Na veľtrhu Busworld v Bruseli ukázali revolučnú produktovú rodinu Sicharge Flex. Podporuje nielen klasický CCS štandard, ale aj najnovší megawattový štandard MCS, pričom maximálny nabíjací výkon je až 1,68 MW. Vyrába ju spoločnosť Siemens. Na tému upozornil portál Electrive.
Poriadny výkon a prispôsobiteľnosť
Označenie „Flex“ tu nie je len tak bezdôvodne. Systém je navrhnutý s dôrazom na prispôsobiteľnosť podľa potrieb konkrétneho miesta inštalácie. Jadrom systému je centralizované riešenie – ovládacia a napájacia skrinka môže byť spolu s jedným alebo viacerými stojanmi vzdialená až 300 metrov. To znamená, že stanica sa dokáže lepšie prispôsobiť infraštruktúre parkovísk pre nákladné vozidlá, autobusy či čerpacie stanice bez potreby zložitých stavebných zásahov.

Z pohľadu technických parametrov patrí nové riešenie medzi absolútnu špičku. Systém dokáže dodať v závislosti od konfigurácie od 480 kW až po spomínaných 1,68 MW pri prúde 1500 A. V porovnaní s najbližšou konkurenciou od Alpitronic, ABB či Milence je to absolútne najviac.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Revolúcia v elektromobilite: Nový Mercedes-Benz CLA s dojazdom 792 kilometrov od 926 € mesačne
- Spaľováky sa v tejto krajine prakticky nepredávajú, ľudia už kupujú len elektromobily
- Brusel je prvým mestom na svete, kde pošta doručuje všetky zásielky bezemisne
Sicharge Flex umožňuje kombinovať až 6 CCS alebo 4 MCS nabíjacie body, prípadne ich vzájomne skombinovať. Využíva dynamický systém rozdelenia výkonu, ktorý v reálnom čase optimalizuje výkon podľa potrieb nabíjaných vozidiel. To znamená efektívnejšie nabíjanie, pričom zariadenie dokáže dávkovať výkon v krokoch po 80 či 120 kW na jednotlivý nabíjací bod.
Komerčné riešenie je kompletne pripravené, prvým zákazníkom je OMV
Siemens má už pre svoje nové zariadenie aj prvého zákazníka. Je ním rakúska spoločnosť OMV, ktorá technológiu plánuje nainštalovať na čerpacej stanici v Kufsteine, čo je významný dopravný koridor medzi Nemeckom a Talianskom. V prvej fáze tu vznikne 6 nabíjacích bodov s možnosťou rozšírenia do budúcna.

Aj keď maximálny výkon Sicharge Flex momentálne nedokáže využiť žiadne vozidlo na trhu, minimálne jasne ukazuje, kam smeruje vývoj v oblasti nabíjacej infraštruktúry. Už v blízkej budúcnosti bude dôležitý nielen výkon, ale aj variabilita a inteligentné riadenie, ktoré optimalizuje prísun energie podľa aktuálnych potrieb.