MojElektromobil

Len nedávno sme si s kolegami sadli a vybrali pre vás najlepšie elektromobily podľa redakcie za rok 2024. Už vtedy som tento elektrický model od Mini vybral ako najlepší v kategórii mestský elektromobil, pričom som si ho mal možnosť vyskúšať počas dvoch dní v Španielsku na prvých jazdách. Tentokrát sa mi dostal do rúk na týždeň a rád vám priblížim, či som naozaj vybral správne alebo ma vtedy len očarilo španielske prostredie. Toto je test Mini Cooper SE.

Test Mini Cooper SE: Cena, výbava a konkurencia

Mini Cooper predstavil dve verzie, a to „S“ so spaľovacím motorom, a nami testované „SE“. Cena tohto modelu v elektrickej verzii začína na 35 900 €, čo je podľa mňa prijateľné k tomu, čo ponúka. Nami testovaná verzia však prišla s takmer všetkými prvkami výbavy, ktoré si viete predstaviť. Aj preto jej cena narástla na 48 645 €.

Mini Cooper SE
Mini Cooper SE

Samotná výbava tak stála až 12 386 €. Poďme sa pozrieť, čo v nej bolo zahrnuté. Napríklad také 18″ kolesá za 917 €, Favoured trim za 2 546 € (zahŕňa napríklad športový vyhrievaný volant, bielu strechu a kryty zrkadiel, športové sedadlá a pod.), no najviac stojí Paket XL (8 311 €), v ktorom nájdeme napríklad Alarm s diaľkovým ovládaním, stmavené zadné sklá, panoramatické strešné okno, el. nastavenie predných sedadiel, Harman/Kardon audio a mnoho ďalšieho.

test Kia EV3
Kia EV3

Konkurenciu v oblasti menších mestských áut mu bude tvoriť aj Kia EV3, ktorá vo verzii Long Range ponúkne 78 kWh batériu, 150 kW výkonu či 135 kW nabíjanie. Ďalšiu môžem spomenúť Cupru Born, ktorá je za mňa dizajnovo o čosi príťažlivejšia, pričom vo verzii VZ ponúkne až 340 koní, či 185 kW nabíjanie. Okrem nich sem môžeme zaradiť aj Volkswagen ID.3, prípadne Volvo EX30.

Parametre

Rozmery (dĺžka × šírka × výška) 3 858 × 1 756 × 1 460 mm, rázvor 2 526 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 680 kg
Celková hmotnosť 2 055 kg
Frunk nemá
Koeficient odporu vzduchu (cx) 0,28
Maximálny výkon, pohon 160 kW (218 k), FWD
Krútiaci moment 330 Nm
Udávaný dojazd (WLTP) 402 km
Maximálna rýchlosť 170 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 6,7 s
Kapacita batérie 54,2 kWh (49,2 kWh využiteľných)
Výkon DC nabíjania 95 kW
Výkon palubnej nabíjačky 11 kW
Objem batožinového priestoru 200 l / 800 l
Cena testovaného vozidla 48 645 €

Test Mini Cooper SE: Interiér a exteriér

Pre mňa má Mini jeden z najkrajších a dizajnovo najčistejších interiérov vôbec. Nájdeme tu zmes materiálov, ktoré sa elegantne dopĺňajú a potvrdil mi to aj nejeden spolucestujúci. Najmä palubná doska je potiahnutá látkovým materiálom, ktorý oproti obyčajnému plastu pôsobí prinajmenšom zaujímavo. Inakosť tohto všetkého dopĺňa netradičný okrúhly displej infotainmentu.

Ten má krásne tenké rámiky, čo chýba mnohým dnešným displejom, a aj preto vyzerá technologicky vyspelo. Je pekne farebný, no musím sa priznať, že som sa v ňom občas strácal. Minimálne v menu, kde je tak odhadom 25-30 možností jednotlivých funkcií, ktoré máte na výber. Rýchlosťou nezaostáva, no niekedy sa stalo, že som postrehol zaseknutia. Nič hrozné.

