MojElektromobil

Jedným z veľkých prekvapení tohtoročného veľtrhu CES 2020 sa stala spoločnosť Sony, ktorá tu predstavila koncept vlastného elektromobilu. Pod názvom VISION-S sa skrýva plne elektrický štvormiestny sedan prešpikovaný technológiami, ktoré majú byť ukážkou silných stránok japonského giganta.

Elektromobil má vraj vynikať v každom ohľade – od segmentu zábavy, cez jazdné vlastnosti, až po bezpečnosť posádky. Sony toto tvrdenie má do istej miery podložené, teda aspoň z pohľadu technických špecifikácií.

Napríklad vo vyzdvihovanej oblasti bezpečnosti je prototyp VISION-S vybavený celkovo 33 rozličnými senzormi a snímačmi, ktoré pokrývajú všetky strany, interiér aj exteriér. V reálnom čase sledujú okolie a vyhodnocujú aktuálnu situáciu. Pokiaľ by náhodou hrozila kolízna situácia, systém vozidla vykoná potrebný zásah do riadenia. Reakčná doba má byť prirodzene nižšia, než v prípade ľudského zásahu.

Sony uvádza, že výbava pozostáva z 3 lidarových senzorov,17-tich ultrazvukových a radarových senzorov a 12-tich špeciálnych kamier s extrémne citlivými snímačmi. Pri takejto výbave vozidlá majú dosahovať autonómnu jazdu druhej úrovne (Level 2), no nevylučuje sa, že softvérovou úpravou sa môžu posunúť aj vyššie. Sony to ale príliš nešpecifikuje.

Kvalitný zvuk i obraz

Čo sa týka zábavy pre celú posádku, tu do hry vstupuje viacero širokouhlých obrazoviek s intuitívnym systémom pre ovládanie, systém 360-stupňového zvuku (360 Reality Audio) či mobilná konektivita, ktorá má okrem krátenia dlhých chvíľ slúžiť aj pre potreby systémových aktualizácií. Sony si zjavne veľmi zakladá na zvuku. Pre každého pasažiera má byť určený samostatný systém reproduktorov.

Ako uvádza portál TheVerge, VISION-S je postavený na novonavrhnutej platforme pre elektrické vozidlá, údajne z dielne dodávateľskej spoločnosti Magna Steyr. Na aktuálnom prototype vozidla sa mali podieľať aj etablované značky ako Bosch, Continental, NVIDIA a Qualcomm.

Počas prezentácie na CES 2020 sa Sony podelilo aj o niekoľko informácií o tom, čo skrýva pod kapotou svojej novej pýchy. O maximálnu rýchlosť 240 km/h sa starajú dva elektromotory s výkonom po 200 kW. Z nuly na stovku to sedan dá za 4,8 sekundy. Opäť sme však skôr v teoretickej rovine.

Sony svoj prototyp VISION-S síce stavia na piedestál a označuje ho ako “stelesnenie svojho príspevku pre budúcnosť mobility”, no to, či sa chystá na reálnu produkciu neprezrádza a pre seba si necháva aj kopu ďalších kľúčových informácií. Skôr než na snahu o produkciu elektromobilu to vyzerá na praktickú ukážku technológií pre ostatných výrobcov.

7. januára 2020
Zdroj: engadget

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+