MojElektromobil

Xiaomi sa po kritike majiteľov rozhodlo zrušiť kontroverzné obmedzenie výkonu svojho elektrického sedanu SU7 Ultra. Aktualizácia softvéru vo verzii 1.7.0, ktorú firma pôvodne vydala, znižovala maximálny výkon vozidla zo 1 548 koní na približne 900 koní v bežnej premávke. Plný výkon mal byť dostupný len po absolvovaní kvalifikačného kola na schválených okruhoch cez nový systém s názvom Qualifying mode laptime assessment, informuje CarNewsChina.

Pribudlo aj 60-sekundové čakanie pri štarte, ktoré znemožňovalo okamžité zrýchlenie napríklad pri zastavení na semaforoch. Podľa vyjadrenia hovorcu Xiaomi Auto išlo o bezpečnostné opatrenie. Tvrdí, že extrémne schopnosti vozidla si vyžadujú špecifické podmienky na okruhu a mimoriadne skúseného vodiča. Tento zákaz mal podľa firmy predchádzať nehodám spôsobeným neprimeraným využitím výkonu v nevhodnom prostredí.

Kritika verejnosti bola okamžitá

Ohlasy verejnosti však boli silne rozporuplné. Mnohí majitelia sa cítili podvedení, pretože si vozidlo kúpili práve pre jeho extrémne parametre, čiže si vlastne kúpili niečo, čo ani nemôžu naplno využívať. Iní naopak rozhodnutie Xiaomi obhajovali ako zodpovedné. Po silnom tlaku na sociálnych sieťach a diskusných fórach Xiaomi naozaj cúvlo. Firma sa ospravedlnila a prisľúbila, že do budúcna bude o podobných zmenách informovať otvorenejšie a hlavne včasne. Prípad všetkým ukazuje, ako dôležitá je komunikácia a transparentnosť pri softvérovo definovaných vozidlách, ktoré možno meniť na diaľku.

Nemali by ste prehliadnuť:

Zároveň to otvára širšiu diskusiu o tom, kto má mať posledné slovo pri využívaní schopností vozidla, či je to výrobca alebo majiteľ. SU7 Ultra je pritom vlajkovou loďou značky a Lei Jun ho opísal ako konkurenta pre Porsche aj Teslu. Problémom však je kvalita spracovania. Aj tento model totiž neobišli výrobné vady, kde niekedy zlyhávajú brzdy, inokedy sa vypína infotainment.

Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra | Zdroj: Xiaomi

Auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 1,98 sekundy a dosahuje rýchlosť cez 350 km/h. Takéto parametre sú v bežnej prevádzke prakticky nevyužiteľné, no pre nadšencov znamenajú prestíž a pocit výnimočnosti. Značka tvrdí, že aj naďalej bude úzko spolupracovať s komunitou vlastníkov a že okruh zostáva najbezpečnejším miestom na využitie plného výkonu.

Náš tip
Renault 5 E-Tech: Podarené autíčko do mesta, aj na kľukaté okresky | Prvé jazdy + Rozhovor
7. mája 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+