Mini Cooper SE
Mini Cooper SE

Druhý a zároveň posledný displej je ten s označením head-up, ktorý je riešený prostredníctvom sklenenej plochy, a nie priamo projekciou na predné sklo, ako vo väčšine dnešných áut. Ukazuje najmä rýchlosť a pokyny z navigácie, a mne takéto riešenie viac než vyhovuje. Že ide o verziu SE vám napovedá hneď po príchode športový volant, ktorý je mimoriadne pekne spracovaný a s fyzickými tlačidlami, no okrem toho aj sedadlá, ktoré nie sú síce škrupinové, no vedia vás jemne pritlačiť, zatiaľ čo sa v nich sedí veľmi pohodlne.

Sedadlá si viete elektricky nastaviť podľa svojej potreby, pričom majú na zadnom kraji aj vyťahovacie putko. To slúži na umožnenie vstupu na zadné sedadlá, pretože Mini má len jedny dvere na každej strane. Po zatiahnutí sa sedadlo automaticky odsunie dopredu, po zdvihnutí sedadla sa samé vráti dozadu. Nie je tu extra veľa miesta, no viezli sme sa v aute aj traja a na krátku vzdialenosť to vraj bolo „znesiteľné“.

Mini Cooper SE
Mini Cooper SE

Extrémnou výhodou mnou testovanej verzie bolo strešné okno, ktoré sa ale nedalo otvárať. Výhoda spočívala v tom, že pokiaľ som stál na semafore ako prvý v rade, bez strešného okna by som nevidel, aká farba momentálne svieti. A to som mal sedadlo úplne najnižšie ako to šlo, no hold som vysoký. Nechýbala ani bezdrôtová nabíjačka, či USB-C konektory na nabíjanie zariadení. Nechýba ani podpora bezdrôtového používania Android Auto a Apple CarPlay. Čo ma mierne sklamalo, bola prítomnosť len jednej lakťovej opierky, a to na strane vodiča, čiže ak si chcel ruku vyložiť aj spolujazdec, vodič sa musel prispôsobiť, pretože bola veľmi malá.

V exteriéri je to podľa mňa veľmi moderne vyzerajúce vozidlo, pričom naša verzia mala dvojfarebné prevedenie, ktoré je pre Mini takpovediac tradičné. Najviac sa mi dizajnovo pozdávali 18″ disky kolies, ktorých prítomnosť však bolo cítiť, najmä pri prechode po jamách. Novinkou je aj podsvietená maska po vzore nových BMW modelov, ktorá v noci vyzerá naozaj dobre.

Mini Cooper SE
Mini Cooper SE

Na prvý pohľad môže pôsobiť auto mierne žensky, no určite by som sa v ňom nehanbil jazdiť ani ako chlap. Na takto malé auto nemá až tak dobrý aerodynamický koeficient, ktorý je na úrovni 0,28 Cd, podobne ako má napríklad Renault 4 s o dosť hranatejšími tvarmi a väčšími rozmermi.

Jazda, výkon a rekuperácia

Pri výbere auta často nezáleží len na tom, ako vyzerá, ale aj na tom, ako sa správa na ceste. Tieto dve kritériá sa tu skvelé dopĺňajú, pretože nie len, že dobre na tej ceste vyzerá, ono je radosť sedieť za volantom. Na ceste sa správa rozumne, aj keď ukrýva obrovskú silu. Ide o relatívne ľahké autíčko a váži cca 1,7 tony. Baterka ho však aj pri vyšších rýchlostiach a prudších zákrutách drží pri zemi, čo je veľkou výhodou oproti spaľovacím verziám.

test elektromobilu od mini
Mini Cooper SE

Celkový výkon auta 160 kW a 330 Nm krútiaceho momentu je v tomto prípade naozaj citeľných. Neraz sa mi stalo, že pri pedáli na podlahe zapískali kolesá, no to je všetko, štart bol aj napriek tomu dostatočne hladký. Reakcia na stlačenie pedálu je okamžitá, približne rovnaká ako pri BMW modeloch, kde pociťujete jemné trhnutie. Pre niekoho to môže byť zaujímavý zážitok, pre niekoho nepríjemnosť.

