MojElektromobil

Ako sa dalo očakávať, davy turistov cestujúcich počas amerického sviatku Dňa vďakyvzdania tento víkend upchávali diaľnice a letiská. Keďže počet vodičov s elektromobilmi Tesla v minulom roku vzrástol o približne 150 000, vytvárali sa rady aj na niektorých nabíjacích staniciach. Niekoľko vodičov muselo čakať v radách desiatky minút.

Na začiatok treba povedať, že Tesla drží krok s pribúdajúcim počtom elektromobilov na cestách a stavia Superchargery skutočne vysokým tempom. Bohužiaľ, nie vždy sa podarí dokončiť práce na rozširovaní niektorých staníc načas. Keďže sú závislé od mnohých faktorov, vrátane vybavovania stavebných a prevádzkových povolení. Dlhšie čakacie doby boli hlásené iba z 3 Superchargerov.

Video z YouTube z Dňa vďakyvzdania ukázalo, že asi 15 Tesiel muselo čakať vo rade na nabíjačky v San Luis Obispo v Kalifornii. Priemerný čas na uvoľnenie 1 stojana na tomto Superchargeri bol 2,5 minúty, čo znamená dĺžku čakania najdlhšie čakajúceho vodiča niečo cez 30 minút.

Našťastie tu ide o známy a teraz už aj riešiteľný problém.

Tesla má riešenie

Tesla vymyslela nový spôsob, ako zvládať sviatočnú nabíjaciu špičku. Na preťažených nabíjacích staniciach nasadzuje mobilné Supercharger stojany umiestnené priamo na návese spolu s Megapackom.

Megapack je najnovší produkt na skladovanie energie podobne ako Powerpack či Powerwall a bol vytvorený ako ešte väčšia možnosť, keďže Powerwall pre veľké projekty nedával zmysel.

Podľa spoločnosti Tesla má jediný Megapack úložnú kapacitu až 3 MWh a menič o výkone 1,5 MW.

Tesla zaznamenala v priebehu rokov so svojím Powerpackom úspech, ale konkurencia postupne ponúkla väčšie možnosti a preto tento nový Megapack má za cieľ odpovedať na túto požiadavku. Tesla ho teraz používa aj na napájanie svojich mobilných Superchargerov.

Na stanici San Luis Obispo Supercharger si majitelia Tesly všimli prvý takýto príves s Megapackom a Superchargermi:

Spojili to dohromady

Tesla nasadila prvú takúto mobilnú stanicu Superchargerov už počas sviatkov vďakyvzdania. Majitelia hlásia, že napriek použitiu Urban Supercharger stojanov vie každý stojan dodávať až 125 kW nezdieľaný nabíjací výkon.

V čase, keď Tesla očakáva prudký nárast dopytu na konkrétnych nabíjacích staniciach alebo v prípade dočasného výpadku prúdu, jednoducho privezie mobilné Supercharger stanice postavené na prívesoch. To pomôže riešiť spomínané problémy. Ďalším riešením je pokračovanie upgradu staníc na Superchargery 3. generácie s 250 kW nabíjacím výkonom a taktiež ďalšie zvyšovanie počtu stojanov.

4. decembra 2019
Zdroj: electrek.co

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+