MojElektromobil

Automobilka Alpine pochádza z Francúzska a špecializuje sa na výrobu športových vozidiel. Založená bola v roku 1955 v meste Dieppe. Je dcérskou spoločnosťou Renaultu, ktorý ju prevzal už v roku 1973 a nedávno sa pustila aj do výroby elektromobilov.

Známy základ, ale s troma motormi

Ponuka bola teraz rozšírená o plne elektrický model A390. Toto SUV zdieľa technické detaily s Renaultom Scenic E-Tech či Nissanom Ariya, no je zameraný hlavne na výkon. Už pri prvom pohľade na parametre zaujmú až tri motory, ktoré vôbec nie sú štandardom. Na tému upozornil portál Autoevolution.

V ponuke najskôr najvýkonnejšie modely

Spočiatku budú v ponuke len trojmotorové varianty s označením GT a GTS, ich cena by mala byť niekde na úrovni od 65 do 75 tisíc eur. Neskôr pribudnú aj lacnejšie varianty s menším počtom motorov. Konkrétnejšie detaily zatiaľ nepoznáme. Najvýkonnejší GTS model ponúka systémový výkon 470 koní a krútiaci moment 808 Nm. Na stovku dokáže zrýchliť za 3,9 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 220 km/h.

Alpine A390
Zdroj: Alpine

Nemali by ste prehliadnuť:

Elektromobil  má dĺžku 4615 mm, šírku 1885 mm a výšku 1532 mm, pričom rázvor má dĺžku 2708 milimetrov. Vychádza z vlaňajšieho konceptu, ktorý bol predstavený na autosalóne v Paríži a údajne je s konceptom zhodný až na 85 percent.

Len pre porovnanie, Porsche Macan 4S s výkonom 516 koní zvládne stovku za 4,1 sekundy. Ale aby sme boli féroví, najvýkonnejší Macan so 639 koňmi ju dáva už za 3,3 sekundy.

Alpine A390
Zdroj: Alpine

Alpine A390 vo variente GT má výkon 395 koní a na stovku zrýchli za 4,8 sekundy a maximálka je znížená na rovných 200 km/h. Automobilke sa podarilo udržať hmotnosť elektromobilu na solídnych 2121 kilogramoch.

Ideálne rozloženie hmotnosti, veľká batéria a rýchle nabíjanie

Pochváliť sa môže nielen samotným výkonom, ale aj takmer dokonalým rozložením hmotnosti – 49 % vpredu a 51 % vzadu. Trojmotorové usporiadanie poskytuje jedinečné výhody, ako napríklad aktívne vektorovanie krútiaceho momentu, ktoré zlepšuje ovládateľnosť vozidla. Správnu rovnováhu medzi komfortom a ovládateľnosťou ponúka na mieru vyrobené odpruženie s hydraulickými dorazmi.

Alpine A390
Zdroj: Alpine

Vo vnútri sa nachádza NMC akumulátor založený na 400 V architektúre s kapacitou 89 kWh, čo umožňuje dojazd 555 kilometrov podľa metodiky WLTP. Maximálny nabíjací výkon je na úrovni 190 kW a automobilka tvrdí, že z 10 na 80 percent sa elektromobil nabije len za 25 minút. Poteší aj podpora technológií V2L a V2G.

Náš tip
Tornádo im zobralo elektrinu. Zachránila ich batéria elektromobilu
29. mája 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+