Ak sa pozrieme na predaje elektromobilov, trhu stále kraľuje Tesla. Americká automobilka svoje vozidlá predáva prakticky na všetkých kontinentoch, no akosi chýbala India. Pritom ide o jeden z najväčších svetových trhov.
Očakávania boli vysoké, realita priniesla vytriezvenie
Po rokoch expanzie sa automobilka rozhodla vstúpiť aj do Indie, očakávania boli naozaj vysoké. Vyzerá to tak, že realita výrazne zaostáva. Na tému upozornil portál Insideevs. Prvý „Experience Center“ Tesly vznikol v júli tohto roka v Bombaji, čím značka oficiálne vstúpila na indický trh.
Samotné otvorenie pritiahlo pozornosť médií aj fanúšikov značky, no predajné čísla pôsobia vzhľadom na veľkosť trhu veľmi skromne. Za viac ako dva mesiace sa podarilo predať len niečo vyše stovky vozidiel. Tesla síce do polovice septembra evidovala približne 600 objednávok, no len malá časť z nich sa premenila na reálne dodávky.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Na Slovensku sa začína nová éra železničnej dopravy. Prichádzajú batériové vlaky
- CATL rozbieha veľkokapacitnú výrobu batérií pre elektromobily u našich susedov
- BYD hlási zvolávaciu akciu súvisiacu s batériou plug-in hybridov. Môže kompletne vypadnúť elektrický pohon
![]()
Najväčším problémom môže byť to, že v Indii je v ponuke len Model Y, no jeho cena sa radí skôr do kategórie luxusných áut. Paradoxne, v rovnakom období sa darilo prémiovým značkám, ako BMW či Mercedes-Benz, čo súvisí s nedávnymi daňovými úľavami. Šéfredaktor magazínu Autocar India, Hromazd Sorabjee, situáciu zhrnul veľmi jednoducho a hovorí, že predajné čísla Tesly sú nízke podľa akýchkoľvek štandardov. Existuje tu však potenciál rastu.
Chýbajúca infraštruktúra a ďalšie problémy
Povedomie o značke v Indii má zvýšiť aj väčší hub v meste Gurugam, ktorý spája showroom, nabíjaciu stanicu a servis na jednom mieste. Toto však stačiť pravdepodobne nebude, pretože krajina stále zápasí s obmedzenou infraštruktúrou. Tesla má napríklad v Indii len dva Superchargery a ani domáci poskytovatelia na tom nie sú ideálne. Nabíjačiek je jednoducho málo.

Tesla globálne zápasí s viacerými výzvami. Rast, ktorý automobilka zažívala v minulých rokoch, sa výrazne spomalil, a to najmä v Európe. V konečnom dôsledku síce zaznamenala rekordné dodávky, pretože rast tu stále je, no zisk klesol.





