MojElektromobil

Autonómne riadenie je pre Teslu jedným z hlavných marketingových lákadiel prakticky od jej vzniku. Pred niekoľkými rokmi Elon Musk povedal, že už veľa nechýba, no stále nie je tam, kde by automobilka chcela byť.

Starší HW3 hardvér bude pre Teslu problém

Tesla zároveň momentálne nemá žiadny plán na to, aby plne autonómne riadenie ponúkla majiteľom vozidiel s hardvérom HW3 a starším. Tieto elektromobily jednoducho funkcionalitu nedostanú, informoval Electrek. Jediným riešením je teda kúpa novej Tesly s HW4.

Písal sa rok 2016, keď Musk oznámil, že všetky nové vozidlá budú schopné plne autonómnej jazdy, stačiť vraj mala len softvérová aktualizácia. Automobilka však narazila na hardvérový problém, pretože starší hardvér jednoducho nespĺňa požadované výkonové a ostatné parametre. Softvérová aktualizácia teda nepomôže.

V čase oznámenia boli na trhu modely s HW2.5, ktoré obsahovali kamery, radar a samostatný počítač autonómneho riadenia. V marci 2019 prišli na trh modely s HW3, a zároveň automobilka začala zdarma aktualizovať staršie modely s HW2.5 na HW3.

Nemali by ste prehliadnuť:

V roku 2023 Tesla stále nenaplnila sľuby týkajúce sa plne autonómneho riadenia, no na trh prišli modely s najnovším HW4. Tie obsahujú v prvom rade výkonnejšie čipsety a nové, kvalitnejšie kamery. V tomto čase stále automobilka tvrdila to, že aj staršie elektromobily budú funkcionalitu plne podporovať.

Prišlo vytriezvenie

No a píše sa rok 2025 a najnovšie informácie hovoria, že to nebude také pozitívne. Ukázalo sa, že HW3 úplne nepostačuje a jediné vozidlá, ktoré budú schopné plne autonómneho riadenia, sú tie s HW4. Musk ešte začiatkom tohto roka uviedol, že pre zákazníkov, ktorí si zakúpili FSD, bude Tesla upgradovať vozidlá na najnovší hardvér. Podotkol tiež, že je rád, že tých zákazníkov až tak veľa nie je.

Zdroj: Tesla

 

Od tohto vyhlásenia už uplynuli viac ako 4 mesiace a Tesla stále nemá plán, ako napraviť situáciu pre majiteľov s HW3. Počítač HW4 v existujúcej podobe momentálne nie je možné nainštalovať do týchto vozidiel, čo je najväčšou prekážkou. Nemá rovnaké konektory ani kamery. Tesla teda bude musieť vymyslieť, ako sa s touto situáciou vysporiadať a čo urobiť, aby to nakoniec celé fungovalo tak, ako fungovať má.

Náš tip
SUV Hyundai Ioniq 9 na Slovensku: Koľko stojí novinka s obrovskou baterkou? Cena príjemne prekvapí
14. júna 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+