MojElektromobil

Tento elektromobil vám naozaj detailne predstavovať nemusíme, pretože ho môžeme bežne vídať vo všetkých kútoch Slovenska. Ide o jeden z dlhodobo najpredávanejších elektromobilov na Slovensku aj v Európe. Test Škoda Enyaq 85x Facelift 2025 odhalí zmeny po modernizácii – tie k lepšiemu, aj naopak. Od predstavenia prvého Enyaqu uplynulo takmer 5 rokov a situácia sa odvtedy značne zmenila.

Do ponuky minulý rok pribudol menší Elroq, ktorý vychádza z rovnakého technického základu. Z ponuky Enyaqu naopak vypadla najlacnejšia verzia s najmenšou baterkou a najnižším výkonom, modely sa od seba odlišujú aj základnou výbavou (mnoho prvkov pribudlo do základnej výbavy Enyaqu), ako aj tou najvyššou výbavou (napríklad panoramatické strešné okno v Elroqu nenájdeme).

Test Škoda Enyaq 85x Facelift 2025
Test Škoda Enyaq 85x Facelift 2025

Škoda Enyaq sa tak v rámci modelového portfólia posunula vyššie, čo dokazuje aj konfigurácia nami testovaného vozidla, ktoré vyzerá naozaj prémiovo. Podarí sa novinke obhájiť si renomé po úspešnom predchodcovi?

Test Škoda Enyaq 85x Facelift 2025: Karoséria a dizajn

Najvýraznejšie zmeny priniesla nová Škoda Enyaq v prednej časti. Tú definuje nová čierna maska Tech-Deck Face, ktorá postupne v modelovom portfóliu nahradí predchádzajúcu mriežku s vertikálnym rebrovaním a chrómovaným rámikom. Tá bola pokročilou evolúciou takmer 30-ročnej tradície od príchodu prvej modernej Octavie s prívlastkom „Škoda s novou tváří“.

Test Škoda Enyaq 85x selection Facelift 2025 tech deck face modern solid
Test Škoda Enyaq 85x Facelift 2025

Na prednej kapote pribudol nápis Škoda, okrídlený šíp tak už zvonku nájdeme len na stredových krytkách diskov kolies. Ďalším novým prvkom je svetelný pás spájajúci denné svietenie/smerové svetlá jemnými pásikmi s LED podsvietením.

Pri pohľade zozadu je zmien pomenej. Zmenila sa napríklad grafika zadných svetlometov, či tvar nárazníka po aerodynamickej optimalizácii. Všeobecne aerodynamika hrala pri modernizácii kľúčovú úlohu.

Pri bočnom pohľade zaujme najmä dvojfarebné lakovanie (s výnimkou verzie Sportline, kde zostáva vo farbe karosérie), ktoré prináša strieborný odtieň plastov v dolnej časti karosérie. Zatiaľ čo v kontraste s nami testovaným Enyaqom v zelenej olivovej metalíze a kolesami s lešteným povrchom to vyzerá výborne, pri niektorých farebných kombináciách sa to veľmi nehodí.

Test Škoda Enyaq 85 selection Facelift 2025 olibo green metallic bicolor
Test Škoda Enyaq 85x Facelift 2025

Tu sa otvára priestor pre možnosť voľby lakovania plastov vo farbe karosérie, a nie kontrastného lakovania. Tak to mali v minulosti napríklad aj modely Audi Allroad. Strieborné plasty totiž v kombinácii s hladkými (uni) farbami ako modrá či šedá pôsobia veľmi čudne, stredne šedá metalíza na tom tiež nie je oveľa lepšie. Aj pri voľbe tejto opcie za 327 eur však pruh v prednom nárazníku aj zadný difúzor zostávajú strieborné.

Aerodynamika a jazdné vlastnosti

Nová Škoda Enyaq teraz dosahuje koeficient odporu vzduchu cx = 0,245 oproti 0,256 pri predchádzajúcom modeli. Ten je nižší aj v porovnaní s menším Elroqom, vďaka čomu poskytne porovnateľná verzia o cca. 10 kilometrov dlhší dojazd. Zatiaľ čo pri nízkych rýchlostiach bude prevažovať vplyv vyššej hmotnosti a lepšie sa bude dariť Elroqu, pri vyššej rýchlosti vďaka lepšej aerodynamike naopak zvíťazí Enyaq.

skoda enyaq 21" wheels kola lestene
21-palcové leštené disky kolies vyzerajú efektne, no z dojazdu vám trochu ukroja

Po stránke jazdných vlastností rozdiely po modernizácii nebadáme, zopakujeme len, že charakter základnej verzie 60 (s menšou baterkou a pohonom zadnej nápravy) oproti vrcholnej 85x či RS je extrémne odlišný. Veľký rozdiel hmotnosti (aj jej rozloženia smerom viac dopredu) uberá na agilite vrcholných modelov. Na druhú stranu zase pôsobia smerovo stabilnejšie.

