Tento elektromobil vám naozaj detailne predstavovať nemusíme, pretože ho môžeme bežne vídať vo všetkých kútoch Slovenska. Ide o jeden z dlhodobo najpredávanejších elektromobilov na Slovensku aj v Európe. Test Škoda Enyaq 85x Facelift 2025 odhalí zmeny po modernizácii – tie k lepšiemu, aj naopak. Od predstavenia prvého Enyaqu uplynulo takmer 5 rokov a situácia sa odvtedy značne zmenila.
Do ponuky minulý rok pribudol menší Elroq, ktorý vychádza z rovnakého technického základu. Z ponuky Enyaqu naopak vypadla najlacnejšia verzia s najmenšou baterkou a najnižším výkonom, modely sa od seba odlišujú aj základnou výbavou (mnoho prvkov pribudlo do základnej výbavy Enyaqu), ako aj tou najvyššou výbavou (napríklad panoramatické strešné okno v Elroqu nenájdeme).

Škoda Enyaq sa tak v rámci modelového portfólia posunula vyššie, čo dokazuje aj konfigurácia nami testovaného vozidla, ktoré vyzerá naozaj prémiovo. Podarí sa novinke obhájiť si renomé po úspešnom predchodcovi?
Test Škoda Enyaq 85x Facelift 2025: Karoséria a dizajn
Najvýraznejšie zmeny priniesla nová Škoda Enyaq v prednej časti. Tú definuje nová čierna maska Tech-Deck Face, ktorá postupne v modelovom portfóliu nahradí predchádzajúcu mriežku s vertikálnym rebrovaním a chrómovaným rámikom. Tá bola pokročilou evolúciou takmer 30-ročnej tradície od príchodu prvej modernej Octavie s prívlastkom „Škoda s novou tváří“.

Na prednej kapote pribudol nápis Škoda, okrídlený šíp tak už zvonku nájdeme len na stredových krytkách diskov kolies. Ďalším novým prvkom je svetelný pás spájajúci denné svietenie/smerové svetlá jemnými pásikmi s LED podsvietením.
Pri pohľade zozadu je zmien pomenej. Zmenila sa napríklad grafika zadných svetlometov, či tvar nárazníka po aerodynamickej optimalizácii. Všeobecne aerodynamika hrala pri modernizácii kľúčovú úlohu.
Pri bočnom pohľade zaujme najmä dvojfarebné lakovanie (s výnimkou verzie Sportline, kde zostáva vo farbe karosérie), ktoré prináša strieborný odtieň plastov v dolnej časti karosérie. Zatiaľ čo v kontraste s nami testovaným Enyaqom v zelenej olivovej metalíze a kolesami s lešteným povrchom to vyzerá výborne, pri niektorých farebných kombináciách sa to veľmi nehodí.

Tu sa otvára priestor pre možnosť voľby lakovania plastov vo farbe karosérie, a nie kontrastného lakovania. Tak to mali v minulosti napríklad aj modely Audi Allroad. Strieborné plasty totiž v kombinácii s hladkými (uni) farbami ako modrá či šedá pôsobia veľmi čudne, stredne šedá metalíza na tom tiež nie je oveľa lepšie. Aj pri voľbe tejto opcie za 327 eur však pruh v prednom nárazníku aj zadný difúzor zostávajú strieborné.
Aerodynamika a jazdné vlastnosti
Nová Škoda Enyaq teraz dosahuje koeficient odporu vzduchu cx = 0,245 oproti 0,256 pri predchádzajúcom modeli. Ten je nižší aj v porovnaní s menším Elroqom, vďaka čomu poskytne porovnateľná verzia o cca. 10 kilometrov dlhší dojazd. Zatiaľ čo pri nízkych rýchlostiach bude prevažovať vplyv vyššej hmotnosti a lepšie sa bude dariť Elroqu, pri vyššej rýchlosti vďaka lepšej aerodynamike naopak zvíťazí Enyaq.

