MojElektromobil

Španielska automobilka Seat len pred pár dňami predstavila novú, v poradí už štvrtú generáciu svojho modelu Seat Leon. Ten bude okrem štandardných motorizácií dostupný aj v prevedení mild-hybrid (eTSI) a plug-in hybrid (eHybrid).

Čerstvá novinka prichádza s prepracovaným dizajnom. Ten sa pridŕža štandardov a charakteristických prvkov evolúcie moderného motorizmu. Ide o akúsi kombináciu bezstarostnej elegancie a jemného športového nádychu.

Nový Leon osvetľuje cestu celým radom inovatívnych osvetľovacích technológií na báze svietiacich diód LED, ako priebežné ambientné osvetlenie v interiéri, vzájomne prepojené zadné skupinové svetlá, dynamické smerové svetlá, svetlomety full LED a uvítacie osvetlenie.

Verzie nového Leona

Najnovší Seat Leon je postavený na flexibilnej platforme MQB Evo. Vďaka tomu bude dostupný vo viacerých verziách, a teda aj rozmerových proporciách. Buď ako päťdverový hatchback alebo kombi Sportstourer. Dostupná bude štvorica stupňov výbavy Reference, Style, Xcellence a FR.

Všetky verzie majú štandardne systém odomykania a štartovania bez kľúča Kessy Go, rozhrania USB vpredu alebo aj vzadu, LED svetlomety s automatickým ovládaním, systém infotainmentu s 21-centimetrovým farebným dotykovým displejom a technológiu SEAT Connect.

Čo sa týka interiéru, do očí prakticky okamžite udiera až 10-palcový stredový displej pre zobrazovanie doplnkových informácií, ale aj prístup k zábavnému systému. Základné jazdné informácie a vlastnosti sa samozrejme zobrazujú priamo pred vodičom na hlavnej digitálnej obrazovke Digital Cockpit s 10,25-palcovou obrazovkou.

Digitálni pomocníci a štyri prevedenia modelu

Seat v súvislosti s ovládaním rôznych prvkov uvádza, že “infotainment” je úzko prepojený s funkciou pre rozpoznávanie gest a hlasové ovládanie. Celkovo ide o vozidlo nabité technológiami. Od systému Full Link, cez bezdrôtové Qi dobíjanie smartfónov až po zabudovanú SIM kartu pre neustále pripojenie na internet a núdzové volania. Ďalej ide o online služby Seat Connect App pre vzdialený prístup k základným informáciám, ale aj odomykanie dverí.

K tomu všetkému sa pripájajú digitálni pomocníci z oblasti bezpečnosti – prediktívny tempomat, asistent jazdy v jazdnom pruhu, pomocník pri predbiehaní, či dokonca veci ako výstraha pred blížiacim sa vozidlom pri vystupovaní alebo asistent pre sledovanie mŕtveho uhla, ktorý využíva aj LED diódy kabíny.

Štvrtá generácia Seat Leon je ako čiastočný hybrid dostupná v prevedeniach 1.0 TSI 81 kW a 1.5 TSI 110 kW. Pre tých, ktorí majú záujem siahnuť po klasickom plug-in hybride, je k dispozícii verzia 1.4 TSI so 6-stupňovou prevodovkou DSG v kombinácii s elektromotorom pre maximálny kombinovaný výkon 150 kW.

Energiu dodáva sada batérií s kapacitou 13 kWh, ktorá sa podľa výrobcu postará o elektrický dojazd približne 60 km (WLTP). Palubná nabíjačka dokáže nabíjať maximálnym výkonom 3,6 kW, čo inak znamená, že plné nabitie batérie potrvá približne 3,5 hodiny. Pohon plug-in hybrid bude k dispozícii rovnako pre základnú 5-dverovú verziu ako aj pre kombi Sportstourer.

Seat už prijíma predobjednávky na tento model, no kedy presne bude dostupný nateraz nešpecifikuje. Sériová výroba mala byť spustená v januári tohto roka a prvé správy hovoria o dostupnosti koncom marca. Hoci predpoklad je taký, že ako prvé na rad prídu “spaľováky”.

 

3. februára 2020
Zdroj: InsideEVs, Tlačová správa

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+