MojElektromobil

Pripravovaný Renault 5 Turbo 3E už absolvoval prvé jazdy v súvislosti s prípravou na preteky Tour de Corse. Tento elektromobil, ktorého sa celkovo vyrobí len 1980 kusov, bolo už možné vidieť na Korzike, kde sa spomínané preteky aj odohrajú. Mimochodom, číslo 1980 nie je vôbec náhodné, ale predstavuje rok, kedy bol uvedený prvý spaľovací R5 Turbo.

Prvé testovacie jazdy na Korzike

Jazdám boli podrobené dva prototypy, ktoré testoval jazdec Julien Saunier na dvoch rýchlostných skúškach. Jedno z vozidiel bolo červeno-čierno-modré na počesť Jeana Ragnottiho a jeho víťazného Maxi Turbo 5 z roku 1985. Na tému upozornil portál Carmagazine.

Renault 5 Turbo
Zdroj: Renault

Keby ste si náhodou chceli toto vozidlo kúpiť, rezervácie sú už otvorené a na začiatok je potrebné zaplatiť 51 tisíc eur. Avšak celková cena elektromobilu je šialených 168 tisíc. Prvé dodávky zákazníkom začnú v roku 2027.

Renault 5 Turbo 3E ponúka veľmi sľubné parametre

Elektromobil Renault 5 Turbo 3E má karosériu vyrobenú z karbónových vlákien s hliníkovou platformou a celková hmotnosť vozidla je stále príjemných 1450 kilogramov. O výkon sa postarajú dva elektromotory, ktoré spoločne dávajú až 563 koní pri maximálnom krútiacom momente 4800 Nm. To znamená, že vozidlo zrýchli z nuly na stovku za menej ako 3,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je 270 km/h.

Na volante je k dispozícii tlačidlo, ktoré dokáže dočasne zvýšiť výkon pri predbiehaní (niečo ako KERS v F1) a úroveň rekuperácie bude možné nastavovať ručne pomocou tlačidiel v štyroch úrovniach.

Nemali by ste prehliadnuť:

Energia je uložená v batérii s kapacitou 70 kWh, pričom dojazd by mal byť niekde na úrovni 400 kilometrov. 800 V architektúra sa zase postará o rýchle nabíjanie s výkonom až 350 kW. To znamená, že nabitie z 15 na 80 percent trvá len 15 minút.

Náš tip
Zlodeji kradnú káble z nabíjacích staníc. Riskujú život kvôli pár eurám, pričom opravy stoja milióny
18. októbra 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+