Vozidlo prináša aj zvukový prejav, v závislosti od zvoleného jazdného režimu. A že ich nie je málo. Celkovo ich je sedem a po výbere jedného z nich zažijete asi najväčšiu personalizáciu, akú vozidlo na dnešnom trhu ponúka. Okrem zvuku sa totiž zmenia aj „budíky“ a rozloženie ostatných ukazovateľov na displeji + sa zmení podsvietenie vo vnútri. Často značky pri zmene režimu zmenia len jednu farbu na displeji (zo zelenej na červenú) a to je všetko, zatiaľ čo Mini prináša toho oveľa viac.

Mini Cooper SE
Mini Cooper SE

Pre mňa bol najobľúbenejší režim Go-Kart, ktorý z auta spraví zvukovo aj pocitovo motokáru, alebo aj Timeless, najmä kvôli farebnému prevedeniu a dizajnu displeja infotainmentu. Nájdeme tu štandardne aj rekuperáciu, ktorá je riešená písmenom „B“ na riadiacej páke. Automaticky je nastavená adaptívne s tým, že vám na konci auto úplne zastaví aj bez stlačenia brzdového pedálu. To hodnotím pozitívne, pretože nie každé auto túto možnosť ponúka, a zároveň ide pre mňa o veľké zjednodušenie ovládania auta a celkovo šoférovania.

Test Mini Cooper SE: Spotreba a dojazd

Počas testu sme sa pozreli aj na tieto dva faktory, ktoré výrazne ovplyvňujú zákazníkov pri výbere vozidla. Už tradične sme sa zamerali na jazdu v meste, mimo mesta a na diaľnici, pričom som s autom absolvoval trasu Bratislava-Trenčín-Handlová a Handlová-Pezinok-Bratislava. Výrobca udáva kombinovanú WLTP spotrebu na úrovni 14,1-14,7 kWh/100 km. Čo ale ukázalo naše testovanie?

Spotreba Mini Cooper SE:

  • v meste: 15,1 kWh/100 km
  • okresky: 11,6 kWh/100 km
  • testovací prímestský okruh: 10,3 kWh/100 km
  • diaľnica 110 km/h: 16,3 kWh/100 km
  • diaľnica 120 km/h: 18,2 kWh/100 km
  • Celkovo počas testu: 15,9 kWh/100 km
test elektromobilu od mini
Mini Cooper SE

Výrobca tiež udáva WLTP dojazd vozidla až 402 kilometrov. Aj v tomto prípade sa podľa jednotlivých spotrieb pozrieme na to, v akých situáciách je dosiahnutie takéhoto čísla možné.

Dojazd Mini Cooper SE:

  • v meste: 326 km
  • okresky: 424 km
  • testovací prímestský okruh: 478 km
  • diaľnica 110 km/h: 302 km
  • diaľnica 120 km/h: 270 km
  • Celkovo počas testu: 309 km

Pozrite si ako dopadol na našom prímestskom testovacom okruhu v porovnaní s ostatnými elektromobilmi:

Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - letné pneu
VozidloSpotrebaTeoretický el. dojazdVonkajšia teplota
Renault 5 E-Tech comfort range9,5 kWh / 100 km547 km21 °C
Ford Puma Gen-E10,0 kWh / 100 km436 km29 °C
Mini Cooper SE10,3 kWh / 100 km478 km28 °C
Alfa Romeo Junior10,8 kWh / 100 km470 km28 °C
Lexus RZ 300e10,8 kWh / 100 km592 km30 °C
Renault 4 E-Tech comfort range11,4 kWh / 100 km456 km30 °C
Tesla Model Y Juniper AWD11,4 kWh / 100 km657 km22 °C
Volkswagen ID.3 Pure11,5 kWh / 100 km478 km7 °C
Škoda Enyaq 85x11,5 kWh / 100 km670 km18 °C
Ford Capri AWD12,0 kWh / 100 km658 km20 °C
Hyundai Kona Electric+12,4 kWh / 100 km527 km25 °C
Kia EV312,5 kWh / 100 km624 km30 °C
BMW iX xDrive4513,1 kWh / 100 km723 km30 °C
Audi S6 e-tron Avant13,3 kWh / 100 km714 km22 °C
Peugeot E-308 SW13,6 kWh / 100 km374 km14 °C
Hyundai Ioniq 5 AWD N Line13,9 kWh / 100 km576 km17 °C
Volvo EX90 Performance AWD14,0 kWh / 100 km764 km31 °C
Volkswagen ID. Buzz GTX Long14,2 kWh / 100 km605 km25 °C
Mercedes-Benz EQS 500 4MATIC15,0 kWh / 100 km787 km14 °C

Test Mini Cooper SE: Batéria a nabíjanie

V podlahe sa nachádza lítium-iónová batéria s celkovou kapacitou 54,2 kWh, z čoho je 49,2 kWh využiteľnej kapacity. To je trošku väčší rozdiel, keďže ide o takmer 10 % posun, čo nebýva úplným štandardom pri ostatných elektromobiloch. Podporuje aj predohrev pred nabíjaním, čo si viete pomocou infotainmentu zapnúť aj manuálne.

Mini Cooper SE
Mini Cooper SE

Vyskúšali sme si aj nabíjanie, a to z 20 na 80 % na ultra-rýchlej 400 kW nabíjacej stanici ZSE Drive Landererova. Maximálny nabíjací výkon by mal byť 95 kW, no často sa stáva, že sa výrobcom udávané číslo presiahne. Nabíjanie trvalo približne 25 minút. Pri doplnení energie z wallboxu sa mi podarilo namerať, že do plna viete baterku nabiť už za 4,5 hodiny (v prípade nabíjania z 0 na 100 %).

Galéria

Záverečné hodnotenie

Mini Cooper SE je jedno výborné auto, ktoré si udržalo moje hodnotenie z minulého roka, kedy som ho pasoval za najlepšie mestské elektrické auto roka. Za týmto tvrdením si stojím, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Výkon, ten je na veľmi vysokej úrovni, zrýchlenie je okamžité a máme tu aj ovládanie jedným pedálom. Pohodlie, pričom sedačky sú veľmi kvalitné, elektricky nastaviteľné a dokonca aj vyhrievané. Audio je skvelé, rovnako dobre sa počúvajú aj jednotlivé zvukové prejavy jazdných režimov.

Má ale aj svoje mínusy. Bez strešného okna by som nevidel farbu na semafore, a to aj pri najnižšie položenom sedení. Nabíjanie je „len“ 95 kW, no to neznamená hneď že je pomalé (aj keď na papieri to tak vyzerá). Vzadu sa dvaja dospelí na dlhších cestách budú cítiť stiesnene, no na to ani tento elektromobil nie je určený. Chýba aj druhá lakťová opierka pre spolujazdca.

Vo všeobecnosti však výrazne klady prevažujú zápory, a preto vám môžem toto auto len odporučiť. Cena je však veľmi subjektívna, pričom nie každému môže prísť správne dať za takéto auto takmer 50-tisíc eur.

test elektromobilu od mini
Mini Cooper SE
Náš tip
Test Volvo EX90 Ultra Twin Motor Performance: Bezpečnosť na prvom mieste, pohodlie hneď za ním
7. augusta 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+