Elektromobil Škoda Enyaq 85 Facelift 2025: Interiér a infotainment

Iba decentné zmeny zasiahli aj interiér. Na prvý pohľad badáme, že na airbagu volantu pribudol nápis Škoda, ktorý nahradil pôvodne prítomné logo okrídleného šípu.

Interior test Škoda Enyaq 85x Facelift 2025 suite cognac
Interiér Škoda Enyaq 85x Facelift

Zmenili sa taktiež aj použité materiály – pribudlo viac recyklovaných a udržateľných materiálov. Na dotyk sa povrchy zlepšili, hodnotíme ich ako príjemnejšie a pôsobia luxusnejšie.

Nami testovaný kus má koňakový interiér Suite, ktorý pekne ladí k tmavozelenému exteriéru. Ide o vrcholné vyhotovenie interiéru, ktoré sa dá navyše od výhrevov vybaviť aj odvetrávaním predných sedadiel. Túto príjemnú funkciu oceníte najmä v letných mesiacoch.

Interior test Škoda Enyaq 85x Facelift 2025 suite cognac sportline selection
Predné sedadlá Suite v Škoda Enyaq

Tvar sedadiel sa nezmenil, rovnako dobrý bol aj pred faceliftom. Masážna funkcia predných sedadiel zostala v réžii bedrovej opierky – nenájdeme tu množstvo samostatných vankúšikov ako v prípade Škody Superb či Volkswagenu ID.7.

Priestorové podmienky zostali zachované, miesta je dosť v každom smere. Vzadu sa pohodlne usadia aj dospelí, podlaha je však u elektromobilov klasicky o čosi vyššia.

Interior test Škoda Enyaq 85x Facelift 2026 suite cognac rear legroom selection
Zadné sedadlá Suite v Škoda Enyaq

Vpredu by mohol niekomu na pravé koleno prekážať ovládací panel, ktorý si už najmä v Česku vyslúžil viacero nelichotivých pomenovaní). Tento problém sa však dá hravo odstrániť nastaveným posedu, pretože volant ponúka naozaj veľké možnosti nastavenia aj v pozdĺžnom smere.

cockpit skoda enyaq facelift 2026 mib infotainment
Kokpit Škoda Enyaq 85x Facelift 2025

Škoda Enyaq po facelifte disponuje najnovším softvérom MIB 5.4, v ktorom sa nachádza aj funkcia možnosti manuálneho predhrievania batérie prostredníctvom softvérového tlačidla. Zachovaná zostala aj funkcia automatického predohrevu pri zadaní nabíjacej stanice ako cieľa do navigácie.

Batožinový priestor

Škoda Enyaq ponúkne batožinový priestor s objemom 585 litrov. Sklopením operadiel zadných sedadiel sa dá batožinový priestor zväčšiť až na objem 1 710 litrov.

kufor Škoda Enyaq 85x Facelift objem kufra boot space kofferraum
Batožinový priestor Škoda Enyaq 85x Facelift

Bohužiaľ ani tu však nenájdeme predný batožinový priestor (frunk), ako je už pri takmer všetkých vozidlách na platforme Volkswagen MEB zvykom. Napríklad taký Ford Capri ho ale ponúkne (ako originálne príslušenstvo), hoci s neveľkým objemom.

Pohonné ústrojenstvo

Nový Enyaq ponúka tri verzie trakčných batérií a tri výkonové verzie. Základný Enyaq 60 (výkon 150 kW) aj Enyaq 85 (výkon 210 kW) s jedným elektromotorom majú pohon zadných kolies. Nami testovaný Enyaq 85x má druhý elektromotor (s výkonom 80 kW) umiestnený na prednej náprave a ponúka pohon všetkých kolies (4×4).

facelift 2026 skoda enyaq frunk
Verzia s pohonom 4×4 má pod prednou kapotou aj elektromotor, no frunk tu nenájdeme

Oproti zadokolke však neprináša vyšší kombinovaný výkon ani krútiaci moment v špičke, predný elektromotor sa prípaja v prípade potreby a dorovnáva tieto parametre na lineárnejších, no v maxime rovnakých 210 kW a 545 Nm. Zrýchlenie z 0-100 km/h za 6,7 sekundy aj maximálna rýchlosť 180 km/h sú taktiež zhodné s verziou 85 s pohonom zadnej nápravy.

