Salón Elektromobilov 2023 Martin privíta aj Citroën ë-C4 X a C5 Aircross PHEV

Citroen

Salón Elektromobilov sa vrátil aj v roku 2023, aby hneď v štyroch slovenských mestách naplno predstavil svet e-mobility so všetkým, čo k tomu patrí. Šnúra výstav najmodernejších elektromobilov a plug-in hybridov odštartovala v Bratislave a už čoskoro dorazí do ďalšieho mesta – do Martina. Salón Elektromobilov 2023 tu svoje brány naplno otvorí počas 8. až 9. júla 2023 v priestoroch obchodného centra OC Tulip.

So svojimi najnovšími elektrickými modelmi bude na všetkých návštevníkov pripravená aj značka Citroën. Okrem iného sa môžete tešiť na dvojicu Citroën ë-C4 X a C5 Aircross PHEV, s ktorou sa bude možné zoznámiť naživo. Obidva modely na Salón Elektromobilov 2023 do Martina dorazia vo výbave SHINE vďaka autorizovanému predajcovi vozidiel a náhradných dielov A.M.Plus s.r.o.

Salón Elektromobilov 2023 Martin vypúšťa registráciu a generovanie vstupeniek s QR kódom. Tie neboli povinné ani doteraz, no v rámci predošlých ročníkov bola registrácia naviazaná na vybrané súťaže o ceny.

Tentokrát sa už ale súťaží bude môcť zúčastniť každý návštevník priamo na mieste akcie a nebude na to potrebovať žiadnu registráciu! Jednoducho príďte na Salón Elektromobilov 2023 do Martina, užite si deň plný pohody v duchu elektromobility a vyhrajte pekné ceny.

Citroën SUV C5 Aircross Plug-In Hybrid

Ozdobou Salónu Elektromobilov 2023 bude nový Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid, ktorý kombinuje najväčšie výhody benzínového motora s možnosťami plne elektrickej jazdy.

Priestranné a štýlové SUV pripravené na každú situáciu je vybavené elektromotorom s výkonom 81,2 kW a akumulátorom s kapacitou 13,2 kWh, vďaka čomu pri čisto elektrickej jazde s nulovými emisiami dokáže prejsť až 64 kilometrov. Na nabíjanie je pripravená palubná nabíjačka s voliteľným výkonom 7,4 kW. To znamená, že plné nabitie akumulátora je otázkou približne 2 hodín.

Zdroj: Citroen

K dispozícii sú aj dva režimy rekuperačného brzdenia pre prirodzené predlžovanie elektrického dojazdu počas jazdy – elektrická energia v batérii sa dopĺňa počas brzdenia a spomaľovania vozidla. Využívanie nabíjacích staníc spríjemňuje mobilná aplikácia My Citroën, ktorá umožňuje sledovať aktuálny stav a prináša aj možnosť plánovaného nabíjania v zvolenom čase, čím znižuje celkové prevádzkové náklady.

Pomocníkom pri elektrickej jazde je prispôsobiteľný digitálny displej s prehľadom kľúčových informácií ako je stav nabíjania,  životnosť akumulátora či indikátor toku energie. Z ďalších funkcií pre plnohodnotné využívanie potenciálu elektrickej jazdy stojí za zmienku nastavenie odloženého nabíjania a funkcie e-save, ktorá umožňuje zachovať v akumulátore dostatok energie na prekonanie vopred určenej vzdialenosti.

10-palcová dotyková obrazovka zobrazuje prevádzkový stav systému, nastavenia odloženého nabíjania, predhrievania kabíny a funkcie e-save, ktorá umožňuje zachovať v akumulátore dostatok energie na prekonanie vopred určenej vzdialenosti v 100 % elektrickom režime.

Zdroj: Citroen

Pri dlhých trasách vynikajúco poslúži 180 koňový benzínový PureTech motor s elektrifikovanou 8 stupňovou automatickou prevodovkou EAT8 Aisin. Kombinovaný výkon tohto riešenia dosahuje až 225 koní s krútiacim momentom 360 Nm.

Súvisiacie články

Plug-in hybridné prevedenie otvára dvere pre tri jazdné režimy: čisto elektrický, kedy sa využíva len elektromotor, hybridný, kedy elektromotoru pomáha spaľovací motor pre dosiahnutie čo najvyššej efektivity a špeciálny športový režim. Pri športovej jazde dvojica motorov pracuje v tandeme s cieľom dosiahnuť maximálny výkon až 225 koní.

