Elektrifikácia sa nevyhýba ani úžitkovej doprave a jedným z popredných výrobcov je v tomto smere Scania. Tá teraz robí významný krok vpred, pretože na veľtrhu Busworld Europe predstavila novú platformu pre vysoko-podlažné batériové elektrické autobusy a autokary.
Škálovateľná platforma využiteľná aj na dlhšie trasy
Batéria v rámci platformy má ponúknuť dostatočnú kapacitu na 600-kilometrový dojazd, no zároveň aj dostatok batožinového priestoru. Ten je takmer porovnateľný s autokarmi so spaľovacím motorom, čo je kľúčovým faktorom prechodu na elektrické vozidlá. Vozidlá budú vhodné pre stredne dlhú medzimestskú dopravu, letiskovú kyvadlovú dopravu a využitie nájdu aj ako autokary športových tímov.

Platforma bola navrhnutá tak, aby bola ľahko škálovateľná a technológia, ktorá tvorí jej jadro, je kompatibilná s rôznymi typmi karosérie. Prispôsobiť je možné aj výkon, a to až do 330 kW. Batéria má kapacitu 534 kWh, z čoho je 480 kWh využiteľných. Nabíjanie je možné maximálnym výkonom 325 kW. Z 5 na 95 percent kapacity sa tak nabije približne za 85 minút. Platforma tiež ponúka integrovanú dvoj alebo štvorstupňovú prevodovku.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Tesla Model Y Standard: Najlacnejšie SUV značky nemá rádio, panoramatickú strechu ani lepšie tlmiče
- Nissan zvoláva takmer 20 tisíc Leafov. Trápia ich problémy s batériou
- Revolúcia v elektromobilite: Nový Mercedes-Benz CLA s dojazdom 792 kilometrov od 926 € mesačne
Uvedenie novej platformy prišlo práve v čase, kedy sa elektrická autobusová doprava v Európe a na iných trhoch rýchlo rozširuje aj za hranice čisto mestského využitia. To je samozrejme sprevádzané rastúcim dopytom zo strany prevádzkovateľov autokarov a autobusov.
„Spustením novej platformy BEV s vysokou podlahou podlahou spoločnosť Scania nielen predstavuje naše prvé autokary na batérie, ale tiež posilňuje svoju pozíciu dôveryhodného partnera pri prechode na udržateľnú dopravu.“
Carl-Johan Lööf vedúci produktového manažmentu pre riešenia prepravy osôb v Scanii