Elektromobilita je tu. Salón Elektromobilov 2025 Košice prebieha už tento týždeň a prináša skvelú príležitosť. Zoznámte sa s najnovšími elektrickými modelmi Peugeot s Marco Car – od mestských a rodinných vozidiel až po moderné SUV.
Elektromobilita Peugeot prináša:
- tichú a dynamickú jazdu,
- nulové emisie,
- nízke prevádzkové náklady,
- moderné asistenčné systémy pre bezpečnú a komfortnú cestu.
Príďte sa inšpirovať a presvedčte sa, že budúcnosť jazdenia je elektrická – so značkou Peugeot a Marco Car. Priamo na mieste si môžete pozrieť nový elektrický Peugeot e-3008 a plug-in hybrid Peugeot 408.
Salón Elektromobilov 2025 Košice prebieha od piatka 5. septembra do nedele 7. septembra 2025. Výstava elektromobilov a testovacie jazdy sú dostupné počas všetkých troch dní v čase 10:00 až 18:00. Zoznam vozidiel, presný program a ďalšie informácie nájdete na stránke podujatia.
Plug-in hybrid Peugeot 408
Peugeot 408 stojí na platforme podvozkovej platforme EMP2, ktorá umožňuje využívanie spaľovacej, elektrickej aj hybridnej verzie. Peugeot 408 je v predaji napríklad v prevedení Plug-in Hybrid 225k e-EAT8 s výkonom 165 kW a maximálnym krútiacim momentom 360 Nm. Maximálna rýchlosť dosahuje 233 km/h a z 0 na 100 km za hodinu rozbehne za 7,8 sekundy.
Kapacita batérie má 12,4 kWh a maximálny elektrický dojazd sa pohybuje v rozsahu 61 až 63 km. Elektrickú spotrebuje výrobca udáva na 17,8 až 18 kWh za 100 kilometrov. Peugeot 408 je v základe vybavený jednofázovou palubnou nabíjačkou s výkonom 3,7 kW. Orientačný čas nabíjania pri jej využívaní je 3 hodiny a 25 minút. V prípade, že siahnete po príplatkovej palubnej nabíjačke s výkonom 7,4 kW sa čas nabíjania zníži na 1 hodinu a 40 minút.
Plug-in hybridná verzia má batožinový priestor s objemom 471 litrov, ktorý má po sklopení zadných sedadiel narásť až na 1611 litrov. Objem benzínovej nádrže má 40 litrov.

Elektrický Peugeot E-3008
Novinka stojí na úplne novej platforme, na ktorej budú postavené ďalšie elektromobily koncernu Stellantis. Základom nového E-3008 je platforma STLA Medium koncernu Stellantis, navrhnutá špecificky pre budúce elektrické vozidlá. Táto platforma v kombinácii s krátkym rázvorom 2,73 m a solídnou kapacitou batérie 97 kWh umožňuje E-3008 poskytnúť najlepší dojazd vo svojej triede.
Nová platforma má byť vyvinutá primárne pre batériové elektromobily, avšak využívať sa dá aj v prípade hybridov, plug-in hybridov a dokonca aj klasických spaľovacích motorov. Jej univerzálnosť je zdôrazňovaná aj tým, že konštruktéri majú voľnú ruku v tom, či siahnu po jednom alebo dvoch motoroch, po pohone prednej, zadnej alebo obidvoch náprav. Stojí na 400-voltovej architektúre a umožňuje kompletnú zástavbu batérie pravidelných tvarov do podlahy vozidla.
Vysokonapäťová lítium-iónová batéria 400 V s chemickým zložením NMC (nikel, mangán a kobalt) je umiestnená pod podlahou. K dispozícii budú dva varianty batérie, menšia 73 kWh postačí na dojazd 52 kilometrov podľa WLTP. Tá je v ponuke s pohonom prednej nápravy a výkonom 157 kW. Dostupná je aj verzia Long Range s väčším akumulátorom s kapacitou 97 kWh a dojazdom až 698 km, podľa WLTP.
Maximálny výkon DC nabíjania je 160 kW, to umožňuje dobiť dodatočných 100 km dojazdu len za 10 minút a nabíjanie z 20 % na 80 % SoC zaberie 30 minút. V prípade AC nabíjania hovoríme o palubnej nabíjačke s výkonom 11 kilowattov, trojfázová 22 kW nabíjačka je k dispozícii na želanie.
