Automobilka Alpine pochádza z Francúzska a špecializuje sa na výrobu športových vozidiel. Založená bola v roku 1955 v meste Dieppe. Je dcérskou spoločnosťou Renaultu, ktorý ju prevzal už v roku 1973 a nedávno sa pustila aj do výroby elektromobilov.
Známy základ, ale s troma motormi
Ponuka bola teraz rozšírená o plne elektrický model A390. Toto SUV zdieľa technické detaily s Renaultom Scenic E-Tech či Nissanom Ariya, no je zameraný hlavne na výkon. Už pri prvom pohľade na parametre zaujmú až tri motory, ktoré vôbec nie sú štandardom. Na tému upozornil portál Autoevolution.
V ponuke najskôr najvýkonnejšie modely
Spočiatku budú v ponuke len trojmotorové varianty s označením GT a GTS, ich cena by mala byť niekde na úrovni od 65 do 75 tisíc eur. Neskôr pribudnú aj lacnejšie varianty s menším počtom motorov. Konkrétnejšie detaily zatiaľ nepoznáme. Najvýkonnejší GTS model ponúka systémový výkon 470 koní a krútiaci moment 808 Nm. Na stovku dokáže zrýchliť za 3,9 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 220 km/h.

Nemali by ste prehliadnuť:
- Spoznali sme detaily najvýkonnejšieho BMW i4 M60: Informácie unikli priamo od importéra
- Predaje elektromobilov rastú. Slovensko zaostáva, Česko vedie jednu štatistiku
- Tesla opäť so skvelým výsledkom Euro NCAP. Ako sú na tom ostatné automobilky?
Elektromobil má dĺžku 4615 mm, šírku 1885 mm a výšku 1532 mm, pričom rázvor má dĺžku 2708 milimetrov. Vychádza z vlaňajšieho konceptu, ktorý bol predstavený na autosalóne v Paríži a údajne je s konceptom zhodný až na 85 percent.
Len pre porovnanie, Porsche Macan 4S s výkonom 516 koní zvládne stovku za 4,1 sekundy. Ale aby sme boli féroví, najvýkonnejší Macan so 639 koňmi ju dáva už za 3,3 sekundy.

Alpine A390 vo variente GT má výkon 395 koní a na stovku zrýchli za 4,8 sekundy a maximálka je znížená na rovných 200 km/h. Automobilke sa podarilo udržať hmotnosť elektromobilu na solídnych 2121 kilogramoch.
Ideálne rozloženie hmotnosti, veľká batéria a rýchle nabíjanie
Pochváliť sa môže nielen samotným výkonom, ale aj takmer dokonalým rozložením hmotnosti – 49 % vpredu a 51 % vzadu. Trojmotorové usporiadanie poskytuje jedinečné výhody, ako napríklad aktívne vektorovanie krútiaceho momentu, ktoré zlepšuje ovládateľnosť vozidla. Správnu rovnováhu medzi komfortom a ovládateľnosťou ponúka na mieru vyrobené odpruženie s hydraulickými dorazmi.

Vo vnútri sa nachádza NMC akumulátor založený na 400 V architektúre s kapacitou 89 kWh, čo umožňuje dojazd 555 kilometrov podľa metodiky WLTP. Maximálny nabíjací výkon je na úrovni 190 kW a automobilka tvrdí, že z 10 na 80 percent sa elektromobil nabije len za 25 minút. Poteší aj podpora technológií V2L a V2G.