MojElektromobil

Elektrifikácia a digitalizácia menia automobilový priemysel rýchlejšie než kedykoľvek predtým. Autá sa stávajú softvérovými produktmi na kolesách, čo otvára priestor firmám, ktoré by ešte pred pár rokmi o výrobe vozidiel ani neuvažovali. Podobne na tom bola aj japonská spoločnosť Sharp, ktorá sa chystá predstaviť vlastný elektromobil. Informácie zverejnil portál InsideEVs.

Sharp sa púšťa do výroby elektromobilov

Spoločnosť oznámila, že už v novembri odhalí koncept svojho prvého minimalistického elektrického minivanu. Podľa dostupných informácií má ísť o predchodcu sériového modelu, ktorý by sa mal dostať do výroby v roku 2027. Zaujímavé je, že pre Sharp nejde o úplne prvý pokus v tejto oblasti. V roku 2024 spoločnosť ukázala koncept LDK+, ktorý mal preniesť komfort domáceho prostredia do rozmerného elektromobilu. Novinka je vylepšenou verziou predošlého konceptu s úplne novým dizajnom, nižšou hmotnosťou, a zároveň si má zachovať filozofiu „obývačky na kolesách“.

Sharp LDK+ 2025
Sharp LDK+ 2025 | Zdroj: Sharp

Na prvý pohľad pôsobí automobilový projekt Sharpu ako krok mimo jeho tradičného biznisu. No ak poznáte pozadie značky, dáva to perfektný zmysel. Väčšinovým vlastníkom spoločnosti je totiž taiwanský gigant Foxconn, známy ako hlavný výrobca iPhonov pre Apple. Foxconn odkúpil 66 % akcií Sharpu ešte v roku 2016 za 3,5 miliardy dolárov, aby firmu zachránil pred finančnými problémami. Odvtedy sa netají ambíciou vstúpiť do segmentu elektromobilov a Sharp môže byť práve jeho vstupnou bránou na tento trh.

Sharp LDK+ 2025
Sharp LDK+ 2025 | Zdroj: Sharp

Taiwanská spoločnosť sa o výrobu áut pokúša už dlhšie. Okrem iného odkúpila bývalý závod Lordstown Motors v Ohiu, kde chcela spustiť produkciu elektromobilov, no projekt nakoniec nevyšiel. Foxconn však medzitým predstavil viacero vlastných konceptov a nedávno oznámil aj spoluprácu s Mitsubishi. Plánovaný Sharp minivan by mal technicky vychádzať z platforiem Foxconnu a podľa dostupných informácií pôjde o klasickú rodinnú dodávku so zasúvacími zadnými dverami.

Nemali by ste prehliadnuť: 

Zaujímavým doplnkom má byť integrovaný projektor s výsuvným plátnom, vďaka ktorému sa interiér dokáže premeniť na malé mobilné kino. Nie je vylúčené, že minivan zdieľa techniku s konceptom Foxtron Model D, ktorý Foxconn predstavil pod vlastnou automobilovou značkou. Ten sa označuje ako „Lifestyle Multipurpose Utility Vehicle“ a zameriava sa na luxusný a technologicky prepracovaný interiér so štyrmi samostatnými displejmi.

Sharp LDK+
Sharp LDK+ 2024 | Zdroj: Sharp

Foxtron Model D využíva 800-voltovú architektúru a LFP batériu s kapacitou 100 kWh, čo umožňuje dojazd až 660 km podľa cyklu WLTP. Ak Sharp prevezme technológie spomínaného modelu, pripravovaná novinka by mohla ponúknuť konkurencieschopné parametre v segmente rodinných elektromobilov. Otázkou však zostáva, či sa tento projekt skutočne dostane do sériovej výroby. Foxconn síce Model D prezentoval ako „takmer produkčný“, no výrobu nikdy nespustil. Preto sa špekuluje, že jeho technológie prejdú práve pod značku Sharp. Ak sa projekt podarí zrealizovať, Sharp by mohol už o pár rokov stáť po boku značiek ako BYD, Hyundai či Volkswagen, ako nový hráč, ktorý spája japonský dizajn, taiwanskú technológiu a rodinnú dostupnosť.

Náš tip
Až 3 000 kilometrov ročne zadarmo. Solárna strecha od Nissanu nabíja aj počas jazdy
31. októbra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+