MojElektromobil

Opel ešte v septembri predstavil novú generáciu hatchbacku Astra a dnes k tomu pridáva aj očakávanú verziu kombi. Model Astra Sports Tourer bude dostupný s dvoma úrovňami plug-in hybridného elektrického pohonu, čím sa z nej stane prvé elektrifikované kombi tohto nemeckého výrobcu.

Maximálny systémový výkon pri plug-in hybridných variantoch dosahuje až 165 kW. To je bohužiaľ jediná zverejnená informácia o tradičných technických parametroch nového vozidla. Opel neprezrádza informácie o zrýchlení, maximálne rýchlosti, elektrickom dojazde ani o nabíjaní. Na to všetko si zjavne budeme musieť ešte nejaký ten čas počkať.

Chýbajú aj podrobnosti o očakávanej dostupnosti a samozrejme aj o predajnej cene. Pri aktuálnom predstavení nového modelu sa zameriava na vzhľad a prevedenie interiéru.

Opel Astra Sports Tourer (2021) | Foto: Opel

Kratšia ako predošlá generácia

Nová Astra Sports Tourer sa vyznačuje základnými rozmermi 4 642 x 1 860 x 1 480 milimetrov (d x š x v) a nakladacou výškou približne 600 mm. Celková dĺžka vozidla je o 60 mm kratšia v porovnaní s predchádzajúcim modelom vďaka mimoriadne krátkemu prednému previsu, a to napriek značne dlhšiemu rázvoru kolies 2 732 mm (nárast o 70 mm).

Batožinový priestor nového modelu Astra Sports Tourer poskytuje viac ako 548 litrov využiteľného úložného priestoru pri vzpriamených operadlách zadných sedadiel a dokonca viac ako 1574 litrov po ich sklopení.

Opel Astra Sports Tourer (2021) | Foto: Opel

Prítomné sú tu samozrejme moderné dizajnové prvky, ktoré Opel aktuálne využíva. Nová tvár značky v podobe prednej masky Opel Vizor nadväzuje na Opel Compass, kde sa vertikálna a horizontálna os – ostrý záhyb na kapote a grafika svetiel na denné svietenie v tvare krídel – pretína s logom blesku Opel uprostred.

Maska Vizor sa tiahne celou prednou časťou a sú v nej plne integrované technológie ako adaptívne pixelové svetlomety Intelli-Lux LED či predná kamera. Vzadu sa opakuje Opel Compass v podobe blesku umiestneného uprostred, vertikálne zarovnaného s vysoko umiestneným brzdovým svetlom a zvlášť štíhlymi zadnými svetlami.

Opel Astra Sports Tourer (2021) | Foto: Opel

V znamení ergonómie

V interiéri pohľad hneď padne na široký dotykový panel, no stále sa nezabúda ani na klasické fyzické ovládacie prvky, ktoré sú dostupné napríklad pre klimatizáciu. Nechýba ani podpora pre Apple CarPlay a Android Auto s možnosťou bezdrôtového pripojenia smartfónov.

Opel vyzdvihuje aj zameranie na maximálnu ergonómiu. Predné sedadlá nového modelu Astra Sports Tourer majú certifikáciu Kampane za zdravý chrbát (AGR). Majú široký rozsah voliteľných nastavení, od elektrického sklápania až po elektropneumatickú bedrovú opierku. V koži Nappa dokonca ponúkajú funkciu vetrania a masáže pre vodiča a funkciu vyhrievania vzadu rovnako ako aj vpredu.

Nezabudlo sa ani na najmodernejšie asistenčné systémy, ako je napríklad projekčný displej Intelli-HUD či poloautomatický asistenčný systém Intelli-Drive 2.0. Detekcia zloženia rúk z volantu zase zaručuje, že vodič bude za každých okolností aktívne zapojený do riadenia vozidla.

Opel Astra Sports Tourer (2021) | Foto: Opel

Konkurencia

V predaji je viacero plug-in hybridov v prevedení kombi. Ide o obľúbený typ karosérie, preto sa niet čomu čudovať. Spomenúť si môžeme napríklad model Škoda Superb Combi iV, nový Peugeot 308 SW, Hyundai i30 či prémiovejší Mercedes-Benz C 300e.

Náš tip
Elektromobilom Opel Mokka-e do Chorvátska. Ako obstál? | Test
1. decembra 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+