MojElektromobil

Salón Elektromobilov 2023 zamieri už onedlho do Košíc. Uskutoční sa od piatka 8. do nedele 10. septembra 2023 v priestoroch obchodného centra OC Optima. Priamo na mieste nebudú chýbať zastúpenia všetkých relevantných automobilových značiek.

Zblízka si budete môcť obzrieť najnovšie modely elektromobilov a plug-in hybridov, ktoré sú dostupné na slovenskom trhu. Okrem samotnej výstavy budú pre vás pripravené aj vozidlá na testovacie jazdy, vďaka čomu si budete môcť vyskúšať, aké je to jazdiť v elektromobile. Samozrejmosťou je sprievodný program, odmeny pre aktívnych v publiku a najnovšie aj nedeľný program pre rodiny s deťmi. 

Salón Elektromobilov 2023 Košice vypúšťa registráciu účastníkov a generovanie vstupeniek s QR kódom. Tie neboli povinné ani doteraz, no v rámci predošlých ročníkov bola registrácia naviazaná na vybrané súťaže o ceny. Tentokrát je to inak. Jednoducho príďte na Salón Elektromobilov 2023 do Košíc, užite si deň plný pohody v duchu elektromobility, sledujte program a vyhrajte pekné ceny.

Rodina Volkswagen ID. v plnej kráse

So svojimi najnovšími elektrickými modelmi bude na všetkých návštevníkov pripravená aj značka Volkswagen. Tešiť na môžete na trojicu Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4 a Volkswagen ID.5, s ktorou sa bude možné zoznámiť naživo. Zatiaľ čo model Volkswagen ID.3 bude staticky vystavený v priestoroch nákupného centra OC Optima, dvojicu Volkswagen ID.4 a Volkswagen ID.5 si budete môcť vyskúšať počas testovacej jazdy.

Elektrická rodina Volkswagen ID. na Salóne Elektromobilov 2023

Modely ID.3 a ID.4 sú si podobné, a tak budete mať naživo možnosť pozrieť si ich detailne a rozhodnúť sa, ktorý z nich by bol pre vás vhodnejší.

Model Volkswagen ID.4 je postavený na modernej elektrickej platforme MEB. Vyznačuje sa napríklad kapacitou akumulátora, ktorá je 77 kWh využiteľných. V ponuke je vo viacerých variantoch, či už so zadným náhonom alebo pohonom všetkých štyroch kolies v prípade GTX variantu. Ten má celkový výkon 220 kW / 299 koní. Nechýba ani rýchle DC nabíjanie s výkonom maximálne 176 kW a nezabudlo sa ani na palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW.

Volkswagen ID.4 GTX TEST
Zdroj: Radovan Hlôška

Veľkým prekvapením bude nesporne nový model Volkswagen ID.3, ktorý na trh prichádza dva a pol roka po uvedení prvej generácie. Modernizovaný model obľúbeného elektromobilu má ostrejšie hrany v exteriéri, vylepšené technologické rozhranie a softvér. Okrem toho sú v interiéri použité nové materiály, ktoré by mali lepšie odzrkadľovať zelenú víziu spoločnosti.

S novým nárazníkom prichádzajú aj optimalizované otvory na prívod vzduchu a kapota je v porovnaní s predošlou generáciou dlhšia. Zadné svetlá sú na novom ID delené a svietia aj vo dverách batožinového priestoru. Čo sa týka aerodynamiky, predný nárazník v rohoch obsahuje zvislé otvory, ktoré okrem vylepšenia samotnej aerodynamiky vozidla plnia funkciu vzduchových zásteriek pre kolesá. Vynovený dizajn pôsobí celkovo agresívnejším dojmom a vďaka novým prvkom bude každému na prvý pohľad jasné, že ide o novú generáciu ID.3.

Nová generácia ID.3 disponuje sériovou funkciou Plug & Charge, kedy sa automobil po zasunutí kábla autentifikuje a automaticky sa spustí nabíjanie. Plánovanie jazdy pri dlhších trasách bude tak isto jednoduchšie, pretože plánovač trasy započítava prestávky potrebné na nabíjanie. Výsledná trasa je počítaná vždy spôsobom, aby sa elektromobil dostal do cieľa čo najskôr. Veľkou výhodou je, že plánovač tiež dokáže rozoznať už obsadené nabíjacie stanice a pri výpočte trasy ich neberie do úvahy.

Test Volkswagen ID.3 Pro S

Volkswagen ID.3 je vybavený najnovšou generáciou softvéru. Ten okrem efektívnejšieho fungovania vie prijímať aktualizácie OTA prostredníctvom mobilného dátového prenosu. Displeje budú rovnako, ako v prípade prvej generácii dva. Ten pred vodičom bude s uhlopriečkou 5,3″ a bude ho možné ovládať multifunkčným volantom.

Hlavný dotykový displej sa nachádza v strede palubnej dosky, veľkosť uhlopriečky má 12″ a je určený pre navigáciu, telefón, médiá, asistenčné systémy a tiež nastavenie vozidla. Podľa slov výrobcu, tentokrát štruktúru v menu prispôsobili potrebám zákazníkov. Napríklad všetky možnosti sú prehľadnejšie a menu nabíjania sa nachádza už v prvej úrovni dotykového displeja.

Test Volkswagen ID.3 Pro S

Aj modely ID.4 a ID.5 toho majú veľa spoločného. Obe vozidlá sú postavené na elektrickej platforme MEB a zhodnú majú napríklad kapacitu akumulátora, ktorá je 77 kWh využiteľných. Taktiež sú v ponuke vo viacerých variantoch, či už so zadným náhonom alebo pohonom všetkých štyroch kolies v prípade GTX variantu. Ten má zhodne celkový výkon 220 kW / 299 koní. Nechýba ani rýchle DC nabíjanie s výkonom maximálne 176 kW, respektíve 150 kW a vozidlá ponúkajú aj palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW.

Volkswagen ID.5 GTX TEST
Volkswagen ID.5 | Zdroj: Radovan Hlôška
27. augusta 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+