A6.

Zdroj: insideevs.com

Vzhľadom na Lichteho komentáre bude budúce Audi A8 pravdepodobne o niečo menšie ako Grandsphere, ktoré je dlhé 5,35 metra. S masívnym rázvorom 3,19 metra je podstatne väčšia ako verzia s dlhým rázvorom súčasnej A8.

Určite bude zaujímavé sledovať, či si sériový model zachová 120 kWh batériu konceptu schopnú 800 voltového nabíjania rýchlosťou až 270 kW s ponukou dojazdu viac ako 750 kilometrov.

V koncepte Grandsphere batéria poháňa dvojmotorové hnacie ústrojenstvo AWD s výkonom 710 koní a krútiacim momentom 960 Nm. A to je dostatočný výkon na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za niečo vyše 4 sekúnd.

Zdroj: insideevs.com
1. februára 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+