Renault Trucks berie elektromobilitu vážne a vo svojom portfóliu už má niekoľko zaujímavých nákladných vozidiel. Portál Electrive teraz informoval o tom, že značka rozširuje portfólio o dva nové modely – E-Tech D12 a D14. Určené sú predovšetkým pre mestskú distribučnú dopravu.
Dva takmer totožné modely
E-Tech D12 je určený vyslovene pre francúzsky trh, E-Tech D14 pre ostatné európske trhy. Majú rovnaký dizajn aj výkon, no D14 spĺňa špecifické požiadavky ďalších európskych krajín.
Označenie D12 a D14 tu nie je len tak, určuje celkovú hmotnosť vozidla. To znamená 12 alebo 14 ton. Užitočné zaťaženie modelu D12 je 5,6 tony, D14 zvládne až 6,7 tony. Výrobca sa v prípade oboch modelov chváli vynikajúcim kompromisom medzi nosnosťou a agilitou.
Vozidlá sú široké 2,39 metra a majú 3,8-metrový rázvor. Zaujímavý je polomer otáčania na úrovni len 7,3 metra, vďaka čomu sú najkompaktnejšími a najmanévrovateľnejšími vozidlami v elektrickej ponuke výrobcu. Zároveň má ísť o jediné vozidlá vo svojej kategórii, ktoré majú plne vzduchové odpruženie vpredu aj vzadu.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Veľký test degradácie batérií elektromobilov: Autá ktorej značky ju majú najnižšiu?
- Mercedes-Benz predstavil modernizovaný nákladiak eActros 400. Čo dokáže ponúknuť zákazníkom?
- Elektrická doprava cez Alpy je veľmi výhodná. Ušetrí emisie CO2 aj peňaženky
![]()
Mestskej doprave zodpovedá aj kapacita batérie, ktorá nie je pre tieto účely zbytočne veľká. Oba nákladiaky prichádzajú s LFP akumulátorom s kapacitou 176 kWh a dojazdom približne 220 kilometrov. Zaujímavá je palubná nabíjačka s výkonom až 43 kW, no výrobca neuvádza maximálny výkon DC nabíjania. Mal by ale byť na úrovni 150 kW.
Ponuka nákladiakov rozšírená o digitálne služby
Renault tiež kladie dôraz na softvérové služby, ktoré sú spojené s elektrickými nákladnými vozidlami. Vodiči a správcovia vozových parkov môžu na diaľku monitorovať údaje o nabíjaní pomocou aplikácie Driver App a plánovať trasy pomocou modulu Optifleet Mission, ktorý je už v štandardnej výbave.
K dispozícii je aj voliteľný modul Optifleet Charge, vďaka ktorému je možné na diaľku ovládať nabíjanie a optimalizovať nabíjacie cykly, aby maximalizovali dostupnosť vozidla. Zostáva už len to najdôležitejšie, čím je cena. Tú značka zatiaľ nezverejnila, no údajne sú už obe vozidlá k dispozícii. Vyrábajú sa v továrni Vlainville-sur-Orne, kde sa vyrábajú aj ďalšie elektrické modely výrobcu.




