MojElektromobil

Volkswagen predstavil na autosalóne IAA Mobility 2025 v Mníchove svoju najnovšiu štúdiu – ID. CROSS Concept. Ide o kompaktné SUV, ktoré naznačuje, ako bude vyzerať budúci základný elektrický model značky. So štartom produkcie naplánovaným na rok 2026 sa zaradí do vstupnej línie elektromobilov ID., po boku pripravovaných modelov ID. Polo, ID. Polo GTI a ID. Every1. Tlačová správa je zverejnená na webe Volkswagen-Newsroom.

Dizajn „Pure Positive“

Nový ID. CROSS Concept sa nesie v duchu čerstvého dizajnového jazyka Volkswagenu s názvom Pure Positive. Podľa šéfdizajnéra Andreasa Mindta má každý nový model vyžarovať stabilitu, prívetivosť a iskru originality. Charakteristické tvary C-stĺpikov a rovná línia okien odkazujú na klasické ikony značky – od Golfu až po legendárny VW Bus.

Volkswagen ID. CROSS Concept
Zdroj: Volkswagen-Newsroom.com

Vystavený koncept vo farbe Urban Jungle Green pôsobí sviežo a priateľsky, čo umocňuje 3D svetelný podpis s dojmom „úsmevu“. Robustné proporcie zároveň prezrádzajú, že hoci ide o mestské SUV, ID. CROSS sa neuspokojí len s krátkymi trasami.

Rozmery a priestor

Dĺžkou 4 161 mm sa ID. CROSS radí do triedy T-Crossu, no vďaka šikovnému balíku na platforme MEB+ ponúka nadštandardný vnútorný priestor. Päťmiestna kabína pôsobí vzdušne a priestranne, kufor má objem 450 litrov, ktorý dopĺňa 25-litrový „frunk“ pod prednou kapotou.

Volkswagen ID. CROSS Concept
Zdroj: Volkswagen-Newsroom.com

Interiér navrhnutý v odtieni Vanilla Chai je ladený do lounge štýlu – s kvalitnými materiálmi, látkovými poťahmi a dokonca so skutočnými rastlinami v stredovej konzole. Sedadlá možno sklopiť do roviny a vytvoriť tak relaxačnú zónu v štýle legendárneho VW Bus.

Volkswagen ID. CROSS Concept
Zdroj: Volkswagen-Newsroom.com

Technika a dojazd

Podvozkový základ tvorí modernizovaná platforma MEB+, ktorá prinesie vylepšený softvér, nové asistenčné systémy a efektívnejšie batérie. Koncept je vybavený elektromotorom s výkonom 155 kW (211 koní), poháňajúcim prednú nápravu. Maximálna rýchlosť dosahuje 175 km/h a podľa predbežných údajov zvládne ID. CROSS420 kilometrov na jedno nabitie (WLTP).

Volkswagen ID. CROSS Concept
Zdroj: Volkswagen-Newsroom.com

Volkswagen kládol dôraz aj na praktickosť – 75 kg záťažová kapacita guľového závesu stačí na nosič s dvoma e-bicyklami, pričom auto utiahne až 1 200 kg brzdeného prívesu. To je hodnota, ktorou sa v tejto triede nemôže pochváliť každý konkurent.

Volkswagen ID. CROSS Concept
Zdroj: Volkswagen-Newsroom.com

Vstupná línia ID.

ID. CROSS je štvrtým modelom v rámci „entry-level“ kampane značky, do ktorej patria aj ID. 2all (ID. Polo), športovejšia ID. Polo GTI a pripravovaný ID. Every1. Produkčná verzia ID. CROSS sa verejnosti oficiálne ukáže v lete 2026, sériová výroba odštartuje krátko po nej.

Volkswagen ID. CROSS Concept
Zdroj: Volkswagen-Newsroom.com

Cieľ je jasný – ponúknuť dostupné elektrické modely, ktoré by nadviazali na úspech Golfu či Pola v časoch spaľovacích motorov. Vďaka spoločnej stratégii koncernu (VW, Škoda, Seat/Cupra) má byť dosiahnutá priaznivá cenová úroveň.

Konkurencia a vyhliadky do budúcna

Volkswagen ID. CROSS Concept bude jedným z hlavných rivalov pripravovanej Škody Epiq, s ktorou zdieľa technický základ. Na trhu sa tiež stretne s čínskymi hráčmi ako BYD Dolphin či MG4, ktoré lákajú agresívnou cenou a bohatou výbavou.

Volkswagen ID. CROSS Concept
Zdroj: Volkswagen-Newsroom.com

Na druhej strane, Volkswagen stavia na silnej značke, tradícii a dizajne, ktorý cieli na emocionálne puto so zákazníkmi. Ak sa podarí udržať sľubovanú cenu okolo 25 000 eur, ID. CROSS má šancu stať sa bestsellerom medzi európskymi kompaktnými elektromobilmi.

Nemali by ste prehliadnuť:

Náš tip
Škoda Epiq je najdostupnejším elektromobilom značky. Nový mestský crossover má potenciál otočiť hru
8. septembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+