Ako sme predpokladali, Škoda Elroq sa okamžite po uvedení stala bestsellerom. Napríklad už v apríli tohto roka bola najpredávanejším elektromobilom v Európe a do konca mája si ju objednalo celkom približne 70 000 zákazníkov. Pred pár dňami sme však zamierili do testovacieho centra Aurel Polygon na severe Českej republiky. Cieľom našej cesty bolo preveriť schopnosti najostrejšej verzie Škoda Elroq RS len kúsok od Mladej Boleslavi, kde sa Elroq vyrába. Čo prináša jej športová verzia?
Elektromobil Škoda Elroq RS: Dizajnové zmeny
Na karosérii pribudli ostrejšie hrany, ktoré zvýrazňujú športový charakter verzie RS. Koeficient odporu vzduchu pri modeli Elroq RS dosahuje hodnotu 0,267 – teda o čosi viac v porovnaní s bežnou verziou (0,26).

Už tradične sú charakteristické vizuálne prvky verzie RS lakované v čiernej farbe. Okrem štandardnej palety farieb a typickej RS farby Mamba Green je výlučne pre Elroq RS k dispozícii aj jedna nová matne šedá farba.
Limitovaná edícia matne šedého exteriéru je kombinovaná s ďalšími detailmi lakovanými v čiernej farbe, ku ktorým patria kľučky dverí, vonkajšie spätné zrkadlá a zadný strešný spojler. Už teraz vieme potvrdiť, že niekoľko kusov tejto limitovanej edície bude určených aj na slovenský trh.

Ako sme už mohli vidieť pri Elroqu First Edition, ktorý sa však na náš trh nedostal, vrchné predné svetlomety spája pás „svetlených rias“. Na Slovensku má teda podsvietená predná maska premiéru v deriváte RS.

Štandardom pre verziu RS sú Matrix-LED predné svetlomety, tepelné čerpadlo však zostáva za príplatok. Celkovo príplatky obsahujú v podstate len možnosti individualizácie exteriéru, paket Winter, ťažné zariadenie, či balík obsahujúci trojzónovú klimatizáciu, masážne a pamätové predné sedadlá a vzdialené parkovanie. Všetko ostatné už máte v cene.
Interiér RS Lounge potom kombinuje čalúnenie mikrovláknom Suedia s umelou kožou, limetkovo zeleným kontrastným prešívaním a obložením v imitácii karbónu.

Nechýba trojramenný športový volant s logom RS a športové predné sedadlá s integrovanými opierkami hlavy. Batožinový priestor sa v tomto prípade nezmenšil a ponúka rovnaký objem 470 litrov ako bežná verzia Škoda Elroq.
Škoda Elroq RS: Výkon, podvozok a jazdné vlastnosti
V základe sú kolesá 20-palcové, za príplatok sú k dispozícii 21-palcové disky z ľahkej zliatiny. Na pomery elektromobilov tejto triedy ponúka aj široké pneumatiky – vpredu až 235 mm a vzadu dokonca 255 mm (platí pre obe veľkosti kolies).

Sériovo ponúka aj adaptívny podvozok DCC. Tuhosť tlmičov si vodič môže nastaviť hneď v 15 stupňoch. Nastavenie si tak viete presne prispôsobiť či už podľa vášho vkusu, alebo podľa povrchu vozovky. Zatiaľ čo pri športovejšej jazde na hladkom povrchu vás podrží tvrdšie nastavenie, na slovenských cestách určite oceníte aj možnosť voľby mäkkšieho odpruženia.
Ide zatiaľ o jediný Elroq s pohonom 4×4, druhý elektromotor si našiel miesto na prednej náprave. Kombinovaný výkon sústavy na úrovni 250 kW, teda 340 koní.

Škoda Elroq RS vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy; čo je parameter zhodný s Enyaqom RS. Dávkovanie výkonu je pekne plynulé a netreba sa báť ostrého kopnutia ako pri ázijských modeloch. Maximálna rýchlosť Škoda Elroq RS je obmedzená na 180 km/h (+ 20 km/h oproti ostatným verziám).
Štvorkolka v Elroqu ponúka lepšiu trakciu aj vyváženejšie smerovanie do zákrut, doslova ich krája čistým rezom. Zvýšila sa vďaka nej aj ťažná kapacita, Škoda Elroq RS môže ťahať brzdený príves s hmotnosťou až 1 400 kg pri stúpaní 8 % alebo 1 200 kg pri stúpaní 12 %.

Daňou za tieto výhody však je väčší polomer otáčania, keďže predné kolesá nejde vytočiť do tak veľkých uhlov ako pri zadokolke. V prípade Elroqu to však na rozdiel od nedávno testovaného ID. Buzzu GTX nie je problém, pretože tu je rázvor podstatne kratší.
Škoda Elroq RS 2025: Batéria a dojazd
Vďaka novej batérii s kapacitou 84 kWh (využiteľná kapacita 79 kWh) ponúka Škoda Elroq RS dojazd 546 kilometrov podľa WLTP. Čo sa týka nového akumulátora, maximálny DC nabíjací výkon dosahuje hodnotu 185 kW.
Nabíjanie z 10 na 80 % SoC podľa výrobcu zaberie len 26 minút. V nedávno testovanej Cupre Born VZ s rovnakou baterkou sa nám však dokonca podarilo prekročiť 190 kW a nabitie 10-80 % zvládla za 25 minút. Palubná AC nabíjačka má výkon 11 kW, podobne ako pri ostatných modeloch na platforme MEB.
Škoda Elroq RS 2025: Cena a konkurencia
Základná cena Škoda Elroq RS štartuje na sume 52 990 eur s DPH. S aktuálnym zvýhodnením vo výške 2 300 eur je k dispozícii od 50 690 €. Od väčšieho Enyaqu RS s rovnakou technikou ho teda delí rozdiel 5 100 eur.

To je podstatne viac než základný model Škoda Elroq a o 5 850 eur viac oproti verzii Škoda Elroq 85 Sportline s výkonom 210 kW (286 koní) a pohonom zadnej nápravy a dojazdom 563 km. Koncom tohto roka sa však očakáva aj uvedenie verize 85x s pohonom 4×4.
Podobné rozmery a rovnakú techniku (platformu, akumulátor, aj elektromotory) zdieľa aj vrcholná verzia nového Ford Explorer AWD, ktorý sme testovali pred pár mesiacmi. Ten začína na cene 51 320 eur, no s aktuálnym zvýhodnením je možné ho zakúpiť od 42 590 eur.

Rovnakú platformu batériu ponúkne aj Cupra Born VZ, tá však ponúka o čosi menšie rozmery, nižšiu stavbu karosérie a výlučne pohon zadnej nápravy.