MojElektromobil

Renault Trucks berie elektromobilitu vážne a vo svojom portfóliu už má niekoľko zaujímavých nákladných vozidiel. Portál Electrive teraz informoval o tom, že značka rozširuje portfólio o dva nové modely – E-Tech D12 a D14. Určené sú predovšetkým pre mestskú distribučnú dopravu.

Dva takmer totožné modely

E-Tech D12 je určený vyslovene pre francúzsky trh, E-Tech D14 pre ostatné európske trhy. Majú rovnaký dizajn aj výkon, no D14 spĺňa špecifické požiadavky ďalších európskych krajín.

Označenie D12 a D14 tu nie je len tak, určuje celkovú hmotnosť vozidla. To znamená 12 alebo 14 ton. Užitočné zaťaženie modelu D12 je 5,6 tony, D14 zvládne až 6,7 tony. Výrobca sa v prípade oboch modelov chváli vynikajúcim kompromisom medzi nosnosťou a agilitou.

Vozidlá sú široké 2,39 metra a majú 3,8-metrový rázvor. Zaujímavý je polomer otáčania na úrovni len 7,3 metra, vďaka čomu sú najkompaktnejšími a najmanévrovateľnejšími vozidlami v elektrickej ponuke výrobcu. Zároveň má ísť o jediné vozidlá vo svojej kategórii, ktoré majú plne vzduchové odpruženie vpredu aj vzadu.

Nemali by ste prehliadnuť:

Mestskej doprave zodpovedá aj kapacita batérie, ktorá nie je pre tieto účely zbytočne veľká. Oba nákladiaky prichádzajú s LFP akumulátorom s kapacitou 176 kWh a dojazdom približne 220 kilometrov. Zaujímavá je palubná nabíjačka s výkonom až 43 kW, no výrobca neuvádza maximálny výkon DC nabíjania. Mal by ale byť na úrovni 150 kW.

Ponuka nákladiakov rozšírená o digitálne služby

Renault tiež kladie dôraz na softvérové služby, ktoré sú spojené s elektrickými nákladnými vozidlami. Vodiči a správcovia vozových parkov môžu na diaľku monitorovať údaje o nabíjaní pomocou aplikácie Driver App a plánovať trasy pomocou modulu Optifleet Mission, ktorý je už v štandardnej výbave.

K dispozícii je aj voliteľný modul Optifleet Charge, vďaka ktorému je možné na diaľku ovládať nabíjanie a optimalizovať nabíjacie cykly, aby maximalizovali dostupnosť vozidla. Zostáva už len to najdôležitejšie, čím je cena. Tú značka zatiaľ nezverejnila, no údajne sú už obe vozidlá k dispozícii. Vyrábajú sa v továrni Vlainville-sur-Orne, kde sa vyrábajú aj ďalšie elektrické modely výrobcu.

Náš tip
Prichádza energetická revolúcia. Nové pravidlá umožnia plnohodnotné rozbehnutie V2G
24. novembra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+