MojElektromobil

Ani najnovší model z rodiny Volkswagen – ID.3 sa nevyhol testu bezpečnosti v Euro NCAP a už tu máme výsledky spolu s videom. Tie sú viac ako pozitívne, no napríklad Tesla Model 3 obstál ešte o niečo lepšie.

Testy bezpečnosti sú samozrejme vždy veľmi dôležité. V súvislosti s elektromobilmi sa však automobilky musia zamerať na vyššiu pevnosť karosérie, aby udržali batériu mimo externých vplyvov. Ukazuje sa to aj pri Volkswagen ID.3, ktorý získal celkovo päť hviezd z piatich. Najlepšie obstál v ochrane detských pasažierov, no veľmi dobre zvláda aj ochranu dospelých cestujúcich.

Konečné skóre:

  • Deti – 89 %
  • Bezpečnostní asistenti – 88 %
  • Dospelí cestujúci – 87 %
  • Chodci – 71 %

Vozidlo je už v základe vybavené takmer všetkými dôležitými asistentmi, pričom najvyššia výbava pridáva napríklad núdzové zastavenie v krízových situáciách. V tomto bode je teda skóre 88 % veľmi dobrý výsledok. Airbagy sú tu viac ako dostatočné a nechýbajú bočné po celej dĺžke pre pasažierov vpredu aj vzadu a vítaným doplnkom je stredový airbag pre cestujúcich vpredu.

volkswagen id.3 euro ncap airbagy

Výsledky môžeme porovnať s Tesla Model 3, ktorý v pasívnej a aktívnej bezpečnosti patrí medzi lídrov. V ochrane dospelých cestujúcich získal Tesla Model 3 až 96 %, pri ochrane detí však s 86 % mierne stráca na ID.3. V ochrane chodcov je Model 3 stále na čele so skóre 77 % a z pohľadu asistentov je na tom taktiež lepšie s 94 %.

Volkswagen ID.3 Tesla Model 3
Deti 89 % 86 %
Bezpečnostní asistenti 88 % 94 %
Dospelí cestujúci 87 % 96 %
Chodci 71 % 77 %

Pevnosť karosérie je možné vidieť najmä pri bočnom náraze do stĺpu pri rýchlosti 32 km/h, čo Volkswagen ID.3 zvládol na výbornú.

pole test volkswagen id.3 crash test euro ncap

21. októbra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+