Po stránke jazdných vlastností rozdiely po modernizácii nebadáme, zopakujeme len, že charakter základnej verzie 60 (s menšou baterkou a pohonom zadnej nápravy) oproti vrcholnej 85x či RS je extrémne odlišný. Veľký rozdiel hmotnosti (aj jej rozloženia smerom viac dopredu) uberá na agilite vrcholných modelov. Na druhú stranu zase pôsobia smerovo stabilnejšie.
Elektromobil Škoda Enyaq 85 Facelift 2025: Interiér a infotainment
Iba decentné zmeny zasiahli aj interiér. Na prvý pohľad badáme, že na airbagu volantu pribudol nápis Škoda, ktorý nahradil pôvodne prítomné logo okrídleného šípu.

Zmenili sa taktiež aj použité materiály – pribudlo viac recyklovaných a udržateľných materiálov. Na dotyk sa povrchy zlepšili, hodnotíme ich ako príjemnejšie a pôsobia luxusnejšie.
Nami testovaný kus má koňakový interiér Suite, ktorý pekne ladí k tmavozelenému exteriéru. Ide o vrcholné vyhotovenie interiéru, ktoré sa dá navyše od výhrevov vybaviť aj odvetrávaním predných sedadiel. Túto príjemnú funkciu oceníte najmä v letných mesiacoch.

Tvar sedadiel sa nezmenil, rovnako dobrý bol aj pred faceliftom. Masážna funkcia predných sedadiel zostala v réžii bedrovej opierky – nenájdeme tu množstvo samostatných vankúšikov ako v prípade Škody Superb či Volkswagenu ID.7.
Priestorové podmienky zostali zachované, miesta je dosť v každom smere. Vzadu sa pohodlne usadia aj dospelí, podlaha je však u elektromobilov klasicky o čosi vyššia.

Vpredu by mohol niekomu na pravé koleno prekážať ovládací panel, ktorý si už najmä v Česku vyslúžil viacero nelichotivých pomenovaní). Tento problém sa však dá hravo odstrániť nastaveným posedu, pretože volant ponúka naozaj veľké možnosti nastavenia aj v pozdĺžnom smere.

Škoda Enyaq po facelifte disponuje najnovším softvérom MIB 5.4, v ktorom sa nachádza aj funkcia možnosti manuálneho predhrievania batérie prostredníctvom softvérového tlačidla. Zachovaná zostala aj funkcia automatického predohrevu pri zadaní nabíjacej stanice ako cieľa do navigácie.
Batožinový priestor
Škoda Enyaq ponúkne batožinový priestor s objemom 585 litrov. Sklopením operadiel zadných sedadiel sa dá batožinový priestor zväčšiť až na objem 1 710 litrov.

Bohužiaľ ani tu však nenájdeme predný batožinový priestor (frunk), ako je už pri takmer všetkých vozidlách na platforme Volkswagen MEB zvykom. Napríklad taký Ford Capri ho ale ponúkne (ako originálne príslušenstvo), hoci s neveľkým objemom.
Pohonné ústrojenstvo
Nový Enyaq ponúka tri verzie trakčných batérií a tri výkonové verzie. Základný Enyaq 60 (výkon 150 kW) aj Enyaq 85 (výkon 210 kW) s jedným elektromotorom majú pohon zadných kolies. Nami testovaný Enyaq 85x má druhý elektromotor (s výkonom 80 kW) umiestnený na prednej náprave a ponúka pohon všetkých kolies (4×4).

Oproti zadokolke však neprináša vyšší kombinovaný výkon ani krútiaci moment v špičke, predný elektromotor sa prípaja v prípade potreby a dorovnáva tieto parametre na lineárnejších, no v maxime rovnakých 210 kW a 545 Nm. Zrýchlenie z 0-100 km/h za 6,7 sekundy aj maximálna rýchlosť 180 km/h sú taktiež zhodné s verziou 85 s pohonom zadnej nápravy.
Test Škoda Enyaq 85x Facelift 2025: Batéria a nabíjanie
Škoda Enyaq 60 ponúkne akumulátor s kapacitou 63 kWh (využiteľná kapacita batérie 59 kWh). Výkonnejšie modely 85 a 85x majú väčší akumulátor s kapacitou 82 kWh (77 kWh využiteľných). V máji sa do ponuky navyše vrátil aj model Škoda Enyaq RS, ktorý priniesol ešte väčšiu kapacitu batérie až 84 kWh (79 kWh využiteľných) a maximálny výkon 250 kW (340 koní).

