Zeekr, prémiová automobilka patriaca pod koncern Geely, oficiálne predstavila svoj prvý plug-in hybridný model, SUV Zeekr 9X. Tento vlajkový model značky bol odhalený prostredníctvom oficiálneho podania k Ministerstvu priemyslu a informačných technológií Číny (MIIT) a ďalších detailov z oficiálnej prezentácie. Auto bude mať svoju predpredajnú premiéru na autosalóne v Čcheng-tu koncom augusta. Téme sa venoval portál CarNewsChina.
Prvý plug-in hybrid od čínskej značky s rekordnou batériou a 3-tonovou hmotnosťou
Zeekr 9X je plnohodnotné SUV s rozmermi 5239 mm na dĺžku, 2019 mm až 2029 mm na šírku a 1819 mm na výšku. Dĺžka rázvoru dosahuje 3169 mm a hmotnosť vozidla presahuje 3 tony, čo je v tomto segmente nezvyčajné. Tento impozantný rozmer a váha sú však podporené silným a efektívnym hybridným pohonom. Pod kapotou nájdeme 2-litrový turbomotor „DHE20-PFZ“ od Aurora Bay (Jiguang Wan), ktorý dosahuje výkon 205 kW (275 koní) a vyniká tepelnou účinnosťou presahujúcou 46 %. Tento motor je o 5 až 10 % efektívnejší než typické 1,5-litrové hybridné motory.

Hybridný pohon dopĺňa trojica elektrických motorov so silikon-karbidovou technológiou, ktoré spolu poskytujú výkon až 1030 kW (1381 koní). Tento ohromujúci výkon umožňuje modelu Zeekr 9X zrýchliť z 0 na 100 km/h za iba 3,1 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 240 km/h. Oficiálne vyhlásenie spoločnosti hovorí o len 0,2-sekundovom rozdiele v zrýchlení medzi plne nabitou a nízko nabitou batériou.

Jedným z hlavných lákadiel nového modelu je batéria značky CATL s kapacitou 55,1 kWh a 70 kWh. Verzia s najväčšou kapacitou (70 kWh) je najväčšou batériou, aká bola doteraz použitá v plug-in hybridných vozidlách, a ponúka dojazd na čisto elektrický pohon až 302 km podľa čínskych testovacích podmienok CLTC. Batéria je postavená na systéme 900 V a podporuje maximálnu rýchlosť nabíjania 6C, čo umožňuje nabitie z 20 na 80 % iba za 9 minút.

Zeekr 9X sa začne predávať v Číne na autosalóne v Čcheng-tu, pričom oficiálny štart predaja sa očakáva v treťom štvrťroku 2025. Cena modelu sa bude pohybovať medzi 600 000 až 900 000 juanov, čo je ekvivalent približne 71 700 až 107 500 eur.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Čo sa stalo pri nehode vo Veľkom Bieli? Prípad požiaru elektromobilu a špekulácie
- Test BMW iX xDrive45 Facelift: Podstatne dlhší dojazd aj veľa vylepšení, na jedno sa ale zabudlo
- Pri nabíjačkách elektromobilov je vraj horší vzduch než na čerpacích staniciach. Ide o skutočný zdroj znečistenia?