MojElektromobil

Ak by ste si chceli vybrať navigáciu, ponuka je široká a rozhodovať by ste sa mohli medzi viacerými kvalitnými variantmi. Množstvo z nich je navyše zadarmo, no takmer žiadna sa nesnaží prispôsobiť rastúcemu trendu elektromobilov. Áno, tu či tam sa objavujú v rámci máp aj nabíjacie stanice, ide skôr o skromné riešenie bez ďalších funkcií navyše. Slovenský Sygic sa preto chytil príležitosti a predstavuje špeciálny EV režim.

Široký zoznam nabíjacích staníc

EV režim je dostupný zadarmo a využiť sa dá aj v rámci bezplatnej verzie. Po aktivácii sa vás aplikácia spýta na konkrétny model vášho auta, z čoho následne zistí kapacitu batérie, priemernú spotrebu či podporované typy nabíjacích konektorov. Tieto údaje je taktiež možné dodatočne upravovať v prípade, že už auto vlastníte niekoľko rokov a batéria nie je v tak dobrej kondícií ako na začiatku. Alebo ich iba chcete upraviť na základe vašich osobných skúseností.

Všetky funkcie sú priamo integrované do aplikácie, bez nutnosti inštalácie ďalších externých rozšírení. Sygic v rámci partnerstva so spoločnosťou Plugsurfing prináša zoznam viac ako 150 000 nabíjacích staníc v 38 krajín v rámci Európy. Na mape tak nájdete drvivú väčšinu nabíjacích bodov, o ktorých viete alebo ich pravidelne využívate. Samozrejmosťou je prítomnosť nabíjacích staníc ZSE.

Platenie priamo cez aplikáciu

Najväčším benefitom tejto funkcie je priama integrácia nabíjacích staníc. Pre aplikáciu známe nabíjacie body si môžete rozkliknúť, pozrieť dostupné typy nabíjacích káblov a zároveň aj cenu za 1 odobraný kW. Po nabíjaní môžete zaplatiť priamo cez aplikáciu navigácie. Pre Sygic je práve táto funkcia tou kľúčovou.

Vodičom má uľahčovať plánovanie trasy a následné nabíjanie: „Našim cieľom bolo vytvoriť riešenie, ktoré umožní každému vodičovi bezproblémové a jednoduché nabíjanie. Iba aktivujú EV Mode a my za nich urobíme všetko plánovanie.“ hovorí Petr Füzék, šéf oddelenia elektromobility v Sygic. „Vodiči pridajú nabíjací bod ako zastávku na trase, skontrolujú cez aplikáciu či je tam voľné miesto, vyberú si spôsob platenia a môžu nabíjať„, ďalej dodáva.

Začiatok dlhodobého plánu

Ako píše Sygic v oficiálnej správe, táto iniciatíva nie je len výstrelom do tmy, ale začiatkom dlhodobého plánu. Funkcie preto plánujú do budúcnosti rozširovať. My aplikáciu už nejaký čas testujeme a určite úprimne oceňujeme aktivitu, ktorá sa dotýka aj majiteľov elektromobilov. K funkcií plánovania trasy by sme však už teraz privítali niekoľko ďalších funkcií.

Sygic ale už teraz avizuje komplexnejší systém plánovania trás, ktorý by mal podľa jazdného štýlu vodiča, poveternostných podmienok, aktuálnej dopravy a ďalších podstatných faktorov vyhodnotiť presnejší dojazd pri dlhších trasách. Koncom tohto roka taktiež sľubuje oznámenie ďalšej dôležitej funkcie pre elektromobily, ktorá má vzísť zo spolupráce s renomovanými výrobcami áut. Pomôcť by mala najmä tým, ktorí majú obavy z dojazdu elektrických aút.

6. mája 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

15 odpovedí na “Sygic predstavuje EV režim pre svoju navigáciu. Umožňuje priame platby za nabíjanie”

  1. Ceny za nabíjanie „ako pre dobrých známych“.. Euro za minútu, alebo je v tej aplikácii nejaká chyba a malo to byť euro za kWh? Nezdá sa mi to celé až tak Super. Môžno iba pre toho, kto sa na tom pekne nabalí.

