MojElektromobil

Ruská invázia na Ukrajinu v roku 2022 spôsobila okrem iného aj to, že sa množstvo západných značiek automobilov stiahlo z ruského trhu, pretože nechcú predávať svoje modely v krajine, ktorá zabíja nevinných ľudí. Čínske vozidlá však v krajine zostali, ich predaj vďaka znižujúcej sa konkurencii významne stúpol. Domáci spotrebitelia sa však sťažujú na kvalitu, ale aj vysoké ceny či nedostatok náhradných dielov. Na tému upozornil portál Wardsauto.com.

Čínskym značkám sa v Rusku mimoriadne darí

Na ruskom trhu momentálne pôsobí približne 60 čínskych značiek, v roku 2023 to bolo len 16. Sťažnosti na ich kvalitu však pochádzajú okrem iného aj od zástupcov taxislužieb, ktorí tvrdia, že ich životnosť je oveľa nižšia v porovnaní s európskymi či americkými značkami. Predaje síce významne stúpli, no tieto okolnosti by ich mohli tiež značne obmedziť.

Haval Jolion
Zdroj: gmwcars

Najnovšie štatistické údaje uvádzajú, že podiel čínskych automobilov v domácich taxislužbách predstavuje až takmer 80 percent, ich priemerná životnosť je len 150 tisíc kilometrov. V prípade väčšiny západných značiek je životnosť dvojnásobná. A to vrátane juhokórejských a japonských značiek.

Množstvo problémov s kvalitou a nedostatočný servis

Súkromníci zase hlásia problémy s motormi, prevodovkami a hlavne ťažkosti s hľadaním náhradných dielov. Predaj vozidiel na nejakom trhu je síce jedna vec, no servisná sieť a popredajná podpora je vec druhá. Vzhľadom na tieto informácie to vyzerá tak, že Číňania si s následnou starostlivosťou o auto v Rusku veľa práce nedali.

Nemali by ste prehliadnuť:

Ruskí spotrebitelia sa tiež sťažujú aj na vysoké ceny čínskych vozidiel. Podľa analytikov Ruskej národnej agentúry pre priemyselné informácie sú vysoké aj náklady na údržbu, ktoré už po piatich rokoch prevyšujú kúpnu cenu vozidla. Problémom je dlhá čakacia doba na náhradné diely, ale aj masívny prílev neoriginálnych a nekvalitných dielov.

Činske autá nie sú stavané na chladné ruské podnebie

Sergej Kogogin, ktorý je generálnym riaditeľom ruského výrobcu nákladných vozidiel Kamaz, povedal, že čínske autá vôbec nie sú vhodné pre tamojší trh, najmä z dôvodu chladného počasia.

Analytici však upozorňujú na to, že väčšina čínskych automobilov predaných v krajine sú lacné modely, ktoré na domácom trhu stoja kľudne aj polovicu. Predaj týchto modelov v Rusku cenu automaticky zvyšuje, najmä kvôli daniam, clám a ďalším nákladom, ktoré súvisia s ich dovozom.

Náš tip
Kia spúšťa predpredaj prelomového elektromobilu PV5. K dispozícii je aj na Slovensku
4. mája 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+