Test Škoda Enyaq 85x Facelift 2025: Batéria a nabíjanie

Škoda Enyaq 60 ponúkne akumulátor s kapacitou 63 kWh (využiteľná kapacita batérie 59 kWh). Výkonnejšie modely 85 a 85x majú väčší akumulátor s kapacitou 82 kWh (77 kWh využiteľných). V máji sa do ponuky navyše vrátil aj model Škoda Enyaq RS, ktorý priniesol ešte väčšiu kapacitu batérie až 84 kWh (79 kWh využiteľných) a maximálny výkon 250 kW (340 koní).

battery dc charging time kw skoda enyaq 85 facelift 2026
Nabíjací port Škoda Enyaq

Po tom, čo sme pred rokom informovali o zjednotení akumulátorov vo verziách 85 a 85x s maximálnym DC nabíjacím výkonom 175 kW, prišlo k nečakanej zmene. Tento variant bol v ponuke len čosi vyše pol roka a od faceliftu pre modelový rok 2026 dostala zadokolka 85 opäť batériu s maximálnym nabíjacím výkonom 135 kW. V porovnaní s baterkou z 85x s maximálnym DC nabíjacím výkonom 175 kW má však vyrovnanejšiu nabíjaciu krivku, a tak sa z 10 na 80 % nabije za zhodných 28 minút.

Z pohľadu času nabíjania hrá potom prím najmenšia 60ka, ktorá sa s maximálnym DC nabíjacím výkonom 165 kW nabije už za 24 minút. Vo všetkých prípadoch je vozidlo vybavené aj trojfázovou palubnou AC nabíjačkou s výkonom 11 kW.

ufc charging nabijanie skoda enyaq 85x facelift 2026 kw 10-80
Nabíjanie Škoda Enyaq 85x Facelift na OMV eMotion

Novinkou v nových modeloch Enyaq 85 a 85x bude neskôr obojsmerné nabíjanie jednosmerným prúdom (technológia V2H; vehicle-to-home). Táto funkcia umožní, aby batéria elektromobilu slúžila ako doplnkový zdroj energie pre domácnosť. Nový Enyaq zároveň disponuje aj obojsmernou AC nabíjačkou. Po zavedení 230 V zásuvky v interiéri vozidla tak bude možné pripojiť aj externé zariadenie priamo do vozidla, no presný výkon výstupu zatiaľ nepoznáme.

Nabíjacia krivka

Krivku sme išli odmerať na nabíjaciu stanicu OMV na Vajnorskej ulici s výkonom 300 kW. Pohľad na nabíjaciu krivku prezradí, že výrobcom udávaný maximálny DC nabíjací výkon (175 kW) sa nám dosiahnuť nepodarilo. Maximálny nabíjací výkon dosiahla Škoda Enyaq na úrovni 152,5 kW (kvôli prúdovému obmedzeniu na 400 A, nepodarilo sa nám však zistiť, či na strane auta alebo nabíjačky), no elektromobil bol podľa údajov z infotainmentu pripravený nabíjať výkonom minimálne 170 kW. Ostatné konektory hubu (4×300 kW) boli neobsadené.

2025 facelift skoda enyaq 85x charging curve time test kw soc
Nabíjacia krivka Škoda Enyaq 85x Facelift 2025

Referenčné nabíjanie z 10 na 80 % SoC nám trvalo 31 minút, čiže o 3 minúty dlhšie oproti údajom od výrobcu. Nabitie energie na dodatočných 200 kilometrov v takýchto podmienkach zabralo cca. 17 minút.

Test Škoda Enyaq 85x Facelift 2025: Spotreba a dojazd

Výrobca udáva pre model Škoda Enyaq 85x SUV kombinovanú spotrebu podľa WLTP na úrovni 15,7 – 16,8 kWh / 100 kilometrov a kombinovaný dojazd 544 kilometrov. Pri vozidle nabitom na 100 % sme na displeji videli dojazd 520 km.