Po tom, čo sme pred rokom informovali o zjednotení akumulátorov vo verziách 85 a 85x s maximálnym DC nabíjacím výkonom 175 kW, prišlo k nečakanej zmene. Tento variant bol v ponuke len čosi vyše pol roka a od faceliftu pre modelový rok 2026 dostala zadokolka 85 opäť batériu s maximálnym nabíjacím výkonom 135 kW. V porovnaní s baterkou z 85x s maximálnym DC nabíjacím výkonom 175 kW má však vyrovnanejšiu nabíjaciu krivku, a tak sa z 10 na 80 % nabije za zhodných 28 minút.
Z pohľadu času nabíjania hrá potom prím najmenšia 60ka, ktorá sa s maximálnym DC nabíjacím výkonom 165 kW nabije už za 24 minút. Vo všetkých prípadoch je vozidlo vybavené aj trojfázovou palubnou AC nabíjačkou s výkonom 11 kW.

Novinkou v nových modeloch Enyaq 85 a 85x bude neskôr obojsmerné nabíjanie jednosmerným prúdom (technológia V2H; vehicle-to-home). Táto funkcia umožní, aby batéria elektromobilu slúžila ako doplnkový zdroj energie pre domácnosť. Nový Enyaq zároveň disponuje aj obojsmernou AC nabíjačkou. Po zavedení 230 V zásuvky v interiéri vozidla tak bude možné pripojiť aj externé zariadenie priamo do vozidla, no presný výkon výstupu zatiaľ nepoznáme.
Nabíjacia krivka
Krivku sme išli odmerať na nabíjaciu stanicu OMV na Vajnorskej ulici s výkonom 300 kW. Pohľad na nabíjaciu krivku prezradí, že výrobcom udávaný maximálny DC nabíjací výkon (175 kW) sa nám dosiahnuť nepodarilo. Maximálny nabíjací výkon dosiahla Škoda Enyaq na úrovni 152,5 kW (kvôli prúdovému obmedzeniu na 400 A, nepodarilo sa nám však zistiť, či na strane auta alebo nabíjačky), no elektromobil bol podľa údajov z infotainmentu pripravený nabíjať výkonom minimálne 170 kW. Ostatné konektory hubu (4×300 kW) boli neobsadené.

Referenčné nabíjanie z 10 na 80 % SoC nám trvalo 31 minút, čiže o 3 minúty dlhšie oproti údajom od výrobcu. Nabitie energie na dodatočných 200 kilometrov v takýchto podmienkach zabralo cca. 17 minút.
Test Škoda Enyaq 85x Facelift 2025: Spotreba a dojazd
Výrobca udáva pre model Škoda Enyaq 85x SUV kombinovanú spotrebu podľa WLTP na úrovni 15,7 – 16,8 kWh / 100 kilometrov a kombinovaný dojazd 544 kilometrov. Pri vozidle nabitom na 100 % sme na displeji videli dojazd 520 km.

