MojElektromobil

Renault Trucks predstavil nové elektrické ťahače E-Tech T 780 a E-Tech T 585, ktoré patria do úplne novej generácie vozidiel určených pre diaľkovú nákladnú dopravu. Napriek tomu, že ide o sesterskú značku Volvo Trucks, prvenstvo v predstavení modelov získal francúzsky výrobca. Novinky boli odhalené na veľtrhu Solutrans v Lyone, kde zaujal najmä model T 780 s kapacitou batérie až 780 kWh, informuje Electrive.

Renault E-Tech T 780: Budúcnosť nákladnej dopravy?

Kľúčovou výhodou modelu E-Tech T 780 je garantovaný dojazd 600 kilometrov, ktorý sa v reálnych podmienkach môže ešte zvýšiť. Druhý model, E-Tech T 585, má menšiu batériu, ale vyššiu nosnosť a stále ponúka slušný dojazd 460 kilometrov. Obe verzie majú zabudovaných osem alebo šesť batériových modulov s článkami typu NCA (nikel-kobalt-hliník) od spoločnosti Samsung SDI, pričom každý modul váži približne 600 kilogramov.

Renault použil novú konštrukciu elektrickej nápravy s dvoma elektromotormi s výkonom 460 kW, ktorá nahrádza doterajší systém troch motorov a prevodovky I-Shift. Vďaka jej umiestneniu vzadu sa vytvoril priestor pre viac batérií medzi nápravami. Tvar batérií v tvare písmena L umožňuje efektívne využitie priestoru pod rámom. T 585 vďaka tomu šetrí 1,2 tony hmotnosti a zvyšuje nosnosť na 23,8 tony.

Oba modely podporujú rýchle nabíjanie štandardmi MCS (až 720 kW) aj CCS (do 350 kW), pričom 80 % kapacity sa dá nabiť už za približne 40 minút. Nabíjanie striedavým prúdom už nové modely nepodporujú. Výroba bude prebiehať vo francúzskom závode Bourg-en-Bresse, kde Renault Trucks už teraz produkuje elektrické modely na špeciálnej linke. Prvé dodávky sa očakávajú začiatkom roka 2027, pričom záruka na batériu bude štandardne trvať až osem rokov alebo milión prejdených kilometrov.

Starší model E-Tech T 540, ktorý zostáva v ponuke ako 4×2 variant, dostal aktualizáciu batérií a teraz dosahuje brutto kapacitu až 540 kWh. Aj keď sa dojazdom približuje k T 585, výrobca ho naďalej profiluje skôr do regionálnej dopravy. Zostal pri striedavom nabíjaní (43 kW) a pôvodnom hnacom ústrojenstve s výkonom do 490 kW. Batérie pre tento model zostavuje nemecká spoločnosť Akasol.


Nemali by ste prehliadnuť:


Renault Trucks ukazuje, že elektrifikácia diaľkovej dopravy už nie je víziou budúcnosti, ale realitou, ktorá prichádza na cesty. Nové modely kombinujú vysoký dojazd, rýchle nabíjanie a zvýšenú prepravnú kapacitu, čím vytvárajú konkurenciu aj pre etablované značky ako Mercedes-Benz.

Náš tip
Ľady sa konečne pohli? Slovenská Arriva zaradí 17 nových elektrobusov na MHD, prvých 6 už dorazilo
3. decembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+