Nemecký koncern urobil krok, ktorý ešte pred pár rokmi znel absolútne nepredstaviteľne. Po prvý raz dokáže kompletne vyvinúť a uviesť nový model auta mimo Nemecka. Stalo sa tak v čínskom meste Che-fej, kde automobilka otvára nové vývojové centrum. Ide o výrazný posun v stratégii „In China for China.“
Zníženie nákladov a skrátenie doby vývoja
Zároveň však nejde len o Čínu, Volkswagen tu plánuje vyvíjať aj elektromobily určené na export do zahraničia. Na tému upozornil portál Electrek. CEO spoločnosti, Oliver Blume, počas otvorenia centra zdôraznil, že nový míľnik má zásadný význam pre tempo inovácií. Vývojové cykly sa skrátia približne o 30 percent a náklady môžu v prípade niektorých projektov klesnúť dokonca na polovicu.
Kľúčom je využitie miestnych technologických partnerov, dodávateľov a know-how, ktoré je v Číne často o krok pred Európou. Nová vývojová spoločnosť s názvom Volkswagen Group China Technology Company má byť najkomplexnejším R&D uzlom koncernu pre elektromobilitu, smart funkcie a konektivitu.
Má viac ako 100 tisíc metrov štvorcových priestorov, a viac ako 10 laboratórií, kde je možné testovať softvér, hardvér, batérie aj celé platformy. V špecializovanom testovacom centre dokážu inžinieri preveriť až 500 batériových systémov ročne – od výkonu a životnosti až po bezpečnosť.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Prvá krajina zvažuje rázny krok. Zakáže predaj luxusných spaľovacích vozidiel?
- Definitívna bodka za chaosom? Minister potvrdil, že domácnosti s fotovoltikou odvody platiť nebudú. Elektrina však zdražie o 70 %
- Čínske AUDI predstavilo elektrické SUV. Takto budú vyzerať budúce modely značky, ktorá sa nápadne podobá na tú Európsku
![]()
Volkswagen v Číne nasadzuje aj svoju prvú softvérovo definovanú platformu CEA. Prvé modely postavené na tejto architektúre majú prísť približne o 18 mesiacov, pričom ponúknu výrazné zrýchlenie systému.
Prečo práve Čína?
Čínski výrobcovia posúvajú hranice rýchlosti vývoja a cenovej efektivity a Volkswagen nechce byť v tomto smere pozadu. Okrem vlastných centier preto stavil aj na partnerstvá – napríklad s XPeng alebo Rivianom, aby si. zabezpečil moderné platformy, softvér a výrobnú flexibilitu.

Pilierom stratégie má byť aj export vyrobených modelov z Číny, v pláne je vyvážať elektromobily aj do regiónov ako juhovýchodná Ázia alebo Blízky východ.
Očakávania sú veľké
Pre koncern, ktorému sa síce v Európe darí, no v Číne a v Severnej Amerike čelí poklesu predaja, ide o zásadný pokus o obrat. Nová generácia elektromobilov má priniesť väčšiu efektivitu, lepšie digitálne funkcie, technicky vyspelé asistenčné systémy a v neposlednom rade aj nižšiu cenu.
Ak sa koncernu podarí skutočne skrátiť vývoj na tretinu a náklady znížiť na polovicu, môže získať pozíciu, ktorú mu v oblasti elektromobility začínajú preberať agilnejší konkurenti.





