MojElektromobil

Štátna spoločnosť MH Invest, s.r.o. vyhlásila verejnú súťaž na výber koncesionárov pre výstavbu a prevádzku siete ultrarýchlych nabíjacích staníc pre elektrické vozidlá. O tomto projekte sa hovorí už dlhodobo a poznať ho môžete aj pod označením „Vybudovanie národnej siete ultrarýchlonabíjacích staníc“.

Plánované lokality pre UFC nabíjacie stanice – prvá vetva | Zdroj: ePVO

Pre osobné aj nákladné elektromobily

Projekt počíta s výstavbou 35 nabíjacích parkov s celkovým počtom 251 nabíjacích bodov219 pre osobné a ľahké úžitkové vozidlá a 32 pre nákladné a ťažké úžitkové vozidlá. Lokality budú strategicky rozmiestnené pozdĺž kľúčovej diaľnice spájajúcej západ a východ Slovenska.

Súťaž je vyhlásená na obdobie 16 rokov, počas ktorých budú koncesionári zodpovední za financovanie, výstavbu, prevádzku a údržbu jednotlivých staníc. Predpokladaná hodnota koncesie je 177 232 611,84 EUR bez DPH

Okrem vybudovania samotných nabíjacích staníc je súčasťou projektu aj zabezpečenie náležitého počtu parkovacích miest pre osobné aj nákladné vozidlá. Celkovo 254 pre osobné vozidlá a 32 pre nákladné vozidlá – súčet minimálneho počtu parkovacích miest na všetkých lokalitách. Prevádzkovateľ na každej lokalite musí zabezpečiť, aby bolo aspoň jedno nabíjacie miesto prístupné aj pre osoby so zníženou pohyblivosťou.

Na to, ako vyzerá predbežný zoznam lokalít pre výstavbu nabíjacích staníc sme sa pozreli ešte začiatkom roka 2025. Teraz sa spúšťa verejné obstarávanie, v rámci ktorého sa môžu prihlásiť záujemcovia o vybudovanie a prevádzkovanie nabíjacích bodov. Úspešní uchádzači budú povinní zrealizovať výstavbu a spustenie prevádzky každej stanice do šiestich mesiacov od podpisu koncesnej zmluvy alebo od prevzatia danej lokality.

Plánované lokality pre UFC nabíjacie stanice – druhá vetva | Zdroj: ePVO

Zoznam lokalít pre UFC nabíjacie stanice pri diaľniciach

Zoznam očakávaných lokalít bol zverejnený ešte na konci roka 2024. Dokumentácia publikovaná 5.5.2025 obsahuje totožný prehľad (červenou sú vyznačené lokality, ktoré budú využiteľné aj pre nákladné elektromobily):