Náš klasický test spotreby odzrkadľuje bežný denný režim v podobe referenčného 30 km okruhu z Bratislavy cez okolité obce a naspäť do mesta. V tomto prímestskom režime je spotreba Škoda Enyaq 85x SUV na úrovni 11,5 kWh / 100 km, pri čom vonkajšia teplota sa pohybovala na 18 stupňoch Celzia. Tempo jazdy bolo na hranici maximálnej povolenej rýchlosti, teda približne 50 km/h v obci a 90 km/h mimo obce, jazdný štýl plynulý. V takomto jazdnom režime by sa reálny dojazd mohol pohybovať na úrovni približne 670 kilometrov.
Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - letné pneu | |||
---|---|---|---|
Vozidlo | Spotreba | Teoretický el. dojazd | Vonkajšia teplota |
Renault 5 E-Tech comfort range | 9,5 kWh / 100 km | 547 km | 21 °C |
Ford Puma Gen-E | 10,0 kWh / 100 km | 436 km | 29 °C |
Mini Cooper SE | 10,3 kWh / 100 km | 478 km | 28 °C |
Alfa Romeo Junior | 10,8 kWh / 100 km | 470 km | 28 °C |
Lexus RZ 300e | 10,8 kWh / 100 km | 592 km | 30 °C |
Renault 4 E-Tech comfort range | 11,4 kWh / 100 km | 456 km | 30 °C |
Tesla Model Y Juniper AWD | 11,4 kWh / 100 km | 657 km | 22 °C |
Volkswagen ID.3 Pure | 11,5 kWh / 100 km | 478 km | 7 °C |
Škoda Enyaq 85x | 11,5 kWh / 100 km | 670 km | 18 °C |
Ford Capri AWD | 12,0 kWh / 100 km | 658 km | 20 °C |
Hyundai Kona Electric+ | 12,4 kWh / 100 km | 527 km | 25 °C |
Kia EV3 | 12,5 kWh / 100 km | 624 km | 30 °C |
BMW iX xDrive45 | 13,1 kWh / 100 km | 723 km | 30 °C |
Audi S6 e-tron Avant | 13,3 kWh / 100 km | 714 km | 22 °C |
Peugeot E-308 SW | 13,6 kWh / 100 km | 374 km | 14 °C |
Hyundai Ioniq 5 AWD N Line | 13,9 kWh / 100 km | 576 km | 17 °C |
Volvo EX90 Performance AWD | 14,0 kWh / 100 km | 764 km | 31 °C |
Volkswagen ID. Buzz GTX Long | 14,2 kWh / 100 km | 605 km | 25 °C |
Mercedes-Benz EQS 500 4MATIC | 15,0 kWh / 100 km | 787 km | 14 °C |

Samozrejme sme ho ale vyskúšali aj po diaľnici. Vďaka vylepšenej aerodynamike sa spotreba na diaľnici znížila, pri rýchlostiach do 120 km/h sa dokáže udržať pod 20 kWh / 100 km. Dojazd Škoda Enyaq 85x Facelift 2025 na diaľnici sa pohybuje okolo 350 kilometrov. Ani vyššie diaľničné tempá mu neprekážajú, cez hranicu 30 kWh / 100 km sa dostanete až takmer pri maximálnej rýchlosti.
Elektroauto Škoda Enyaq 85x Facelift 2025: Technické údaje
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) | 4 658 x 1 879 x 1 622 mm, rázvor 2 766 mm |
Svetlá výška (vzduchový podvozok) | 181 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 245 - 2384 kg |
Celková hmotnosť | 2 750 kg |
Maximálna hmotnosť prívesu | 750 kg nebrzdený, 1 200 kg brzdený |
Koeficient odporu vzduchu (cx) | 0,245 |
Výkon predného elektromotora | 80 kW (109 k) |
Krútiaci moment predného elektromotora | 134 Nm |
Výkon zadného elektromotora | 210 kW (286 k) |
Krútiaci moment zadného elektromotora | 545 Nm |
Maximálny kombinovaný výkon | 210 kW (286 k), pohon oboch náprav (AWD) |
Systémový krútiaci moment | 545 Nm |
Kombinovaná spotreba (WLTP) | 15,7 - 16,8 kWh / 100 km |
Kombinovaný dojazd (WLTP) | 544 km |
Maximálna rýchlosť | 180 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 6,7 s |
Kapacita batérie | 82 kWh (77 kWh využiteľných) |
Maximálny výkon DC nabíjania | 175 kW |
Výkon palubnej AC nabíjačky | 11 kW |
Objem batožinového priestoru | 585 l / 1 710 l |
Cena testovaného vozidla | 67 109 € |
Test Škoda Enyaq 85x Facelift 2025: Cena a výbava
Nová Škoda Enyaq prišla na slovenský trh v uvádzacej ponuke za podstatne nižšiu cenu, než tomu bolo minulý rok. To sa podarilo dosiahnuť najmä uvedením staronovej základnej verzie Škoda Enyaq 60, ktorá ponúka akumulátor s kapacitou 63 kWh (využiteľná kapacita 59 kWh).

