Mercedes-Benz Vision Iconic je nový koncept automobilu, ktorý má spojiť dizajnové dedičstvo značky z 30. rokov minulého storočia s budúcnosťou elektrických modelov. Auto zaujme už aj na prvý pohľad svojou dlhou kapotou, ktorá pripomína predvojnové grand tourery. Predná časť nesie osvetlenú masku chladiča inšpirovanú legendárnymi modelmi ako W108, W111 či 600 Pullman, spolu so svietiacou trojcípou hviezdou, informuje InsideEVs.
Zadná časť čerpá z ikonického Mercedesu 300 SL a pôsobí jednoducho, ale zároveň celkom majestátne. Hoci by sa mohla dlhá kapota na elektromobile javiť ako neefektívna, v tomto prípade ide o luxusný dizajn, nie o kompromisy. Mercedes už v minulosti experimentoval s aerodynamickými tvarmi pre maximálnu efektivitu, no teraz sa vracia k estetickým koreňom a klasickému luxusu, keďže tie si nenašli dostatok fanúšikov.

Povrch karosérie pokrýva čierny solárny náter, ktorý výrobca opisuje ako „ultra tenkú pastu“. V ideálnych podmienkach by stredne veľké SUV s touto vrstvou dokázalo ročne získať dostatok energie na jazdu do 12 000 kilometrov. Efektivita 20 % zodpovedá štandardu bežne dostupných solárnych panelov, čo z tohto riešenia robí nielen efektný, ale aj funkčný prvok.
Mercedes-Benz Vison Iconic
Interiér je zobrazením remeselného spracovania a nostalgického dizajnu. Palubná doska v štýle Art Deco nesie sklenenú konštrukciu pripomínajúcu vzducholoď. Po otvorení dverí sa spustí analógová animácia inšpirovaná luxusnými hodinkami. V strede sú štvore hodiny, z ktorých jedny v tvare loga značky fungujú aj ako AI spoločník.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Tesla Model Y Standard: Najlacnejšie SUV značky nemá rádio, panoramatickú strechu ani lepšie tlmiče
- Nissan zvoláva takmer 20 tisíc Leafov. Trápia ich problémy s batériou
- Revolúcia v elektromobilite: Nový Mercedes-Benz CLA s dojazdom 792 kilometrov od 926 € mesačne
Volant s plávajúcim logom v sklenenej guli taktiež rovnako pripomína luxusné vozidlá z 30. rokov. Keďže ide o systém steer-by-wire, volant nie je fyzicky spojený s kolesami, čo umožnilo odvážnejší návrh interiéru. Podlaha je vykladaná slamenným materiálom, sedadlá pokrýva zamat a detaily dverí zdobí perleť a mosadzné prvky.
Auto má jazdiť s autonómnym riadením levelu 4, čo znamená, že vodič môže úplne vypnúť pozornosť počas jazdy. Vďaka tzv. neuromorfickému výpočtovému systému, ktorý napodobňuje fungovanie ľudského mozgu, má byť spracovanie údajov efektívnejšie až o 90 %. Aj keď väčšina týchto prvkov zostane konceptom, niektoré detaily, ako maska chladiča, už nachádzajú svoju cestu do sériových modelov.