      • Len vo vašom náhľade aplikácie (aj v mojej Sygic) to ukazuje za minútu. A vzhľadom na to že je to asi zahraničná služba (aj keď Sygic by mal byť slovenský), tak aj ceny sú riadne prestrelené.. dať euro za kW to už radšej živiť 4liter benzín.

        • Sly – to sú v podstate roamingové ceny – bez starostí s registráciou a následným platením v inej krajine. Samozrejme vo vlastnej krajine kde človek najčastejšie jazdí a nabíja sa oplatí jedine priama registrácia u najväčších hráčov na trhu (ZSE a GreenWay u nás napríklad). Momentálne to bohužiaľ inak moc nejde… Nič sa nedá robiť, bežné elektro auto je momentálne najvhodnejšie na doma a okolie + maximálne jedna krajina…
          Celé je to ako s operátormi ešte toť nedávno – roaming bol neskutočne drahý… Musíme počkať na lepšie časy.

          • Ja som to presne tak nejako aj bral (podľa názvu spoločnosti Plugsurfing v poskytovaní služby) že to bude ako v Roamingu, ale na doma sa mohli dohodnúť aspoň s tými 2 – 3omi väčšími hráčmi na trhu z cenami ako na Svk ..

          • No to si veľký optimista, veď tu sa nedohodli tuším tí 2 3 hráči ani medzi sebou ešte… 🙂 Aby človek nemusel šaškovať s dvoma kartami.

          • ZSE má za nejakých 69 eur mesačne roaming program a môžeš ťahať energiu na DC stojanoch aj na Svk aj v zahraničí do objemu 400kWh.. potom sa účtuje 19 centov sa mi zdá. To je dohoda.. 🙂

          • Určite aj v zahraničí? No to rozhodne nie, tam pekne za 39Eur/24 hodín. A to nie len v zahraničí, ale aj s kartou ZSE na nabíjačkách tu na SK – GreenWay a Ionity… Krásna dohoda čo sa týka vnútroštátneho roamingu. A potom si má človek kúpiť elektro. Jedine ak je slušný menežér, inak ani nenabije akonáhle opustí svoje bydlisko.

          • Na youtube som videl nejaký test (asi Konou do Chorvátska) a tam to tak nejak spomínal ten novinár. Môžem to skúsiť nájsť ak máš interes, dám link…

          • Môžeš to skúsiť a zistíš to čo som napísal. Bohužiaľ.

          • Hej už som to našiel. Videl som viac videí o nabijaní a neviem prečo som myslel že ten najdrahší program je aj s roamingom. Moja chyba. 39 e za 24 hod. Facepalm

          • Veru tak, až tak tragické to je. Ale do Chorvátska skočiť a dva dni to využiť by šlo (deň cesta tam, deň cesta späť, veď aj za benzín takto zaplatím podobne). Ešte som si neprepočítaval ako to vyjde tu pomocou Sigic aplikácie, to som zvedavý, to si prepočítam…

          • No mne sa e-up opozdil, mal som ho mať začiatkom apríla (údaj z decembra) a volali mi minulý týždeň že začiatok júla či súhlasím. Ale aj tak to nie je auto na jazdy krížom cez Európu. Takže pre mňa je ten roaming zatiaľ pasé. ))

          • Auto ako auto, Trabant tiež prešiel Európu hore dolu bez problémov. 🙂 S novým e-Up čo má dojazd 200km by som pobehal Európu aj krížom krážom. Ono tu nejde o to či ideme rovno Európu, ale ak dakto býva pri hraniciach, ako je napríklad západ Slovenska, tak skočíš Rakúsko, Česko kedy chceš, no a všade budú „problémy“ s roamingom… Otočiť to dakde za deň 500km nie je nič nemožné…

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+