MojElektromobil

Známa ropná spoločnosť Shell kúpila najväčšiu sieť nabíjacích staníc v Spojenom kráľovstve, firmu Ubitricity. Pôvodom nemecká spoločnosť sa zameriava na mestské riešenia nabíjania elektromobilov. Celkovo po krajine prevádzkuje viac ako 2700 nabíjacích bodov.

Spojené kráľovstvo plánuje zákaz predaja spaľovacích áut už v roku 2030. Ide o veľmi rázny krok, ktorý ale vôbec nie je výnimočný. Vo svete doteraz schválilo zákaz predaja spaľovacích áut až 31 krajín, vrátane niekoľkých štátov USA. Jedným zo spôsobom, ako pokryť nabíjanie elektromobilov aj v mestách na štandardných uliciach je inštalácia nabíjačiek priamo do stĺpov verejného osvetlenia.

Náš tip
Týchto 31 krajín schválilo zákaz predaja áut so spaľovacím motorom, Nórsko je na čele

Firma Ubitricity sa zameriava aj na takéto riešenia, vďaka čomu sa stali najväčším prevádzkovateľom nabíjacej infraštruktúry v UK. Z krajiny však došla zaujímavá správa, nakoľko veľká britsko-holandská ropná spoločnosť Shell kúpila stopercentný podiel práve vo firme Ubitricity. Po celej krajine vlastnia až 13,1 percenta nabíjacích bodov. Pre porovnanie, Tesla Supercharger má iba 2,9 percentný podiel: „Ubitricity integruje elektrické nabíjacie body do mestskej infraštruktúry, napríklad lámp, a má viac ako 2700 nabíjacích bodov po celej UK, vďaka čomu majú 13 percentný podiel,“ píše Financial Times.

Shell tvrdí, že tento nákup im pomôže expandovať s mestským nabíjaním. Navyše, aktuálne majú cez 1000 rýchlo a ultrarýchlo nabíjacích staníc na 430 staniciach Shell. Napríklad, jediná nabíjacia stanica Ionity na Slovensku stojí práve pri čerpacej stanici Shell. Síce sú rozhodnutí ísť postupne cestou uhlíkovej neutrality, ide stále o cestu, ktorá má trvať necelých 30 rokov. Je preto logické, že sa uberajú aj smerom nabíjacích staníc, ktoré by im v budúcnosti mohli zabezpečiť istú pozíciu pri rastúcom počte elektromobilov na cestách.

 

28. januára 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+