MojElektromobil

O lacnejšom Modeli Y od Tesly sa hovorilo už dlhšie, teraz je konečne tu. Tesla Model Y Standard prišla s nižšou cenou, no zároveň aj s nejakými ústupkami v porovnaní s ostatnými verziami. Ide o zjednodušený model, ktorý si síce zachováva dôležité technologické funkcie, no začína sa hovoriť aj o nedostatkoch.

Niekoľko rozdielov kvôli nižšej cene

Medzi hlavné rozdiely patrí absencia kožených sedadiel, vozidlo nemá klasické FM rádio a podobne. Najviac sa ale skloňuje zmena, ktorá sa udiala na streche. Ako iste viete, všetky Modely Y a 3 majú strechu presklenú a panoramatickú, avšak najnovší model z dôvodu šetrenia ju nemá. Teda má, lenže situácia je trochu zložitejšia.

Tesla Model Y Standard | Zdroj: Tesla
Tesla Model Y Standard | Zdroj: Tesla

Automobilka siahla po netradičnom riešení. Sklo síce zachovala, no je prekryté látkovým čalúnením, cez ktoré nie je vidieť von. Ľudia sa teda oprávnene pýtajú, prečo muselo vzniknúť takéto riešenie a či nestačilo sklo nechať odkryté, podobne ako v prípade drahších variantov.

Elegantné riešenie alebo zbytočnosť?

Na prvý pohľad to vôbec nevyzerá, že Tesla týmto riešením šetrí, práve naopak. Stále ponúka rovnaký hardvér, ktorého výrobné náklady sú rovnaké ak nie vyššie, no používateľom neumožní jeho plnohodnotné využitie. Prečo vôbec nepoužila lacnejší kovový panel?

Lars Moravy, viceprezident pre vývoj vozidiel Tesla, uviedol, že sklo v štandardnom modeli nemá reflexnú vrstvu a nie je chránené proti infračervenému žiareniu, preto bolo lacnejšie. Pre automobilku bolo jednoducho lacnejšie vyrobiť rovnaké sklo bez špeciálnej úpravy ako navrhnúť novú kovovú strechu. Látkový strop bol doplnený z dôvodu, aby do vozidla neprenikalo teplo.

Nemali by ste prehliadnuť:

„Sklá nie sú rovnaké. Pamätajte, že prémiové sklo Modelu Y je laminované striebornými reflexnými prvkami, aby bolo super pohodlné a odrážalo slnečné žiarenie. Štandardný model takéto sklo nemá. Navyše, veľa ľudí chcelo uzavretý čalúnený strop, pretože zmierňuje hluk pochádzajúci zvonku.“

Lars Moravy, viceprezident pre vývoj vozidiel Tesla

Zároveň dodal, že viacerí zákazníci preferujú práve uzavretý interiér, pretože panoramatické strechy spôsobujú prehrievanie kabíny, najmä v horúcom podnebí a látkový strop navyše zlepšuje akustiku. S obomi tvrdeniami sa stotožňujeme, no škoda, že sa pre všetky verzie nemôže rozhodnúť sám zákazník.

Náš tip
Zlodeji kradnú káble z nabíjacích staníc. Riskujú život kvôli pár eurám, pričom opravy stoja milióny


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

19. októbra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+