Volvo Trucks prezrádza ďalšie detaily o svojom pripravovanom elektrickom ťažkotonážnom nákladnom aute určenom na dlhé trasy, ktoré nesie názov FH Aero Electric. Tento model bude schopný dosiahnuť maximálnu povolenú hmotnosť celej súpravy až 48 ton a ponúkne nákladovú kapacitu porovnateľnú s tradičnými dieselovými nákladnými vozidlami, informuje Electrive.
Oficiálne predstavenie je naplánované na druhý štvrťrok 2026, pričom objednávky budú otvorené už v o niečo skôr. FH Aero Electric prichádza s technickým vylepšením v podobe novej e-nápravy, ktorá integruje všetky pohonné komponenty v zadnej časti vozidla. Táto architektúra uvoľňuje miesto pre viac batériových balíkov, až ôsmich namiesto šiestich, čo prináša celkovú hrubú kapacitu až 780 kWh.

To je viac než u akéhokoľvek sériovo vyrábaného elektrického nákladného vozidla na trhu. Volvo zatiaľ nezverejnilo využiteľnú kapacitu batérií, no podľa predpokladov by každý balík mal mať približne 97,5 kWh. Batérie je možné nabiť z 20 na 80 % približne za 40 minút vďaka podpore nového štandardu MCS (Megawatt Charging System), čo umožní vodičom využiť zákonom stanovené prestávky na nabíjanie a zabezpečí vysokú produktivitu.
Mohlo by vás zaujímať:
- Kam na servis s elektromobilom? Auto Gabriel ako jasná voľba pre servis elektrických vozidiel
- Parkovanie zadarmo pre elektromobily v Prahe končí. Alebo?
- Testovacie jazdy bez prestávky: Salón Elektromobilov 2025 Bratislava valcoval očakávania | Fotogaléria
Aerodynamika je kľúčom úspechu
Maximálny dojazd podľa výrobcu dosiahne až 600 kilometrov, hoci ide o optimistický údaj, ktorý môže v praxi závisieť od rôznych podmienok. Tak ako to pri elektromobiloch býva zvykom. Dizajn FH Aero Electric je aerodynamický, s hladko tvarovanou kabínou bez vonkajších spätných zrkadiel, nahradených kamerovým systémom, a so spodnými aerodynamickými krytmi.

Voliteľná dodatočná riadená a zdvíhateľná náprava zlepšuje rozloženie hmotnosti a umožňuje dosiahnuť vyššiu nákladovú kapacitu, podobnú dieselovým nákladným vozidlám. Volvo Trucks už ponúka osem elektrických modelov pre mestskú a regionálnu dopravu a do roku 2026 plánuje rozšíriť portfólio o dlhodobé nákladné vozidlá. Od začiatku sériovej výroby v roku 2019 dodalo viac ako 4 900 elektrických nákladných vozidiel do 49 krajín.