MojElektromobil

Volkswagen sa rozhodol ukázať, že modulárna platforma MEB je všestranná a dnešné elektromobily z jeho dielne môžu získať aj značne odlišnú podobu. Demonštruje to na koncepte ID. XTREME, ktorý vychádza zo známeho SUV modelu ID.4 GTX a posúva ho do sveta terénnych vozidiel s robustným prevedením a zvýšeným výkonom. 

Ukážkový elektrický off-road ID. XTREME je teoreticky najvýkonnejším modelom rodiny ID. V porovnaní so svojim vzorom, ID.4 GTX, dostal do vienka približne o 30% vyšší výkon – systémový výkon dosahuje 285 kW.  Nakoľko ale ide o koncept, tak ho z praktických dôvodov nemôžeme otvorene postaviť do tejto pozície. 

Foto: Volkswagen

Tím Andreasa Reckewertha, ktorý zodpovedá za vývoj elektrických modelov značky Volkswagen, sa pri extrémnom “IDčku” poriadne odviazal, čo je viditeľné na celkovom prevedení.  Rely podvozok s novým pružením, 18-palcové terénne kolesá, spevnený nárazník s vysunutým rámom, široké blatníky či špeciálne upravený pohon štyroch kolies alebo dodatočný kryt pre celý podvozok vrátane ochrany batérie.  To všetko mení tradičný model ID.4 GTX na beštiu pripravenú na náročný terén.

Foto: Volkswagen

Zaujímavosťou je aj použitie generátoru zvuku, ktorý má elektromobilu dodávať značný zvukový prednes. Projekt sa zatiaľ nachádza v stave konceptu, no Volkswagen mu necháva otvorené dvere. O jeho osude majú rozhodnúť fanúšikovia značky. Práve na základe odozvy zo strany komunity bude prijaté rozhodnutie akým spôsobom bude projekt pokračovať. To znamená, že ak sa terénny model ID.XTREME bude ľuďom pozdávať, existuje vysoká šanca, že dôjde k jeho pretaveniu do riadne vyrábaného a dostupné kúsku.

Foto: Volkswagen
12. septembra 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+