MojElektromobil

Spoločnosť MOTOR-CAR Žilina, a.s., ktorá je okrem iného predajcom vozidel značky Mercedes-Benz, zorganizovala pre svojich zákazníkov a ich hostí podujatie s názvom “Raňajky s hviezdou”. A samozrejme nešlo len o raňajky. K dispozícii bola aj “desiata”, obed či olovrant.

Ale teraz už vážne. Automobilka Mercedes-Benz nezačala fušovať do food biznisu, hlavným motívom akcie boli skúšobné jazdy na vozidlách značky. A keďže Mercedes-Benz ponúka na slovenskom trhu až 9 elektrifikovaných modelov, niektoré z nich nemohli chýbať ani v testovacej flotile. A my sme si ich samozrejme vyskúšali.

 

Skúšobné jazdy prebiehali veľmi zaujímavým a efektívnym spôsobom. Testovacie vozidlá boli rozdelené do 4 skupín po 5 automobilov. Do jednej testovacej skupiny sa mohlo prihlásiť 5 vodičov. Na zhruba 39 km dlhej trase, ktorá viedla cez mesto, okresky aj rýchlostné komunikácie, boli vytýčené 4 zastávky. Na každej z nich si vodič presadol do iného vozidla, takže si vyskúšal všetkých 5 vozidiel.

 

Nás samozrejme najviac zaujímali elektrifikované vozidlá. Vyskúšali sme si tak plne elektrické MPV Mercedes-Benz B ED a 2 plug-in hybridy, SUV Mercedes-Benz GLC 350 e a sedan Mercedes-Benz E 350 e. A keďže v rámci skupín, v ktorých tieto e-autá nachádzali boli v prípade hybridov aj ich spaľovacie verzie, mohli sme porovnávať. Avšak len v rámci prvých dojmov, keďže s každým vozidlom sme najazdili zhruba 8 km.

Mercedes-Benz B 250 e

Prvé, čo sme si všimli počas úvodných metrov jazdy, bola plynulosť jazdy. Jediný elektromobil značky Mercedes-Benz sme skúšali ako posledný v poradí v rámci testovacej skupiny, a tak sme si stihli zvyknúť na 7-stupňový automat z predchádzajúcich vozidiel. Jednostupňová prevodovka elektromotora tak nás zapôsobila viac ako efektne. Žiadne čakania na zaradenie optimálneho prevodu spolu s krútiacim moment 340 Nm, ktorý máte pri elektromobiloch dostupný už od prvej otáčky, ako aj ticho, sa postarali o veľmi príjemné zvezenie. Výkonu je na tento typ auta zdá sa dostatok.

 

Mercedes-Benz GLC 350 e

Stredne veľké SUV Mercedes GLC sme si vyskúšali hneď v dvoch verziách – dieselovej a plug-in hybridnej. Na naše veľké prekvapenie sme mali lepší pocit z dieselovej verzie, a to aj napriek podstatne lepším parametrom plug-in hybridu. Prvotne sme si to vysvetlili tým, že kooperácia oboch motorov nie úplne optimálne vyladená.

 
Až keď sme sa pozreli na špecifikácie oboch vozidiel podrobnejšie, došlo nám, že spomínaný rozdiel treba pripísať automatickej prevodovke. Plug-in hybrid mal totiž staršiu 7-stupňovú, zatiaľ čo diesel najnovšiu 9-stupňovú. Nový automat od Mercedesu pracuje podstatne lepšie ako jeho predchodca. Potvrdilo sa nám to aj v prípad iných vozdiel. Nuž veríme, že novej prevodovky sa už čoskoro dočká aj plug-in hybrid. Bola by škoda nevyužiť najmodernejšie dostupné technológie, ktoré navyše pracujú o poznanie lepšie.

Mercedes-Benz E 350 e

Možnosť porovnávania plug-in hybridnej a spaľovacej verzie, tentokrát benzínovej, sme mali aj prípade sedanu triedy E. V prípade “benzínu” sme mali k dispozícii najvýkonnejšiu verziu E 400 s 6-valcovým motorom o výkone 245 kW. Plug-in hybrid mal o 25 kW menej. Podstatné však bolo, že obe vozidlá mali novú 9-stupňovú automatickú prevodovku. Aké bolo naše prvé dojmy? Obe verzie sa vyznačovali kráľovsky komfortnou jazdou.

 
Napriek slušnému výkonu to však nie sú žiadny športovci. A nemajú byť. Mercedes v ich prípade kládol hlavný dôraz na komfort a bolo to poznať. Menej výkonná a ťažšia plug-in hybridná verzia sa nám však zdala živšia. Zrejme vďaka elektromotoru, ktorý dáva svoj maximálny krútiaci moment k dispozícii hneď od prvej otáčky.

Samozrejme, naše prvotné dojmi treba brať s rezervou, veď prvých 8 km jazdy je veľmi málo na získanie relevantnejších výstupov. Každopádne sa už teraz tešíme na vozidlá v rámci našich redakčných testov, pretože už teraz nám je jasné, že to nie sú vôbec zlé autá… 🙂

Záverom chceme poďakovať spoločnosti MOTOR-CAR Žilina za viac ako vydarenú akciu, ako aj nášmu externému redaktorovi Máriovi Šujanskému, ktorý nám zabezpečil účasť. 


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

28. júna 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+