Citroën nezabúda ani na garanciu, ktorá u zákazníkov znižuje možné obavy z dlhodobého využívania elektrifikovaného vozidla. Na akumulátor poskytuje záruku počas doby 8 rokov, respektíve nájazdu 160 000 kilometrov. V prípade, že by využiteľná kapacita batérie počas tejto doby klesla pod 70 %, na rad príde záručný zákrok zo strany automobilky.

Citroën ë-C4 X

Na Salóne Elektromobilov 2023 sa naplno predstaví nový elektrický kúsok Citroën ë-C4 X. Ten na trh prichádza ako vyspelejší brat známeho modelu Citroën ë-C4. Túto skutočnosť prezrádza aj takmer rovnaké meno, ktoré sa líši len jediným písmenom. To ale neznamená, že by nový model šetril na vylepšeniach. Berie to dobré a posúva to o stupienok vyššie. Veď ide o vydarený facelift s novou a agresívnejšou prednou maskou.

Francúzska značka v prípade modelu Citroën ë-C4 X ako najväčšie prínosy prináša priestrannejší interiér, ktorý cestujúcim na zadných sedadlách ponúka až 20 cm priestor medzi sedadlom a predným operadlom, objemnejší kufor a modernejšie dizajnové spracovanie. Novinka sa tiež chváli koeficientom odporu vzduchu, ktorý dosahuje hodnotu Cd 0.29, čo naznačuje veľmi dobrú efektivitu, a teda nízku spotrebu a dobrý dojazd.

Zdroj: Citroen

Stojí na rovnakej podvozkovej platforme ako klasický model Citroën ë-C4, no zvolenie kombinácie kategórii fastback a SUV sa pretavuje do dĺžky 4,6 metra. Narástol aj objem batožinového priestoru, a to o neskromných 130 litrov na novú hodnotu 510 litrov. Citroën ë-C4je vysoký 1 525 mm, rázvor kolies má 2 670 mm, polomer otáčania 10,9 metra a pohotovostná hmotnosť sa zastavila na hodnote 1 225 kg.

Nový model ë-C4 X využíva rozhranie informačno-zábavného systému novej generácie automobilky Citroën, ktoré sa prvýkrát predstavilo na nedávno predstavenom plug-in hybride Citroën C5 X. Kombinuje 10-palcovú HD obrazovku a možnosť prispôsobenia pomocou systému widgetov.

Nové rozhranie obsahuje prirodzené rozpoznávanie hlasu, digitálneho asistenta, ktorého môžu pasažieri aktivovať príkazom „Hello, Citroën“ a rozumie tomu, čo hovoria, odpovedá na ich otázky a vykonáva ich hlasové príkazy. Tento systém je schopný porozumieť 20 jazykom, poskytuje vizuálnu spätnú väzbu a reaguje na mnohé príkazy pre systémy vo vozidle, ako sú klimatizácia, audio, médiá, telefón a online hlasové služby.

Zdroj: Citroen

Plne elektrický Citroën ë-C4 X poháňa elektromotor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm. Z 0 na 100 km/h sa rozbehne za 9,7 sekundy (v režime Šport) a maximálna rýchlosť sa zastavila na 150 km/h. Osadená je tu batéria s kapacitou 50 kWh, čo sa podpisuje na celkovom dojazde 360 kilometrov, podľa metodiky WLTP.

Pre potreby domáceho nabíjania je vo výbave voliteľná palubná nabíjačka s výkonom 11 kW, zatiaľ čo na rýchlonabíjacích staniciach je možné využívať maximálny nabíjací výkon 100 kW. Nabitie batérie z 10 na 80% kapacity je vďaka tomu otázkou približne 30 minút. Pri domácom nabíjaní s využitím spomínanej 11 kW nabíjačky to má byť približne 5 hodín.

Citroën ë-C4 X sa chváli aj zástupom pokročilých asistenčných systémov. Na zlepšenie bezpečnosti jazdy a zníženie stresu vodiča alebo spolujazdca je v ponuke až 20 asistenčných systémov. Napríklad aj adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, čiastočne autonómny asistent riadenia úrovne 2, upozornenie na nebezpečenstvo kolízie a bezpečnosť po zrážke či automatická núdzová brzda.

Zdroj: Citroen
Zdroj: Salón Elektromobilov 2023
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.