MojElektromobil

Porsche Taycan bol oficiálne predstavený pred pár týždňami. Počas svojho testovania zaznamenal niekoľko rekordov a neprestáva prekvapovať. Zaujímavé novinky z jeho testovania nám poskytol náš čitateľ Kristián, ktorý mal možnosť krátko vyskúšať Taycan v Nemecku.

Elektromobil Porsche Taycan Turbo S bol videný na nabíjacej stanici siete Ionity v nemeckom Köschinger Forst. Ide o predprodukčnú verziu, ktorá je však totožná s finálnou produkčnou verziou. Cena konkrétneho vozidla je 180 000 €.

Porsche Taycan Turbo S na nabíjacej stanici Ionity
Porsche Taycan na nabíjacej stanici Ionity (Foto: Kristián Kratochvíl)

Testovanie 24 hodín denne

Konkrétne vozidlo malo najazdených vyše 80-tisíc km. Striedajú sa na ňom šoféri a aj sprievodné vozidlo, no Taycan zvláda nepretržité testovanie 24 hodín denne po dobu už vyše jedného mesiaca.

Šoféri dostali v tento konkrétny deň (utorok 17. 9. 2019) inštrukcie a poznali presný profil trasy, ktorá bola dlhá 1000 km (Zuffenhause-Drážďany a naspäť). Ich úlohou je testovať konkrétne parametre a komunikáciu auta s rýchlonabíjacou stanicou siete Ionity (výkon 350 kW). Na mieste nabíjania bola aj inžinierka spoločnosti Ionity, ktorá sledovala správanie sa nabíjačky s rozdielnou softvérovou verziou.

Tesla Model X a Porsche Taycan Turbo S
Tesla Model X a Porsche Taycan Turbo S na nabíjačke Ionity (Foto: Kristián Kratochvíl)

290 kW nabíjanie na Ionity

Auto prišlo k nabíjačke s 10 % kapacity batérie. Šokujúci bol extrémne rýchly nástup nabíjacieho výkonu, keď Taycan dosiahol 290 kW do približne 30 sekúnd.

Po krátkom prerušení nabíjania na žiadosť pracovníka Porsche nabíjanie pokračovalo výkonom 290 kW až do 35 % kapacity batérie. Následne začal výkon klesať, no až do 90 % kapacity Taycan prijímal výkon 100 kW. Aj pri tomto nabíjacom výkone je Taycan je výrazne tichší ako vozidlá Tesly.

Nabíjanie ukončil na úrovni 90 %. Pracovníci stále nabíjajú do tejto úrovne a zaznamenávajú čas, teploty, odchýlky údajov z nabíjačky a z vozidla a ďalšie údaje. Nabíjanie z 10 % – 90 % kapacity batérie trvalo len 23 – 25 minút.

Nabíjanie Porsche Taycan
Nabíjanie – 82% batérie a výkon 100 kW (Foto: Kristián Kratochvíl)

Porsche: Elita športových automobilov

Porsche Taycan je podľa slov nášho čitateľa klasické Porsche, precízne prepracované do detailov. V interiéri môže prekvapiť veľké množstvo displejov, no ergonomické sedadlá sa do vás zahryznú a nepustia ani pri prejazde ostrými zákrutami. Elektromobil má skvelé jazdné vlastnosti.

Na videu nižšie si môžete vypočuť zvuk Taycanu pri prudkom zrýchlení, ako aj “kopnutie” pri preradení na vyšší stupeň. Za tento špeciálny zvuk reproduktora si zaplatíme 500 dolárov. Oficiálne zrýchlenie Taycanu z 0 – 100 km/h je 2,6 sekundy.

View this post on Instagram

2 gears in the Taycan Turbo 🔊🎥 @jeremylawley

A post shared by Todd Schleicher (@t_schleicher) on

 

 

 

18. septembra 2019

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+