Indická automobilka Tata Motors sa zaoberá výrobou cenovo dostupných elektromobilov a na domácom trhu je pomerne populárna. Vozidlá od tejto automobilky ponúkajú okrem nízkej ceny aj celkom slušnú výbavu. Výrobca teraz predstavil nový model s názvom Tata Harrier.ev, ktorý má byť vlajkovou loďou. Ide o SUV, ktoré sa hodí aj do terénu. Na tému upozornil portál Electrive.
Vlajková loď založená na spaľovacom modeli
Harrier.ev je alternatívou k spaľovaciemu modelu Harrier, ktorý má automobilka v portfóliu. Pri prestavbe musel výrobca vyriešiť niekoľko dôležitých zmien. Napríklad elektromobil funguje prevažne s pohonom zadných kolies, zatiaľ čo spaľovací variant sa spolieha na predný náhon. Ďalším významným rozdielom je viacprvkové zadné zavesenie kolies s adaptívnymi tlmičmi pre zvýšené pohodlie.

Vozidlo bude dostupné v dvoch hlavných variantoch. Základom je pohon zadných kolies s výkonom 175 kW a krútiacim momentom 304 Nm. Variant s pohonom všetkých kolies pridáva predný elektromotor s výkonom 116 kW a krútiacim momentom 164 Nm. Systémový výkon je na úrovni 291 kW s krútiacim momentom 504 Nm a elektromobil zrýchli na stovku za 6,3 sekundy.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Ako ušetriť pri kúpe nového auta viac než 16-tisíc eur? Na skladoch sme našli zaujímavé kúsky
- Nio expanduje v Európe. Príde aj k našim susedom, no Slovensko zatiaľ ignoruje
- Tesla čelí obvineniam kvôli manipulácii s počítadlom kilometrov. Môže ju to stáť desiatky miliárd dolárov
Automobilka vozidlo prezentuje ako výbornú voľbu pre tých, ktorí si užívajú dobrodružstvá aj mimo bežných ciest. Má nájazdový uhol 25,3 stupňa a dokáže zvládnuť až 47-percentné stúpanie. K dispozícii je až 6 terénnych režimov a systém sledovania podvozku umožňuje monitorovať terén priamo pod elektromobilom.
2 možnosti LFP batérie
Vozidlo prichádza s dvoma možnosťami aj čo sa týka batérií. V oboch prípadoch ide o LFP akumulátory, a to s kapacitou 65 alebo 75 kWh. Dojazd Tata Harrier.ev sa podľa automobilky pohybuje niekde na úrovni 500 km. K dispozícii je 120 kW nabíjanie a nabitie z 20 na 80 percent kapacity trvá približne 25 minút (platí pre väčšiu batériu). Poteší aj prítomnosť technológie V2L.

Vo vnútri sa nachádza displej infotainmentu s uhlopriečkou 14,5″, pričom ide o kvalitný Neo QLED panel od Samsungu. Nechýba zvukový systém JBL s 10 reproduktormi a priestorovým zvukom či digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,25″. Cena elektromobilu na indickom trhu začína na 22 000 €.