Spotreba a dojazd Škoda Enyaq 85x Facelift consumption kwh 100 km range
Spotreba a dojazd Škoda Enyaq 85x Facelift

Náš klasický test spotreby odzrkadľuje bežný denný režim v podobe referenčného 30 km okruhu z Bratislavy cez okolité obce a naspäť do mesta. V tomto prímestskom režime je spotreba Škoda Enyaq 85x SUV na úrovni 11,5 kWh / 100 km, pri čom vonkajšia teplota sa pohybovala na 18 stupňoch Celzia. Tempo jazdy bolo na hranici maximálnej povolenej rýchlosti, teda približne 50 km/h v obci a 90 km/h mimo obce, jazdný štýl plynulý. V takomto jazdnom režime by sa reálny dojazd mohol pohybovať na úrovni približne 670 kilometrov.

Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - letné pneu
VozidloSpotrebaTeoretický el. dojazdVonkajšia teplota
Renault 5 E-Tech comfort range9,5 kWh / 100 km547 km21 °C
Ford Puma Gen-E10,0 kWh / 100 km436 km29 °C
Mini Cooper SE10,3 kWh / 100 km478 km28 °C
Alfa Romeo Junior10,8 kWh / 100 km470 km28 °C
Lexus RZ 300e10,8 kWh / 100 km592 km30 °C
Renault 4 E-Tech comfort range11,4 kWh / 100 km456 km30 °C
Tesla Model Y Juniper AWD11,4 kWh / 100 km657 km22 °C
Volkswagen ID.3 Pure11,5 kWh / 100 km478 km7 °C
Škoda Enyaq 85x11,5 kWh / 100 km670 km18 °C
Ford Capri AWD12,0 kWh / 100 km658 km20 °C
Hyundai Kona Electric+12,4 kWh / 100 km527 km25 °C
Kia EV312,5 kWh / 100 km624 km30 °C
BMW iX xDrive4513,1 kWh / 100 km723 km30 °C
Audi S6 e-tron Avant13,3 kWh / 100 km714 km22 °C
Peugeot E-308 SW13,6 kWh / 100 km374 km14 °C
Hyundai Ioniq 5 AWD N Line13,9 kWh / 100 km576 km17 °C
Volvo EX90 Performance AWD14,0 kWh / 100 km764 km31 °C
Volkswagen ID. Buzz GTX Long14,2 kWh / 100 km605 km25 °C
Mercedes-Benz EQS 500 4MATIC15,0 kWh / 100 km787 km14 °C
Spotreba a dojazd Škoda Enyaq 85x Facelift consumption kwh 100 km range highway autobahn
Spotreba a dojazd Škoda Enyaq 85x Facelift

Samozrejme sme ho ale vyskúšali aj po diaľnici. Vďaka vylepšenej aerodynamike sa spotreba na diaľnici znížila, pri rýchlostiach do 120 km/h sa dokáže udržať pod 20 kWh / 100 km. Dojazd Škoda Enyaq 85x Facelift 2025 na diaľnici sa pohybuje okolo 350 kilometrov. Ani vyššie diaľničné tempá mu neprekážajú, cez hranicu 30 kWh / 100 km sa dostanete až takmer pri maximálnej rýchlosti.

Elektroauto Škoda Enyaq 85x Facelift 2025: Technické údaje

Rozmery (dĺžka x šírka x výška)4 658 x 1 879 x 1 622 mm, rázvor 2 766 mm
Svetlá výška (vzduchový podvozok)181 mm
Pohotovostná hmotnosť2 245 - 2384 kg
Celková hmotnosť2 750 kg
Maximálna hmotnosť prívesu750 kg nebrzdený, 1 200 kg brzdený
Koeficient odporu vzduchu (cx)0,245
Výkon predného elektromotora80 kW (109 k)
Krútiaci moment predného elektromotora134 Nm
Výkon zadného elektromotora210 kW (286 k)
Krútiaci moment zadného elektromotora545 Nm
Maximálny kombinovaný výkon210 kW (286 k), pohon oboch náprav (AWD)
Systémový krútiaci moment545 Nm
Kombinovaná spotreba (WLTP)15,7 - 16,8 kWh / 100 km
Kombinovaný dojazd (WLTP)544 km
Maximálna rýchlosť180 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h6,7 s
Kapacita batérie82 kWh (77 kWh využiteľných)
Maximálny výkon DC nabíjania175 kW
Výkon palubnej AC nabíjačky11 kW
Objem batožinového priestoru585 l / 1 710 l
Cena testovaného vozidla67 109 €

Test Škoda Enyaq 85x Facelift 2025: Cena a výbava

Nová Škoda Enyaq prišla na slovenský trh v uvádzacej ponuke za podstatne nižšiu cenu, než tomu bolo minulý rok. To sa podarilo dosiahnuť najmä uvedením staronovej základnej verzie Škoda Enyaq 60, ktorá ponúka akumulátor s kapacitou 63 kWh (využiteľná kapacita 59 kWh).