názov  číslo cesty  smer  strana 
Odpočívadlo Bratislava Zlaté  Piesky D1 / E58 / E571 príjazd do Bratislavy od Senca ľavá
Odpočívadlo Bratislava Zlaté  Piesky D1 / E58 / E571 výjazd z Bratislavy na Senec pravá
Odpočívadlo Zeleneč sever D1 / E58 / E571 z Trnavy do Bratislavy ľavá
Odpočívadlo Zeleneč juh D1 / E58 / E571 z Bratislavy do Trnavy pravá
Odpočívadlo Červeník D1 / E58 / E571 z Piešťan do Trnavy ľavá
Odpočívadlo Červeník D1 / E58 / E571 z Trnavy do Piešťan pravá
Odpočívadlo Hrádok D1 / E58 / E571 z Nového Mesta nad Váhom do Piešťan ľavá
Odpočívadlo Hrádok D1 / E58 / E571 z Piešťan do Nového Mesta nad Váhom pravá
Odpočívadlo Zamarovce D1 / E58 / E571 z Považskej Bystrice do Trenčína ľavá
Odpočívadlo Sverepec D1 / E58 / E571 z Trenčína do Považskej Bystrice pravá
Odpočívadlo Považská Bystrica D1 / E58 / E571 zo Žiliny do Trenčína ľavá
Odpočívadlo Predmier D1 / E58 / E571 zo Žiliny do Trenčína ľavá
Odpočívadlo Predmier D1 / E58 / E571 z Trenčína do Žiliny pravá
Odpočívadlo Brodské D2 / E65 z ČR do Bratislavy pravá
Odpočívadlo Sekule D2 / E65 z Bratislavy do ČR ľavá
Odpočívadlo Bratislava Lamač sever D2 / E65 z Bratislavy do ČR ľavá
Odpočívadlo Jarovce západ D2 / E58 / E65 / E75 z Bratislavy do Maďarska pravá
Odpočívadlo Jarovce východ D2 / E58 / E65 / E75 z Maďarska do Bratislavy ľavá
Odpočívadlo Ivachnová D1 / E50 z Ružomberka do Liptovského Mikuláša pravá
Budúce odpočívadlo Ivachnová D1 Hubová – Ivachnová z Liptovského Mikuláša do Ružomberka ľavá
Odpočívadlo Hybe juh D1 / E50 z Liptovského Mikuláša do Popradu pravá
Odpočívadlo Hybe sever D1 / E50 z Popradu do Liptovského Mikuláša ľavá
Odpočívadlo Štrba D1 / E50 z Liptovského Mikuláša do Popradu pravá
Odpočívadlo Štrba D1 / E50 z Popradu do Liptovského Mikuláša ľavá
Odpočívadlo Bôrik (Batizovce) D1 / E50 z Liptovského Mikuláša do Popradu pravá
Odpočívadlo Sosna (Batizovce) D1 / E50 z Popradu do Liptovského Mikuláša ľavá
Odpočívadlo Levoča D1 / E50 obojsmerné ľavá
Odpočívadlo Malý Šariš D1 / E50 z Levoče do Prešova pravá
Odpočívadlo Malý Šariš D1 / E50 z Prešova do Levoče ľavá
Odpočívadlo Janovík D1 / E50 z Prešova do Košíc pravá
Odpočívadlo Janovík D1 / E50 z Košíc do Prešova ľavá
Odpočívadlo Turčianska Štiavnička D1 z Martina do Ružomberka pravá
Budúce odpočívadlo Valaliky R2 Košice Šaca – Košické Oľšany obojsmerné
Odpočívadlo Milhosť R4 / E71 z Maďarska do Košíc pravá
Odpočívadlo Milhosť R4 / E71 z Košíc do Maďarska ľavá
Plánované lokality pre UFC nabíjacie stanice – tretia vetva | Zdroj: ePVO

Nemali by ste prehliadnuť:

Minimálne 300 kW nabíjací výkon

Každý nabíjací bod bude musieť spĺňať stanovené technické štandardy. Najdôležitejší je minimálny výkon 300 kW pre osobné vozidlá a 400 kW pre nákladné elektrické vozidlá. Stanice budú zároveň musieť umožňovať ad hoc nabíjanie bez potreby registrácie alebo uzatvárania zmluvy a podporovať bežne používané formy elektronickej platby.

Minimálny technický rozsah pre nabíjacie stanice uvádzal, že potrebné bude spĺňať nasledovné parametre a požiadavky:

  • Nabíjacie body s minimálnym výkonom 300 kW pre osobné vozidlá a 400 kW pre ťažké úžitkové vozidlá
  • Vyhradené parkovacie miesta pre osobné aj ťažké úžitkové vozidlá
  • Minimálny stanovený počet nabíjacích bodov na základe špecifikácií pre danú lokalitu
  • Dostupnosť nabíjacích služieb minimálne 97 % času
  • Vzdialený dohľad, pravidelná údržba a opravy prevádzkovateľom
  • Prevádzkovateľ hradí všetky náklady na odber elektrickej energie a prevádzku
  • Nabíjacie služby integrované do roamingových systémov poskytovateľov nabíjacích služieb
  • Podpora autentifikácie cez mobilnú aplikáciu, RFID kartu, QR kód a platobný terminál
  • Povinnosť predkladať ročnú správa o výpadkoch a dostupnosti služieb, ktorá podlieha kontrole alebo auditu

Náš tip
Aktuálne dáta: Koľko nabíjacích bodov a lokalít máme na Slovensku k dispozícii?
7. mája 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+