Odporúčaná cena Škoda Enyaq 60 facelift 2025 začína na sume 40 720 eur vrátane DPH aj s EV zvýhodnením v hodnote 3 000 eur. Škoda Enyaq 85 má cenu s výbavou Selection od 45 170 eur s DPH vrátane EV zvýhodnenia v hodnote 3 000 eur pre súkromného zákazníka. Vo všetkých prípadoch platí, že príplatok za prevedenie Enyaq Coupé činí 2 590 eur.
My sme testovali vrcholný model Škoda Enyaq 85x SUV, ktorý je k dispozícii od 51 020 eur. Nami testované vozidlo bolo navyše vybavené viacerými balíkmi príplatkovej výbavy, ktoré jeho cenu navýšili na finálnu sumu 67 109 € s DPH.
Konkurencia Škoda Enyaq
Najbližším konkurentom Škody Enyaq je už tradične jeho súrodenec Volkswagen ID.4, resp. ID.5. Vozidlá sú postavené na rovnakej platforme, a preto disponujú aj veľmi podobnými technológiami a parametrami.

Najviac sa líšia dizajnom, pri čom ostré hrany Škoda priniesli lepší koeficient odporu vzduchu, ktorý sa prejavuje v nižšej spotrebe a väčšom dojazde vozidla. VW ID.4 a ID.5 sa taktiež dočkali modernizácie, ktorá im priniesla lepšie parametre dojazdu aj výkonu. Porovnávací test Škody Enyaq a Volkswagenu ID.4 sme v minulosti priniesli v samostatnom článku.

V prípade verzie Enyaq Coupé je silným konkurentom najmä Tesla Model Y, ktorej hlavnou prednosťou je nízka spotreba, imidž a pokrokové technológie ako napr. autopilot, ktoré so sebou už tradične prináša značka Tesla. V porovnaní s Enyaqom je navyše podstatne lacnejšia a značka Tesla poskytuje majiteľovi vyššiu prestíž.
Kia na Slovensko čoskoro prinesie nový model EV5, ktorý zdieľa dizajnový jazyk s väčším SUV EV9. Na jeho uvedenie na slovenský trh si však ešte počkáme. O niečo menšie SUV má v ponuke aj Hyundai, ide o model Hyundai Kona Electric. Ten je tiež postavený na platforme využívajúcej pohon predných kolies. Novú generáciu sme si predstavili v redakčnom teste začiatkom minulého roka.
Galéria
Záverečné hodnotenie
Elektrická Škoda Enyaq už síce v minulosti prešla viacerými modernizáciami, tie sa však týkali skôr technickej stránky vozidla, či drobných detailov. Masívny a na prvý pohľad badateľný facelift priniesol až rok 2025 a nový dizajnový jazyk Modern Solid. Z pohľadu techniky sa toho až tak veľa nezmenilo – na čo by aj, keď nové elektromotory, softvér a ďalšie vychytávky prišli len o rok skôr.

Test Škoda Enyaq 85x facelift potvrdil, že pravidelná aktualizácia udržiava tento model na výslní aj niekoľko rokov po jeho uvedení. To potvrdzujú aj predaje. Tie za prvý polrok 2025 narástli medziročne o vyše 30 % a Enyaq predbehol aj vlajkovú loď Škoda Superb. Dobrú základnú cenu však dokážu značne predražiť balíčky výbav, ktoré sú pevne dané a ak v aute chcete napríklad položku z toho najvyššieho, musíte si priplatiť aj za všetky ostatné, častokrát obsahujúce nesúvisiace položky…
✅ Klady
- testovaná konfigurácia pôsobí luxusne
- priestranný a kvalitný interiér
- dobrá spotreba
- rozumná základná cena
❌ Zápory
- pre niekoho príliš podobný s Elroqom
- konkurencia ponúka aj funkciu V2L
- balíčky výbavy dokážu auto poriadne predražiť