MojElektromobil

Tesla stratila objednávku na 85 kusov Modelu 3 od nemeckej požičovne elektrických vozidiel nextmove. Problém bol v servise a v kvalite pätnástich už dodaných vozidiel.

Nemecká požičovňa si objednala v minulom roku 100 vozidiel Tesla Model 3. Po prevzatí prvých 15 kusov začiatkom tohto roka sa spoločnosť stretla s mnohými problémami kvality. Kontaktovali Teslu a požadovali záruku kvality a servisných služieb pre zvyšných 85 vozidiel z objednávky s celkovou hodnotou približne 5 miliónov eur.

„Vozidlá Tesla Model 3, ktoré sme prevzali po zaplatení a krátkej prehliadke, mali vážne nedostatky: poškodené pneumatiky, poškodenia laku a karosérie, chybné nabíjacie porty, chybné zväzky káblov alebo chýbajúce tlačidlá núdzového osvetlenia. Takéto kvalitatívne nedostatky by ohrozili bezpečnosť zákazníkov a ziskovosť našej spoločnosti.” napísala spoločnosť nextmove Tesle.

Spoločnosť zdokumentovala niektoré z týchto nedostatkov aj vo videu na YouTube kanáli (po nemecky s anglickými titulkami).

Nextmove: Sľúbte nám dobrú kvalitu

Nextmove požiadal Teslu o prísľub dodania zvyšných 85 vozidiel v dobrom stave a o včasný servis. Tesla sa však namiesto toho rozhodla zrušiť objednávku. Šéf nextmove Stefan Moeller hovorí, že Tesla sa nachádza v „servisnom pekle“.

„Vieme, že Tesla musela prekonať obrovské výzvy, pretože dodávky sa začali súčasne v Európe a Číne. Teraz však musia byť už procesy usporiadané a musia zabezpečiť dodávku viac ako jedného zo štyroch vozidiel bez závad,” hovorí Moeller. „Aj keď považujeme Model 3 za najlepší elektromobil na svete, v súčasnosti sa musíme spoľahnúť na iných výrobcov, ktorí prídu na trh s konkurencieschopnými elektrickými modelmi v budúcom roku. Budeme však naďalej testovať, či sa Tesla už dostala zo servisného pekla.“

Vyjadrenie Tesly

Portál Electrek kontaktoval Teslu v súvislosti s týmto prípadom. Tesla odpovedala, že kvalita jej vozidiel dosahuje rekordné maximá a že jej dáta neukazujú žiadnu závadnosť vozidiel špecifickú pre Nemecko. Obraňuje sa, že je malá šanca výskytu chýb, ktoré mohli vzniknúť pri finálnom doručovaní zákazníkom a že tento jav je bežný u všetkých výrobcov.

Tesla dodáva aj to, že globálne zvyšuje počet servisných centier. Zvýšili počet mobilných servisov o 50% a v Európe to je až 5-násobné zvýšenie. Tesla odmietla tvrdenie, žeby zrušila objednávku spoločnosti nextmove. Nextmove údajne vycúval z objednávky sám, a to kvôli ďalšiemu otvorenému sporu.

 


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

19. augusta 2019

+