MojElektromobil

Salón Elektromobilov 2023, štvrtý ročník najväčšej špecializovanej výstavy elektromobilov a plug-in hybridov na Slovensku, návštevníkov privíta už onedlho. Svoje brány pre širokú verejnosť tradične otvorí aj v metropole východu, kde ukončí svoju tohtoročnú púť.

Salón Elektromobilov 2023 bude v termíne od 8. do 10. septembra hostiť košické obchodné centrum OC Optima. Pripravený je bohatý program, ktorý pozostáva z výstavy najnovších elektromobilov a plug-in hybridov – celkovo viac ako 47 modelov od 14 značiek, testovacích jázd, diskusií, prezentácií, ale aj z koncertu pre rodiny s deťmi.

Na Salón Elektromobilov 2023 do Košíc mieri aj TEMPUS, autorizovaný predaj a servis osobných a úžitkových vozidiel značiek Jaguar, Land Rover, Renault, Dacia, Lada, Iveco a Iveco Bus, Tatra. Do obchodného centra OC Optima dorazí s modelmi Renault Megane E-tech, Renault Kangoo E-tech, Renault Clio E-Tech hybrid a Dacia Spring, ktoré budú vystavené na priľahlom parkovisku.

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech je k dispozícii v dvoch verziách, ktoré sa v prvom rade líšia kapacitou akumulátora. Tá je buď 40 kWh alebo 60 kWh využiteľných. Poteší 22 kW palubná nabíjačka v základe, model s väčšou batériou ponúka 130 kW DC nabíjanie, v prípade modelu s menšou batériou je to 85 kW.

Renault Megane E-Tech
Renault Megane E-Tech | Zdroj: Autoštýl a.s., Martin Cyprián

Jednou z výhod tohto elektromobilu je okrem atraktívneho dizajnu aj infotainment s operačným systémom Android, takže je možné plnohodnotne používať napríklad Google Mapy ako hlavnú navigáciu. Tie sú napojené na počítač vozidla, takže dokážu plánovať trasy, odhadovať percento nabíjania v cieli a podobne.

Renault Megane E-Tech ďalej ponúka výkon 160 kW vo verzii s väčšou batériou, verzia s menšou batériou sa musí uspokojiť s výkonom 96 kW. Poteší aj veľmi príjemná spotreba.

Dacia Spring

Najlacnejší elektromobil na slovenskom trhu. Dacia Spring je malým mestským elektromobilom, ktorý ponúka všetko to, čo na pohyb v meste potrebujete. Vo vnútri sa nachádza akumulátor s kapacitou 27,4 kWh a základ neponúka DC nabíjanie. To je v rámci príplatkovej výbavy a má výkon 30 kW. Palubná nabíjačka ponúka výkon 7,4 kW.

Dacia Spring TEST
Dacia Spring Electric | Zdroj: Radovan Hlôška

Relatívne malá batéria ale ešte neznamená úplne zlý dojazd. Automobilka sa chváli, že v meste v eko režime zvládne aj cez 300 km. Výkonom neohúri, no 33 kW na mestskú jazdu plne postačuje.

Renault Kangoo Van E-Tech Electric

Rovnako ako pri Megane E-Techu, aj pri Kangoo Van E-Tech sa dočkáme batérie umiestnenej pod podlahou automobilu. V čisto elektrickej verzii vozidla sa preto nestretnete so žiadnymi kompromismi vo veľkosti priestorov. Nákladový priestor ponúka objem až 3,9 m3, úžitkovú hmotnosť 600 kg a ťažnú kapacitu 1 500 kg. Rovnako ako pri klasickej verzii so spaľovacím motorom sa dočkáme tradičných prvkov ako skladací nosič “Easy Inside Rack”, či systému otvárania bočných dverí “Open Sesame.”

Renault Kangoo Van E-Tech Electric | Zdroj: Renault

Elektrická verzia obsahuje 45 kWh batériu, ktorá dokáže zabezpečiť 300 km dojazd (WLTP). Dobíjanie zabezpečia nabíjačky s výkonom 11 kW alebo 22 kW, rovnako ako pokročilý termálny manažment pre udržiavanie ideálnej teploty. Za príplatok si však viete zadovážiť aj 80 kW DC rýchlonabíjanie, prostredníctvom ktorého si viete za 30 minút nabíjania zabezpečiť 170 km dojazdu.

Renault Kangoo Van E-Tech Electric | Zdroj: Renault

Vozidlo poháňa elektromotor s výkonom 90 kW a krútivým momentom 245 Nm. Dostupná je aj režim jazdy Eco, ktorý obmedzuje maximálny výkon a rýchlosť, no dosiahnete s ním lepšie hodnoty dojazdu. Ako už býva pri elektrických vozidlách štandardom, aj Kangoo Van E-Tech ponúka systém s 3 úrovňami rekuperačného brzdenia. Za príplatok je možné siahnuť po 10-palcovom digitálnom displeji, vyhrievanom čelnom skle, vyhrievanom volante aj vyhrievaných predných sedadlách.

8. septembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+