test Škoda Enyaq 85 selection Facelift 2025 cena slovensko predaj skladom price
Cena Škoda Enyaq 85x Selection Facelift 2025

Odporúčaná cena Škoda Enyaq 60 facelift 2025 začína na sume 40 720 eur vrátane DPH aj s EV zvýhodnením v hodnote 3 000 eur. Škoda Enyaq 85 má cenu s výbavou Selection od 45 170 eur s DPH vrátane EV zvýhodnenia v hodnote 3 000 eur pre súkromného zákazníka. Vo všetkých prípadoch platí, že príplatok za prevedenie Enyaq Coupé činí 2 590 eur.

My sme testovali vrcholný model Škoda Enyaq 85x SUV, ktorý je k dispozícii od 51 020 eur. Nami testované vozidlo bolo navyše vybavené viacerými balíkmi príplatkovej výbavy, ktoré jeho cenu navýšili na finálnu sumu 67 109 € s DPH.

Konkurencia Škoda Enyaq

Najbližším konkurentom Škody Enyaq je už tradične jeho súrodenec Volkswagen ID.4, resp. ID.5. Vozidlá sú postavené na rovnakej platforme, a preto disponujú aj veľmi podobnými technológiami a parametrami.

Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen
Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

Najviac sa líšia dizajnom, pri čom ostré hrany Škoda priniesli lepší koeficient odporu vzduchu, ktorý sa prejavuje v nižšej spotrebe a väčšom dojazde vozidla. VW ID.4 a ID.5 sa taktiež dočkali modernizácie, ktorá im priniesla lepšie parametre dojazdu aj výkonu. Porovnávací test Škody Enyaq a Volkswagenu ID.4 sme v minulosti priniesli v samostatnom článku.

Tesla Model Y Juniper test
Tesla Model Y Juniper | Zdroj: Miroslav Schwamberg

V prípade verzie Enyaq Coupé je silným konkurentom najmä Tesla Model Y, ktorej hlavnou prednosťou je nízka spotreba, imidž a pokrokové technológie ako napr. autopilot, ktoré so sebou už tradične prináša značka Tesla. V porovnaní s Enyaqom je navyše podstatne lacnejšia a značka Tesla poskytuje majiteľovi vyššiu prestíž.

Kia na Slovensko čoskoro prinesie nový model EV5, ktorý zdieľa dizajnový jazyk s väčším SUV EV9. Na jeho uvedenie na slovenský trh si však ešte počkáme. O niečo menšie SUV má v ponuke aj Hyundai, ide o model Hyundai Kona Electric. Ten je tiež postavený na platforme využívajúcej pohon predných kolies. Novú generáciu sme si predstavili v redakčnom teste začiatkom minulého roka.

Galéria

Záverečné hodnotenie

Elektrická Škoda Enyaq už síce v minulosti prešla viacerými modernizáciami, tie sa však týkali skôr technickej stránky vozidla, či drobných detailov. Masívny a na prvý pohľad badateľný facelift priniesol až rok 2025 a nový dizajnový jazyk Modern Solid. Z pohľadu techniky sa toho až tak veľa nezmenilo – na čo by aj, keď nové elektromotory, softvér a ďalšie vychytávky prišli len o rok skôr.

Test Škoda Enyaq 85x selection Facelift 2025 verdict review
Test Škoda Enyaq 85x Facelift 2025: Verdikt

Test Škoda Enyaq 85x facelift potvrdil, že pravidelná aktualizácia udržiava tento model na výslní aj niekoľko rokov po jeho uvedení. To potvrdzujú aj predaje. Tie za prvý polrok 2025 narástli medziročne o vyše 30 % a Enyaq predbehol aj vlajkovú loď Škoda Superb. Dobrú základnú cenu však dokážu značne predražiť balíčky výbav, ktoré sú pevne dané a ak v aute chcete napríklad položku z toho najvyššieho, musíte si priplatiť aj za všetky ostatné, častokrát obsahujúce nesúvisiace položky…

✅ Klady

  • testovaná konfigurácia pôsobí luxusne
  • priestranný a kvalitný interiér
  • dobrá spotreba
  • rozumná základná cena

❌ Zápory

  • pre niekoho príliš podobný s Elroqom
  • konkurencia ponúka aj funkciu V2L
  • balíčky výbavy dokážu auto poriadne predražiť

Náš tip
Test Volvo EX90 Ultra Twin Motor Performance: Bezpečnosť na prvom mieste, pohodlie hneď za ním
11. augusta 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+