MojElektromobil

Nad nedávnou nehodou Tesly v Tirolsku, ktorá je médiami ostro sledovaná, stále visí viacero otáznikov. Vyšetrovanie je naďalej otvorené. Odborníci dumajú nad tým, čo vlastne spôsobilo rozsiahly požiar elektromobilu po náraze.

V piatok 4. októbra 2019 došlo k vážnej nehode elektromobilu Tesla, ktorý vo veľkej rýchlosti narazil do stromu. Napriek hrozivo vyzerajúcej nehode nedošlo k žiadnej strate na životoch. Po náraze začal elektromobil horieť, pričom vo všeobecnosti sa očakávalo, že za požiarom bude stáť batéria. Ako teraz upozorňuje portál t3n.de, túto domnienku sa nepodarilo potvrdiť. Po zásahu technikov spoločnosti Tesla, ktorí vrak rozobrali, to dokonca vyzerá tak, že 600 kg batéria v tom môže byť z pohľadu pôvodcu požiaru nevinne.

Zverejnené odborné informácie a fotografie totiž majú poukazovať na skutočnosť, že oheň síce batériu poškodil, no tá nebola samotnou príčinou jeho vzniku. Zatiaľ ale ide o predbežné informácie. Definitívnu bodku za týmto nešťastím snáď prinesie ďalšie expertízne skúmanie, ktoré je v každom ohľade vítané a potrebné.

Portál upozorňuje, že požiare áut na cestách nie sú až takým zriedkavým fenoménom, ako by sa mohlo zdať. Tvrdí, že podľa štatistík len v Nemecku zachvátia plamene približne 110 vozidiel každý deň. Pre porovnanie, súhrnná správa “Highway Vehicle Fires” napríklad uvádza, že v Spojených štátoch dochádza každoročne v priemere k 171 500 požiarom vozidiel.

Demontovaná batéria Tesly po nehode v Tirolsku je poškodená požiarom zvonka, nie zvnútra. Foto: t3n.de

Náš tip
HOAX: Teslu hasilo 50 hasičov, potrebovali 11-tisíc litrov vody
Náš tip
Na cestách zhorí každú hodinu 17 áut. Nikto si ich nevšíma tak, ako požiare Tesly.
25. novembra 2019

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+