Volkswagen síce začal pomerne neisto, no teraz má v portfóliu veľmi dobré elektromobily, ktoré ponúkajú kvalitný infotainment, slušný výkon a výbornú efektivitu v kombinácii s rýchlym nabíjaním. Automobilka vyrába svoje modely na platforme MEB, ktorá je tu s nami už niekoľko rokov a postupne sa vylepšuje. Koncern Volkswagen platformu poskytuje aj pre modely iných značiek, ako napríklad Cupra, Audi či Škoda.
Platforma budúcnosti od Volkswgaenu
Automobilka teraz pracuje na novej platforme budúcnosti s názvom Scalable Systems Platforms (SSP), ktorá bude slúžiť ako základ pre viacero modelových radov viacerých značiek koncernu. Ide o modulárny systém, takže bude do istej miery aj upraviteľný. Na tému upozornil portál Electrive.

Najnovšie informácie hovoria o tom, že platforma je takmer dokončená a nadobudla už svoj finálny tvar. Koncern teraz údajne dolaďuje len detaily. Ďalšie kroky sú skôr byrokratické – doladenie zmlúv s dodávateľmi a podobne.
Kľúčové časti pohonných jednotiek bude vyrábať továreň v Kasseli, odkiaľ budú putovať do montážnych hál Volkswagenu v celej Európe. Ostatné komponenty, vrátane samotného pohonu, budú ale pochádzať aj od externých dodávateľov. S výrobou by sa malo začať niekedy na jar budúceho roka.
800 V architektúra umožní najmä rýchlejšie nabíjanie
Hlavnou výhodou platformy SPP má byť práve škálovateľnosť. To znamená, že na nej budú môcť byť postavené elektromobily všetkých cenových kategórií, od tých najlacnejších, až po prémiové modely. Momentálne sa hovorí o ôsmich rôznych variantoch. Veľkou novinkou oproti platforme MEB má byť 800 V architektúra, ktorá umožní podstatne vyššie nabíjacie výkony.
Ak sa pozrieme na to, ako má Volkswagen momentálne vyriešenú a optimalizovanú 400 V architektúru, pravdepodobne sa môžeme očakávať veľmi zaujímavé čísla pri prechode na 800 V. Pôvodne sa dokonca spomínali modely vo výkonnostnom rozsahu (výkon elektromotorov, nie nabíjania) od 85 do 850 kW.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Ako ušetriť pri kúpe nového auta viac než 16-tisíc eur? Na skladoch sme našli zaujímavé kúsky
- Toto auto si za peniaze nekúpite. DeLorean vyžaduje platbu v kryptomene
- Prvý plne elektrický remorkér v Európe: V prístave Antverpy-Brugy prebieha revolúcia
Šéf automobilky, Thomas Schäfer, tiež oznámil deviatu generáciu obľúbeného Golfa, ktorá príde ako čisto elektrický model, no nebude to skôr ako v roku 2028. A práve nový Golf by mal byť tiež postavený na platforme SSP.
Zdroj tiež spomína, že koncern si tentokrát nechá priadne záležať na tom, aby bola platforma kompletná a bezproblémová od začiatku. To sa napríklad v prípade MEB úplne nepodarilo a prvé modely postavené na tejto platforme neboli úplne dokonalé. Mali napríklad viacero softvérových problémov, ktoré sú už teraz našťastie opravené a vyladené.
Efektívna výroba a znižovanie nákladov
Nová platforma má okrem iného zabezpečiť aj výraznejšie úspory, respektíve zníženie výrobných nákladov. Zameria sa hlavne na použitie čo najväčšieho počtu rovnakých dielov a vývojári si dali záležať aj na tom, aby nebola príliš zložitá. V porovnaní s platformou MEB sa hovorí približne o 20-percentnom znížení nákladov.
Jedna otázka tu ale stále zostáva. Ktorý bude prvým elektromobilom postaveným na platforme SSP, zatiaľ stále nevieme. Vraj by mal byť predstavený v roku 2027, pričom na európske trhy príde o rok neskôr.